Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

New Orleans matkakohteena

Vierailija
28.12.2021 |

Nyt korona-aikana ei tietenkään kannata haaveilla kaukomatkailusta(kaan) mutta elämää lienee koronan jälkeenkin. Vihaan lentämistä mutta mulla on yksi matkakohde, minkä takia voisin kuvitella sietäväni lentomatkan sopivan lääkityksen (ja alkoholin) avulla.

Nimittäin New Orleans. Onko palstalla kaupungissa Katrinan jälkeen käyneitä? Vastasiko kaupunki odotuksianne?

Minä odottaisin kulttuurien sulatusuunia, bailukaupunkia, josta löytyy maukasta cajun- ja kreoliruokaa. Musiikkitarjonnan kuvittelen olevan loputtoman. Myös voodoon historia kiinnostaisi.

Ovatko odotukseni realistisia? Tunsitko olosi turvattomaksi? Onko kaupunki maineensa veroinen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 2013 ja Katrinan tuho näkyi vielä kaupungissa. Ihan kiva paikka käydä, mutta en siellä muutamaa päivää pidempään olisi.

Vierailija
2/6 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kaupunki. Sinne vaan, halvat hostellit/hotellit. Hyvää kreoliruokaa. Siirtomaatyylisiä rakennuksia ja kreoleita tietenkin. Bourbon street ei ole maineensa arvoinen. Mutta kaikki muu on hienoa. Kännissä yöllä en liikkuisi missä vaan, eikä urpoilu muutenkaan kannata. Ranskalainen kortteli markkinoineen ja muusikkoineen. Mukavat kreolit. Suolla voi mennä ajellulle sellaisella amfikopterilla. Plantaaseille järjestetään kiertoajeluja. Syvän etelän meinikiä. Helposti saat viikon menemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi minuakin! Musiikkia loputtomiin ja omanlainen kulttuuri. Pahasti kai korona runnellut juuri sielläpäin. 

Vierailija
4/6 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cajunit on sen paikan henki. Olivat vielä 80-luvulle asti virallisesti ei tunnustettu kulttuuri.

Vierailija
5/6 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka, poikkeaa huomattavasti kaikista muista kaupungeista, joissa olen vieraillut. Mystinen, historiallinen ja hieno kaupunki. Hyvää musiikkia kuulee joka paikassa, myös kaduilla. Yöllä ei kannata lähteä ainakaan jurrissa minnekään sivukujille sompailemaan, mutta Ranskalaiskortteleissa on turvallista. Tunnelma on välitön ja rento, vaikka ihmisiä olisikin paljon liikkeellä. Vierailuni aikana Orleansissa oli meneillään Jazz Fest-tapahtuma, joten porukkaa riitti. Silti ei ahdistanut.

Turisteille on tarjolla retkiä ihan joka lähtöön. Kävin itse mm. kaupungissa opastetulla kummituskierroksella ja hieman kauempana plantaaseilla.

Yhdistin omaan matkaani myös Nykin reissun, koska Orleansiin ei pääse lentämällä suoraan, ja matkaan menee aikaa. Reissua ei ehkä kannata ajoittaa kesään, silloin ilma voi olla todella kuuma. Olin itse huhtikuussa, ja sää oli mitä mainioin. Mukavaa lomasuunnittelua!

Vierailija
6/6 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli että Bourbon Streetin muslimitero kuoli. Sitä olisi voitu kiduttaa, että se paljastaa muut osalliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi