Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 vkoa ilman viljoja, sitten sämpylä -> kauheat vatsavaivat, sattumaa?

Vierailija
13.04.2015 |

Taustaksi, minulla ei oikeastaan ikinä ole maha kipeä, ellen ole vatsataudissa.

Nyt olen allergiaepäilyn (iho-oireet) vuoksi vältellyt tiukasti 2 viikkoa kaikkia viljoja. Eilen sorruin syömään ison sämpylän, ja syönnistä n. tunnin päästä vatsani oli järkyttävän kipeä, oksetti (en kyllä oksentanut) ja vatsaan koski niin paljon että makasin vaan sängyssä yli 2 tuntia, sitten alkoi hieman helpottaa. Tänäänkin yön yli nukuttuani vatsa edelleen hieman turvonneen oloinen, ei kuitenkaan kipeä, onneksi.

Sattumaa, vai voiko johtua sämpylästä/viljasta?

Ja ihmetyttää, jos johtui viljasta, koska onhan paljon muitakin ruoka-aineita, joita en syö kahteen viikkoon, eivätkä ne kuitenkaan sitten tauon jälkeen syötynä aiheuta vatsakipuja. Eivätkä viljat aiemmin ole aiheuttanut itselleni siis mitään vatsakipuja, vaan EHKÄ iho-oireita, joiden selvittämiseksi siis olen nyt ollut viljattomalla ruokavaliolla.

Mitä tästä pitäisi päätellä, vai eikö mitään, mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt yhdestä kokeilusta voi päätellä yhtään mitään. On ihan mahdollista että on sattumaakin vain että tuli vatsavaivat. 

Toisaalta ei sekään vielä mitään kerro, jos tauon jälkeen tulee vaivat mutta hitaammalla totuttamisella tottuu. Esim. itse jos en syö lihaa vähään aikaan, saan ihan kauheat vaivat lihasta ainakin jos syön yhtään enemmän sitä. En silti usko että liha on minulle sopimatonta, sen sulattaminen vaan vaatii totuttelua jos on ollut ilman pidempään.

Vierailija
2/2 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:13"]

Ei nyt yhdestä kokeilusta voi päätellä yhtään mitään. On ihan mahdollista että on sattumaakin vain että tuli vatsavaivat. 

Toisaalta ei sekään vielä mitään kerro, jos tauon jälkeen tulee vaivat mutta hitaammalla totuttamisella tottuu. Esim. itse jos en syö lihaa vähään aikaan, saan ihan kauheat vaivat lihasta ainakin jos syön yhtään enemmän sitä. En silti usko että liha on minulle sopimatonta, sen sulattaminen vaan vaatii totuttelua jos on ollut ilman pidempään.

[/quote]

niin jos on ollut pidempään ilman.. itse tosin ajattelen, että enhän minä vältellyt viljaa kuin vasta 2 viikkoa, mielestäni aika lyhyt aika kuitenkin.

No joo, en vedä nyt mitään ehdottomia johtopäätöksiä tästä, jatkan kuitenkin nyt edelleen viljojen välttelyä vielä jonkin aikaa, jotta saan selvyyden iho-oireisiini. Ehkä kuitenkin seuraavan kerran viljat mukaan ruokavalioon ottaessani syön vain 1/4 sämpylän ensiksi enkä vedä koko sämpylää...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän