Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, miten se teillä ilmi?

Vierailija
28.12.2021 |

Miten elämässänne näkyy esimerkiksi impulsiivisuus?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista, joten en tiedä. Tunnen yhden tuollaisen,, mutta ei kait diagnoosia, eikä itse myönnä sitä varmasti ikinä, kun on epävakaa.

Vierailija
2/18 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä on. Lukee rivien välistä sellaista, jota siellä ei ole. Tahallisen väärinymmärtämisen mestari. Suuttuu hetkessä kuin kuuraketti.

Vainoharhaisuutta - muut muka vainoaa ja kiusaa sitä. Oikeasti kaikki tuntemani yrittävät pysyä kaukana. Soittelee ja lähettelee pitkiä ja kiukkusia haukkumisviestejä kaikkina vuorokauden aikoina.

Tuhlaa rahaa ja sitten valittaa, ettei ole rahaa edes ruokaan.

Välillä unettomuutta ja välillä nukkuu jopa vuorokauden.

Noin niinku aluksi.

Vierailija
4/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivisuus näkyy lähinnä niin, että jos joku yllättäen sanoo tai tekee minulle jotain ilkeää, niin saatan reagoida aika äkkipikaisesti. Nimenomaan saatan, koska on myös mahdollista että pystyn hillitsemään itseni täysin. Olen usein miettinyt, miksi en reagoi aina samalla tavalla tuollaisissa tilanteissa, mutta en kyllä tiedä mistä se johtuu.

Vierailija
5/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivokohtauksina. Olen todella pelottava ja kylmä kun suutun.

Vierailija
6/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivokohtauksina. Olen todella pelottava ja kylmä kun suutun.

Ja olet siitä ylpeä, eikö vain? Nautit siitä.

Vierailija
7/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisellä on. Lukee rivien välistä sellaista, jota siellä ei ole. Tahallisen väärinymmärtämisen mestari. Suuttuu hetkessä kuin kuuraketti.

Vainoharhaisuutta - muut muka vainoaa ja kiusaa sitä. Oikeasti kaikki tuntemani yrittävät pysyä kaukana. Soittelee ja lähettelee pitkiä ja kiukkusia haukkumisviestejä kaikkina vuorokauden aikoina.

Tuhlaa rahaa ja sitten valittaa, ettei ole rahaa edes ruokaan.

Välillä unettomuutta ja välillä nukkuu jopa vuorokauden.

Noin niinku aluksi.

Joo tämä kiusaaminen. On se tylyä kun iäkkäämpi ihminen jo puhuu kuin pikkulapsi. Toiset kiusaa. Ja itse ollaan aivan raivohulluja kenelle tahansa. Muut pelkäävät ja häntä sitten muka kiusataan.

Vierailija
8/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni diagnoosi viiden vuoden takaa mutta kärsinyt koko aikuisiän. Näkyy juurikin äärimmäisenä ailahteluna ja erittäin epävakaana minäkuvana. En osaa petiin mennessä sanoa, minä ihmisenä aamulla herään, näin kärjistäen, joten on mahdotonta suunnitella mitään tuntia kauemmaksi eteenpäin.

Kaikki on mustavalkoisesti joko superhyvää tai susihuonoa ja nämä saattavat vaihtua moneen otteeseen päivän sisällä. Joko rakastan ihmisiä tai sitten en toivo heille mitään hyvää. Olen reaktioissani todella äärimmäinen, siis todella.

En ole enää vuosiin halunnut sälyttää tätä taakkaa enää muille, joten olen vetäytynyt pois ystävyys- ja miessuhteista 100%. Itsekseni saan tosi paljon vähemmän tuhoa aikaan, koen vähemmän morkkiksia joten tämä sopii minulle. Tuskaisuus on jäljellä mutta nyt kärsin siitä vain itse.

Vierailija
9/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diagnosoitu, mutta epäilen vahvasti että minulla on sellainen. Ilmenee nopeasti muuttuvina mielialoina. Yhtenä päivänä olen hyvin aikaan saava, toimelias ja minulla on maailman ihanin kumppani. Seuraavana päivänä tekisi mieli vetää ranteet auki ja kuolla. Kumppani muuttuu enkelistä itse saa tanaksi. Olen asunut monissa eri maissa, ja muuton olen toteuttanut hyvin lyhyellä varoitusajalla. Olen opiskellut yhteensä viiteen eri ammattiin joista kaksi tutkintoa olen saanut suoritettua loppuun saakka. En viihdy yhdessä työpaikassa kahta vuotta pitempään. Olen hieman holtiton seksuaalisesti, myös alkoholi maistuu, koska silloin tunnen itseni hieman onnellisemmaksi. 

Vierailija
10/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti.

Vierailija
11/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on, koko sen elämä kulkee kriisistä kriisiin, en edes uskoisi että niin voi kellään käydä, jos en oikeasti tuntisi häntä ja olisi nähnyt näitä tilanteita. Hän osaa olla tosi impulsiivinen ja tavallaan omalla käytöksellään pahentaa tilanteita. Toisaalta hän on myös ihan superherkkä ihminen ja hyvin kiltti, siis jotkut ihmiset kohtelee häntä sen takia huonosti, eikä hän aina osaa pitää ihmisten kanssa sellaisia rajoja mitä kuuluisi pitää.

Vierailija
12/18 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin luulot pois alta aikayksikön tämmöisiltä.

Vierailija
13/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaan impulsiivinen häiriötyyppi täällä hei.

Oon pitkälti tosi empaattinen ja läheisrakas ihminen, jolla on vaikeuksia tunteiden voimakkuuden ja hallinnnan kanssa. Kaikki huonot kuin hyvätkin tunteet tunnen siis täysillä, joka on sekä hyvä että huono juttu. Keneenkään muuhun en ole pahaa oloani purkanut kuin kumppaniin ja omiin vanhempiin nuorempana heidän kanssaan asuessani.

Lisäksi elämää hallitsee vahvasti dissosiaatio ja tietenkin tuo impulsiivisuus, sillä minulla on epävakaasta tuo impulsiivinen häiriötyyppi. Usein impulsiivinen käytös näkyy mulla esim. heräteostoksissa ja rahaa saattaa palaa paljon ja hyvin nopeasti. Olen onneksi aina tajunnut ajoissa impulsiivisen käytökseni rahan suhteen, eikä ole tullut ongelmia esim. pikavippien kanssa.

Suhtautukaa avoimesti ja ennakkoluulottomasti epävakaisiin. Ei kaikki meistä ole väkivaltaisia hulluja, vaan usein ollaankin ihan tavallisia ihmisiä, joiden kohdalle vain on sattunut ikävä häiriö.

Vierailija
14/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivisuus yhdistettynä alkoholiin ja seksuaaliseen holtittomuuteen on tuhonnut ihmissuhteita.

Olen ollut Tampereella ja herännyt Oulusta hotellista. Lomamatkoja hetken päähänpistosta ja tolkuttomia bileputkia ympäri Suomen. Ihan älyttömästi seksiä.

Raivareita ja töissä varoituksia,olen irtisanoutunut raivon vallassa.

Kyllästyn nopeasti ja alan haastamaan riitaa, että toinen jättäisi. Siitä saa uhriolon. Haluaisin kuolla kun tulee paha olo mutta en kuitenkaan halua. En ole masentunut. Olo on ulkopuolinen ja välillä ontto.

Meditaatio auttaa, alkoholin vähentäminen ja perusteellinen ajatustyö.

On tässä hyviä puoliakin. On tullut matkusteltua ja tavattua uusia ihmisiä. Ja todella hyvä puoli on, että epävakaus helpottaa keski-iässä. Sitten ei enää tarvitse pidätellä ja miettiä mitä tuli sanottua tai tehtyä.

Vierailija
15/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressio, päihteet ja seksuaalinen halukkuus on vaikeasti kontrolloitavissa. Olen päätynyt sänkyyn aivan ihme tyyppien kanssa, harva edes uskoisi jos kuulisi millaisia ihmisiä olen pannut. Nuorempana helposti vedin naamariin kaikki huumeet mitä tuotiin nenän alle, nykyäänkin käytän kaikenlaista mutta hallitummin. On vaikea pitää kiinni mistään pitkäjänteisestä ja saattaa asioita loppuun. Inhoan työelämää, en sovi sinne oikein ollenkaan ja siksi työskentelen nyt yrittäjänä, kun olen vastuussa vain itselleni. Ikä ja terapia helpottaa. 

Vierailija
16/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin luulot pois alta aikayksikön tämmöisiltä.

He ottaisivat sinulta

Vierailija
17/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista, joten en tiedä. Tunnen yhden tuollaisen,, mutta ei kait diagnoosia, eikä itse myönnä sitä varmasti ikinä, kun on epävakaa.

Miksi oikein vastasit tähän? Kysyttiinkö onko sinulla ko. diagnoosi vai ei? Lukemisen ymmärtäminen.

Vierailija
18/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikein vastasit tähän? Kysyttiinkö onko sinulla ko. diagnoosi vai ei? Lukemisen ymmärtäminen.

Eli on diagnoosi siis. Ihme, että hoito ja lääkitys puuttuu🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈