Voileipäkakku ja täytekakku 30 hengelle
Mietin, että eikö ole järkevämpää tehdä kaksi normaalia täytekakkua ja kaksi "pienempää" voileipäkakkua niin toiset kakut voivat olla kylmässä? Yksi pyöreä makea kakku ei riitä 30 hengelle ja minusta järkevämpää (ja kauniinpaa) tehdä kaksi kuin yksi levykakku? Mitä mieltä?
Ja voileipäkakut, onko siinäkin järkevämpi tehdä kaksi kuin yksi iso? Vai minkäkoinen olisi hyvä voileipäkakku 30 hengelle? Muutakin tarjottavaa on, mutta oman kokemuksen mukaan suolaista menee enemmän kuin makeaa? Kiitos jos joku ihana vastaa.
Ystävä myös tarjoutui tekemään, pyysi 30e per makea kakku ja 40e per kinkku-voileipäkakku, mitä mieltä hinnasta? :)
Kommentit (7)
Todellakin kaksi kohtuukokoista kuin yksi iso.
Sitä minäkin ja ovat kauniinpiakin kuin yksi iso joka lopulta näyttää sitten ihan räävityltä. Toukokuussa juhlat joten jos hyvin käy niin saattaa olla myös aika kuuma... Mutta vielä pohdin kannattaako tehdä itse vai "tilata" nuo ystävältä joka kyllä on varsinainen kakkutaituri?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:11"]
Sitä minäkin ja ovat kauniinpiakin kuin yksi iso joka lopulta näyttää sitten ihan räävityltä. Toukokuussa juhlat joten jos hyvin käy niin saattaa olla myös aika kuuma... Mutta vielä pohdin kannattaako tehdä itse vai "tilata" nuo ystävältä joka kyllä on varsinainen kakkutaituri?
[/quote]Minä en tee täytekakkuja itse, kun en osaa koristella niitä, ei tule riittävän siistejä, vaikka maun puolesta ja täyttämistekniikan osaankin, joten minä tilaan. Mutta jos osaat niin hyvin, että itsellesi kelpaa, niin tee itse. Toisaalta, jos joku kaveri tekee ystävänpalveluksena sopivaan hintaan, niin sekin on hyvä vaihtoehto.
Hinnat on minun mielestäni kohtuulliset. Varsinkin kun vertaa, millaisen minikakun saa 30 eurolla leipomosta. Antaisin ystävän leipoa nuo kakut ja tekisin itse sitten jotain pikkusuolaisia ja -makeita lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:11"]
[/quote]Minä en tee täytekakkuja itse, kun en osaa koristella niitä, ei tule riittävän siistejä, vaikka maun puolesta ja täyttämistekniikan osaankin, joten minä tilaan. Mutta jos osaat niin hyvin, että itsellesi kelpaa, niin tee itse. Toisaalta, jos joku kaveri tekee ystävänpalveluksena sopivaan hintaan, niin sekin on hyvä vaihtoehto.
[/quote]
Niin.. Osaan kyllä ihan tyydyttäviä tehdä itsekin, mutta toisaalta jos tuntihinnan laskee sille työlle ja sotkulle ennen juhlia niin toisaalta tilaaminen olisi helppoa! :)
Ison voileipäkakun ainekset maksaa n 40 €. Itse tein isot ettei kenenkään tarvitse juhlien aikana olla emäntänä.
Mieluummin kaksi kohtuukokoista, kuin yhdet isot. Etenkin jos tarjoiluaika on useamman tunnin, toinen voi olla aluksi jääkaapissa ja otetaan esille, kun eka loppuu.