Mistä huomasit että vanhempasi on tulleet vanhoiksi?
Kommentit (17)
Isästäni on alkanut tulla ihan pehmo 🥰 Lähettelee sydänviestejä, on oppinut hyväksi keskustelijaksi ja kuuntelijaksi. Ennen ja silloin kun olin lapsi, hän oli vähän enemmän töiden parissa ja yhteinen keskusteleminen jäi vähälle.
Pidän siitä miten isä on kypsynyt. Nyt hän siis vähän alta kuusikymppinen. En tiedä onko se vanhenemista mutta ainakin viisastumista ja henkistä kasvua.
Selkävaivat alkavat ja ei jaksa enää valvoa. Herätään klo 6 vaikka olisi viikonloppu.
En tule sitä ikinä huomaamaan.
Isäni, ilm elossa tai ainakaan en ole mistään saanut tietoa, että olisi kuollut, on nyt 68v eikä olla tekemisissä, äitini kuoli ollessaan 47v eli 15v sitten.
Eivät muista asioita, joita olen juuri kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Isästäni on alkanut tulla ihan pehmo 🥰 Lähettelee sydänviestejä, on oppinut hyväksi keskustelijaksi ja kuuntelijaksi. Ennen ja silloin kun olin lapsi, hän oli vähän enemmän töiden parissa ja yhteinen keskusteleminen jäi vähälle.
Pidän siitä miten isä on kypsynyt. Nyt hän siis vähän alta kuusikymppinen. En tiedä onko se vanhenemista mutta ainakin viisastumista ja henkistä kasvua.
Aloittaja lie tarkoitti vanhuutta, eli kuolemaa edeltäviä vuosia, ei myöhäiskeski-ikäisen luonteen positiivista muutosta. Vanhuus on surkea tila.
Toisella vanhemmalla muisti alkaa pettää, ruikuttaa koko ajan milloin mitäkin vaivaa ja toinen on jo vuosia vältellyt peilejä koska ei kestä valuvaa naamaansa. Sukupuolet voitte päätellä itse.
Äitini ei puhu muusta kuin sairauksistaan. Ei ole ikinä ollut kovin kiinnostunut muista ihmisistä, mutta nykyään entistäkin vähemmän. On ollut aina luulotautinen, mutta nyt on jo jotain oikeitakin sairauksia, joista valittaa.
Alkaa tulla aremmaksi liikkuessa, pelkää kaatumista esim hiihtäessä mäkistä maastoa. Ihan ymmärrettävää, mutta huolestuttaa jos alkaa liikaa pelkäämään.
Tulee säännöllisiä käyntejä muistipolilla. Tekevät testejä ja sanovat että joo, se on Alzheimerin tauti nyt.
Vanhuus on ihan kauheaa, huomaa omista vanhemmista.
Äitini ei muista kertoneensa minulle jo jotain asioita, vaan toistaa niitä kerrasta toiseen. Isäni kävelee varovasti ja horjahdellen välillä.
70 v isä kävelee töpöttäen, unohtelee asioita, luennoi milloin mistäkin asiasta vaikka ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät muista asioita, joita olen juuri kertonut.
Tämä. Eivätkä muistaneet sellaista, , jonka itse olivat moneen kertaan kertoneet.
Ja joku oli ”ottanut” jotain heiltä, kun eivät löytäneet itse johonkin uuteen paikkaan laittamansa tavaraa.
Yhtäkkiä oli heidän mielestään myös kaikki ennen ollut paremmin.
Kun isä lähetti kalastuskuvan itsestään ja näytti 20 vuotta vanhemmalta kyseisessä kuvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän siitä miten isä on kypsynyt. Nyt hän siis vähän alta kuusikymppinen. En tiedä onko se vanhenemista mutta ainakin viisastumista ja henkistä kasvua.Aloittaja lie tarkoitti vanhuutta, eli kuolemaa edeltäviä vuosia, ei myöhäiskeski-ikäisen luonteen positiivista muutosta. Vanhuus on surkea tila.
Toisella vanhemmalla muisti alkaa pettää, ruikuttaa koko ajan milloin mitäkin vaivaa ja toinen on jo vuosia vältellyt peilejä koska ei kestä valuvaa naamaansa. Sukupuolet voitte päätellä itse.
Aloittaja lie tarkoitti 🤣🤣🤣
Liikkuu jokapaikkaan autolla.