Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Aiemman ihmisen kommentti on poistettu jossa kysyi, että mitä narsistit tekee, kun ihmiset kävelee pois heidän elämästään koko ajan, eikö ne ihmettele sitä. Tässä mun vastaus siihen joka myös poistettiin ja laitan sen nyt uudestaan (ja uudestaan, jos se taas poistetaan):
Narsisti ei ajattele yhtään mitään. Hän löytää uuden kohteen joka palvoo häntä. On yleensä jo löytänyt aiemmin, mutta pitänyt asian salassa (huomasin kun minun narsisti tekstitteli koko ajan jollekin ja kun tulin lähelle, heti sulki puhelimen ja piilotti sen taskuunsa). Hän on täysin tunnekylmä ihminen joka ei jää haikailemaan sitä, että ihmiset poistuu sen elämästä. Ihmiset ovat heille kertakäyttötavaraa, jotka viskataan pois kun heistä ei ole enää hyötyä. Minun narsisti kertoi minulle useita kertoja, että hän ei välitä eikä ajattele niitä ihmisiä enää ikinä, ne ovat kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan. Narsistilla ei ole tunnesuhdetta kenenkään tai mihinkään. Ne eivät kiinny ihmisiin eikä muistoihin millään lailla. Ja ennen kuin ne jotkut tulee taas tänne väittämään vastaan, minun narsisti sai diagnoosin psykiatrilta, että on narsisti.
Oma kokemukseni on, että narsisti etsii nopeasti uuden esim. eron jälkeen. Kunhan on joku, jolta saa huomiota. Luulen että narsistia saattaa ärsyttää lähinnä se, ettei se lähtenyt osapuoli ole enää käytettävissä omiin tarpeisiin. Hyvä vertaus on esim. kahvinkeitin joka rikkoutuu ja sitten ei saa enää keitettyä kahvia. Täytyy käydä ostamassa uusi keitin. Jos se kahvinkeitinkauppa on jossain hankalan matkan päässä ja sen hankkimiseen joutuu käyttämään aikaa, vaivaa ja rahaakin, niin se on se mikä harmittaa.
Minusta narsisti tykkää niistä lemmikeistä ja lapsista jotka buustaavat hänen egoaan tai toimivat sen jatkeena. Monet narsistihan voivat olla hyvinkin eläinrakkaita, eläin ei kyseenalaista heitä ja on heistä riippuvainen. Jos eläin kiintyy kuitenkin johonkin toiseen perheenjäseneen, se on narskun silmissä arvoton.
Vierailija kirjoitti:
Minusta narsisti tykkää niistä lemmikeistä ja lapsista jotka buustaavat hänen egoaan tai toimivat sen jatkeena. Monet narsistihan voivat olla hyvinkin eläinrakkaita, eläin ei kyseenalaista heitä ja on heistä riippuvainen. Jos eläin kiintyy kuitenkin johonkin toiseen perheenjäseneen, se on narskun silmissä arvoton.
Eläin lienee myös hyvin koulutettu ja tottelevainen koska ei kai narsku tottelematonta ja seinille hyppivää lemmikkiä ainakaan jaksa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläin lienee myös hyvin koulutettu ja tottelevainen koska ei kai narsku tottelematonta ja seinille hyppivää lemmikkiä ainakaan jaksa katsella.
Eikä tottelemattomia lapsia. Narsisti jaksaa lapsia silloin kun ne käyttäytyy hyvin ja silloinkin narsisti jaksaa niitä n pari tuntia päivässä. Ainakin se jonka mä tunnen. Sen jälkeen sysäsi lapsen äidille ja lähti tekemään mitä lystäsi. Valitti miten lapsi kuitenkin enemmän tykkäsi äidistä ja miten se oli hänelle epäreilua. Tyypillistä narsisti käytöstä. Hän on se uhri, vaikka itse on aiheuttanut koko tilanteen.
Mun narsisti kaveri kerran sanoi mulle, että hänen ei edes pitäisi olla tämmöisen taviksen seurassa ja kaveria mun kanssa. Hänen pitäisi ainoastaan olla tärkeiden ja julkkisten kanssa. Että mun piti olla kiitollinen, että hän kuitenkin viitsi viettää aikaa kanssani. Tässä hyvin huomaa narsistin tärkeyden tunteen itsestään, että ne on muka parempia kuin muut, ja että he haluavat näyttäytyä julkkisten kanssa, koska sitten heitäkin luullaan joksikin kuin mitä he oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemman ihmisen kommentti on poistettu jossa kysyi, että mitä narsistit tekee, kun ihmiset kävelee pois heidän elämästään koko ajan, eikö ne ihmettele sitä. Tässä mun vastaus siihen joka myös poistettiin ja laitan sen nyt uudestaan (ja uudestaan, jos se taas poistetaan):
Narsisti ei ajattele yhtään mitään. Hän löytää uuden kohteen joka palvoo häntä. On yleensä jo löytänyt aiemmin, mutta pitänyt asian salassa (huomasin kun minun narsisti tekstitteli koko ajan jollekin ja kun tulin lähelle, heti sulki puhelimen ja piilotti sen taskuunsa). Hän on täysin tunnekylmä ihminen joka ei jää haikailemaan sitä, että ihmiset poistuu sen elämästä. Ihmiset ovat heille kertakäyttötavaraa, jotka viskataan pois kun heistä ei ole enää hyötyä. Minun narsisti kertoi minulle useita kertoja, että hän ei välitä eikä ajattele niitä ihmisiä enää ikinä, ne ovat kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan. Narsistilla ei ole tunnesuhdetta kenenkään tai mihinkään. Ne eivät kiinny ihmisiin eikä muistoihin millään lailla. Ja ennen kuin ne jotkut tulee taas tänne väittämään vastaan, minun narsisti sai diagnoosin psykiatrilta, että on narsisti.Ystäväni myös kertoi, ettei häntä kiinnosta ihmiset mutta silti vähän kuin kahmii ihmisiä ympärilleen ilmeisesti siinä tarkoituksessa että olisi aina joka tilanteeseen joku jolta saa huomiota. Hän on usein pitänyt ns. hellittelyhetkiä jolloin ylistelee ja kehuu minua vuolaasti. Mutta en tiedä, se on aina tuntunut jotenkin feikiltä. Olen kuitenkin huomanut että hän usein reagoi viesteihin viiveellä, eikä viestejäni kuittaa luetuksi vaikka on käynyt viestimessä paikalla. Joten ilmeisesti sillä hetkellä joku muu tyyppi on ollut mielenkiintoisempi. Hän ei ihmisistä välitä omienkaan sanojensa mukaan, mutta lemmikkiinsä oli aivan yltiörakastunut, voiko narskuilla olla näin?
Tuo ettei vastaa viesteihin kuin viiveellä jne on just narsistin puuhaa. Se on ghosting ja hän rankaisee sua jostain, vaikka et ole edes tehnyt mitään. Narsistit aina rankaisee ihmisiä koska heidän päässään joku on aina tehnyt jotain väärin. Myös se, että ylistää sua aina välillä on sen takia, että hän ei halua että lähdet pois hänen elämästään, koska susta on vielä jollain lailla kuitenkin hyötyä. Jossain vaiheessa melko varmasti sulle tulee trauma bond (useimmille narsistin uhreille tulee, mullekkin tuli ja oon siinä vieläkin, ikävä kyllä), mikä tarkoittaa että koska narsisti myös kehui sua välillä kaiken paskan keskellä, se antoi vaikutuksen että asiat voivatkin parantua ja narsisti voi muuttua mukavaksi ihmiseksi. Mutta ei. Ne ei muutu ikinä! Ne manipuloi ihmisen niin hyvin, että ihminen ei edes ite tajua sitä ennen kuin on liian myöhäistä. Ja kyllä kait ne voi tykätä lemmikistä, kun yleensä eläimiä voi joillain lailla kontrolloida, eritoten koiria. Olen lukenut narsistit ei oikein välitä kissoista.
Narsisti ei tykkää eläimistä eikä lapsista, esittävät vain tarpeen tullen tykkäävänsä. Narsisti voi hyljätä vaikka ainoan lapsensa jos ei tee niinkuin narsisti käskee. Narsisteissa on myös pe doja.
Narsisti voi vietää hiljaiseloa, ei vastaile puheluihin/viesteihin, sairasta kiusantekoa, huomionhakua. Lopuksi vaatii että häneltä pyydetään anteeksi.
Tunnen narsistin, joka hylkäsi pienen lapsensa kun uusi, paljon nuorempi nainen tuli kuvioihin. Nyt on kuin sitä lasta ei olisikaan. Kuten on sanottu aiemmin, narsisteilla ei ole tunnesidettä keneenkään, ei edes omaan lapseen.
Tämä lasten ja perheen hylkääminen käy helposti. Eikä todellakaam ole halua auttaa tai huolehtia. Mutta koska olen ollut tämä uusi nainen, niin tiedän, että uusi nainen saa aivan eri kuvan tilanteesta. Häntä ei kannata välttämättä syytellä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen, hyväkäytöksinen, lämmin, empaattinen, kannustava, yhteistyökykynen, joustava, johdonmukainen, tasapainoinen, rehellinen, tasa-arvoinen, kunnioittava, arvostava, hyväksyvä, mukava, rento, väkivallaton (henkinen/fyysinen).
Ominaisuuksia, joita narsisti EI omaa eikä osaa. Teeskennellä voi, jos se häntä jossain kohtaa hyödyttää ja huvittaa, mutta aidosti ja oikeasti ei ole mitään noista.
Osaa olla hyväkäytöksinen, kiiltokuvahenkilö. Aukoo ovet, auttaa takin ja tuolin, kantaa kauppakassin. Se on sitä, mikä näkyy ulospäin ja se osataan oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllä ainakin näistä itseään hopeaketuiksi kutsuvista käppänöistä, jotka täällä kehuskelee hurmaavansa nuoria naisia charmillaan ja nuorekkuudellaan, tulee jo pelkän kirjoituksen perusteella hyvin narsistinen kuva.
Voihan ne olla muutakin tai jopa ihan keksittyjä juttuja.
Mutta itse olen tuntenut tällaisen nuoruudestaan kiihkeästi kiinni pitävän ikääntyvän miekkosen, jonka tosissaan voisi kuvitella kirjoittelevan tänne tuollaisia höpötyksiä. Joka paikassa esiintymässä ja esittelemässä nuorekkuuttaan, ignooraa kaikki itseään jopa 30 vuotta nuoremmat naiset antaen ymmärtää, että he on hänelle liian vanhoja eikä hän heitä kiinnosta millään tasolla, ei edes tavallisessa keskustelussa.
Juttelee vain lähes alaikäisten kanssa, on "suunnattoman kiinnostunut" teini-ikäisten maailmasta ja haluaa tuoda heille esiin, miten hän tuntee heidän maailmansa, yrittää puhua teinitermein. Kiusaannuttavan kuuloista.
30-vuotias on muka hänelle jo liian vanha. Itse on 60. Naamaltaan näyttää vanhemmalta, on ruskettanut itsensä rusinaksi.
Käyttää nuorisovaatteita, jotka oli muotia hänen nuoruudessaan, mikä kertoo siis nimenomaan siitä, että on jämähtänyt omaan menneeseen nuoruusaikaansa, ei nykyteinien maailmaan, vaikka niin yrittää esittää.
Ja kaikki narsistiset piirteet erittäin hyvin tunnistettavissa. Esiintymishalu, kyynärpäätekniikka, aina oikeassa olemisen tarve, alituinen egon pönkittäminen, molempien ex-vaimojen mollaaminen (kun ei nainen voi ymmärtää asioita, ei varsinkaan vanheneva nainen, joista siis molemmat olleet häntä itseään teilusti nuorempia), pystyisi kuulemma tuosta vaan ohjaamaan vaikka lentokonetta, armeijassa teki kuulemma ampumisessa sellaisia tuloksia, joita ei kukaan ole tehnyt ennen häntä eikä sen jälkeen, tuntee julkkiksia laidasta laitaan, ne lähettelee hänelle viestejä tuhkatiheään, menisi läpi eduskuntavaaleissa jos viitsisi odallistua. On pistänyt papille jauhot suuhun uskonasioista, tietää niistäkin enemmän kuin kukaan toinen, tietää maailmasta ihan kaiken ja sellaistakin salaista tietoa, mitä ei tiedä kuin jotkut, hänellä kun on tietolähteensä, joista ei voi kertoa.
Mistä tunnen tämän miehen? En haluaisi tuntea häntä ollenkaan, mutta sattuu olemaan sukulainen. Äitini kertoi joskus hänestä, että oli lapsena oikea pirun riivaama, teki jatkuvasti pahaa ja yritti vierittää syyn muiden niskoille, aina nyrkit pystyssä ja huuteli hävyttömyyksiä.
Tunnen samanlaisen naisen, tuntomerkit sopi, piti oikein tarkistaa että kerroitko miehestä vai naisesta. Ainoa ero on ettei pukeudu nuorisovaatteisiin, ei mahtuisikaan.
Kuvittelee että 18 v nöösipojat on kiinnostuneita, oman ikäiset on liian vanhoja, ei ne jaksaisi edes sängyssä. Tuskinpa tämäkään enää jaksaa lihoinensa, ja kun hällä ollut tapana näyttää alussa ne seksitaidot niin saa rikkaan miehen sidotuksi.
Oli myös jo muksuna pirun riivaama, koko suvun inhokki. Nyt sitten on yksin, kun koko suku on hullu, miettisi hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googletin miten päästä eroon narsistisesta ystävästä, kun ei omatunto anna myöden. Jännä juttu kun neuvoina annettiin just niitä narskujen temppuina pidettyjä että ilman selityksiä vain välit poikki ja blokkiin. Onko se tuollainenkaan nyt aivan asiallista.
On asiallista. Juuri tuo. Muuten et pääse semmoisesta eroon paitsi kun HÄN on valmis pääsemään sinusta eroon, koska hänhän se päättää ne asiat, kun on löytänyt uuden kohteen ja ne AINA löytää uuden kohteen. Sinut jätetään heti ilman mitään omantunnon tuskia. Että joo, tee se itse ensin, kiität siitä myöhemmin. Älä vaan sano sä säälit narsistia, kun kysyt tuossa onko se asiallista??
Hän on kuitenkin ihminen ja ystäväni, vaikkakin ajoittain raskas sellainen. Sääli kuuluu käsittääkseni jokseenkin asiallisen ihmisen ominaisuuksiin, joten pitääkö itsensä sitten laskea samalle alhaiselle tasolle narsistin kanssa. Muissa asioissa tuota pidettäisiin aika huonona asiana.
Olen samaa mieltä sun kanssa. Täällä on menossa joku narsistien lynkkays ikään kuin heillä ei olisi mitään ihmisarvoa. Kyllä minunkin tuntema narsisti on kuitenkin ihan ihminen.
Et ole siis ilmeisesti joutunut hänen pahoinpitelemäkseen koskaan? Ette ole kovinkaan läheisiä. Muista, että narsisti näyttelee sinulle ihan erilaista roolia mitä vetää läheistensä keskuudessa.
Sinulle ja muillekin vastauseksi: kyllä olen henkisesti, ja lähdin itse siitä suhteesta. Siitä on hyvin kauan, ja olen päässyt siitä "yli". Hänellä ei ollut diagnoosia, mutta hyvin vahvana jotkin piirteet kuitenkin. Minulla ei ole tarvetta käyttää jaksamistani vihaamiseen tai hänen haukkumiseensa. Olen myös kohdannut työelämässä vuosikymmenten aikana muutaman tällaisen tai muuten hankalan henkilön, ja heidän kanssaan on yksinkertaisesti vain tultava toimeen, tai joudut itse vaihtamaan työpaikkaa. Et voi alkaa töissä blokkaamaan heidän sähköpostejaan tai jättämään menemättä kokouksiin, joissa he ovat. Heidän kanssaan ei tarvitse olla tekemisissä kuin sen pakollisen. Heitä ei saa alkaa kiusata, tai olet kohta itse syytetyn penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googletin miten päästä eroon narsistisesta ystävästä, kun ei omatunto anna myöden. Jännä juttu kun neuvoina annettiin just niitä narskujen temppuina pidettyjä että ilman selityksiä vain välit poikki ja blokkiin. Onko se tuollainenkaan nyt aivan asiallista.
On asiallista. Juuri tuo. Muuten et pääse semmoisesta eroon paitsi kun HÄN on valmis pääsemään sinusta eroon, koska hänhän se päättää ne asiat, kun on löytänyt uuden kohteen ja ne AINA löytää uuden kohteen. Sinut jätetään heti ilman mitään omantunnon tuskia. Että joo, tee se itse ensin, kiität siitä myöhemmin. Älä vaan sano sä säälit narsistia, kun kysyt tuossa onko se asiallista??
Hän on kuitenkin ihminen ja ystäväni, vaikkakin ajoittain raskas sellainen. Sääli kuuluu käsittääkseni jokseenkin asiallisen ihmisen ominaisuuksiin, joten pitääkö itsensä sitten laskea samalle alhaiselle tasolle narsistin kanssa. Muissa asioissa tuota pidettäisiin aika huonona asiana.
Olen samaa mieltä sun kanssa. Täällä on menossa joku narsistien lynkkays ikään kuin heillä ei olisi mitään ihmisarvoa. Kyllä minunkin tuntema narsisti on kuitenkin ihan ihminen. Vaikka en halua olla läheisissä tekemisissä hänen kanssaan, on minulla muutakin tekemistä kuin blokkailla ja vihata, enkä halua itse kohdella ketään huonosti, vaikka minua olisi kohdeltu.
Narsistit ovat lynkanneet uhrinsa niin perusteellisesti, että mä en aina narsisteille mitään sääliä ikinä. Surkuhupaisaa lukea, että sä ymmärrät heitä tai mitä tuossa yrität sanoa heidän puolustukseksi.
Ei se ole sääliä tai heidän ymmärtämistään, jos jättää heidät huomiotta tai jättää itse käyttämättä energiaa heidän märehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä sun kanssa. Täällä on menossa joku narsistien lynkkays ikään kuin heillä ei olisi mitään ihmisarvoa. Kyllä minunkin tuntema narsisti on kuitenkin ihan ihminen.
Et ole siis ilmeisesti joutunut hänen pahoinpitelemäkseen koskaan? Ette ole kovinkaan läheisiä. Muista, että narsisti näyttelee sinulle ihan erilaista roolia mitä vetää läheistensä keskuudessa.
Sinulle ja muillekin vastauseksi: kyllä olen henkisesti, ja lähdin itse siitä suhteesta.
Minkälaista kokemasi väkivalta oli?
Nöyryyttävää kohtelua ja uhkaus. Täytyy muistaa, että kukaan ihminen ei ole 100% paha tai 100% hyvä, vaikka joskus siltä voi tuntua.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että kukaan ihminen ei ole 100% paha tai 100% hyvä, vaikka joskus siltä voi tuntua.
Onko joku sellaista sitten väittänyt jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ja muillekin vastauseksi: kyllä olen henkisesti, ja lähdin itse siitä suhteesta.
Nöyryyttävää kohtelua ja uhkaus. Täytyy muistaa, että kukaan ihminen ei ole 100% paha tai 100% hyvä, vaikka joskus siltä voi tuntua.
Kerro nyt vähän enemmän kun satuilemaan ryhdyit. Narsismiin muuten liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin.
Eli mitätöit kokemukseni tai vähättelet sitä? Kuten narsisti? En todellakaan ala täällä vauvapalstalla kertoa mitä minulle on tehty. Ne asiat on käsitelty aivan jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vähän enemmän kun satuilemaan ryhdyit. Narsismiin muuten liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin.
Eli mitätöit kokemukseni tai vähättelet sitä? Kuten narsisti? En todellakaan ala täällä vauvapalstalla kertoa mitä minulle on tehty. Ne asiat on käsitelty aivan jossain muualla.
Miten voin mitätöidä kokemustasi jos et kerro kokemuksistasi? Voit aivan hyvin olla patologisesti valehteleva narsisti.
Sillä, että väitit satuiluksi ja valehteluksi, tulit käyttäneeksi jo kahta narsistin tunnuspiirteistä: mitätöintiä ja empatian puutetta. Kolmas piirre on kun väittää, että jotain ei tapahtunutkaan oikeasti eli, kun väität, että et vielä mitätöinytkään, vaikka juuri niin teit aiemmassa viestissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin mitätöidä kokemustasi jos et kerro kokemuksistasi? Voit aivan hyvin olla patologisesti valehteleva narsisti.
Sillä, että väitit satuiluksi ja valehteluksi, tulit käyttäneeksi jo kahta narsistin tunnuspiirteistä: mitätöintiä ja empatian puutetta. Kolmas piirre on kun väittää, että jotain ei tapahtunutkaan oikeasti eli, kun väität, että et vielä mitätöinytkään, vaikka juuri niin teit aiemmassa viestissäsi.
Mitä sinulle muka on tapahtunut? Voit aivan hyvin olla patologisesti valehteleva narsisti. Mikä on todennäköisintä juttujesi perusteella. Alahan taas poistella viestejä.
Mielestäni käyttäydyt epäasiallisesti ja epäkunnioittavasti.
Ja käsittääkseni täältä ei kukaan pysty poistamaan itse viestejä, vaan ylläpito poistaa viestit, jotka eivät ole sääntöjen mukaisia. Jos viestejäsi on poistettu aiemmin, se tarkoittaa sitä, että olet kirjoitellut jotain, mitä ei saa. Joskus poistojen yhteydessä voi lähteä koko ketju ja sen vuoksi mukana asiallisiakin viestejä. Ylläpito tekee valtavasti töitä, jotta meillä olisi täällä ilmainen keskustelualusta, jossa olisi mahdollisimman vähän vihapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulle muka on tapahtunut? Voit aivan hyvin olla patologisesti valehteleva narsisti. Mikä on todennäköisintä juttujesi perusteella. Alahan taas poistella viestejä.
Mielestäni käyttäydyt epäasiallisesti ja epäkunnioittavasti.
Mitä sinulle muka on tapahtunut? Voit aivan hyvin olla patologisesti valehteleva narsisti, sillä narsismiin liittyy aina valehtelua.
Montako vuotta olit sen narsistin kanssa joka kertomasi mukaan pahoinpiteli sinua ja uhkauksenkin antoi? Mitä hän uhkaili?
Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja. Lisäksi narsismista ei voi koskaan parantua. Jokainen narsisti on henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä, ja jokainen narsisti on myös väkivaltainen, mutta yleensä vain läheisilleen. Muillehan ei narsistinen pikkulapsi uskalla raivota ja kiukutella. Lisäksi narsismiin liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin. Eli narsisti voi valehdella mitä tahansa ja mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja. Lisäksi narsismista ei voi koskaan parantua. Jokainen narsisti on henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä, ja jokainen narsisti on myös väkivaltainen, mutta yleensä vain läheisilleen. Muillehan ei narsistinen pikkulapsi uskalla raivota ja kiukutella. Lisäksi narsismiin liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin. Eli narsisti voi valehdella mitä tahansa ja mistä tahansa.
Puhut nyt itsestäsi. Olet juuri tuommoinen uhma-ikäisen lapsen tasolla oleva valehteleva raivooja.
Hyökkäät heti kimppuun jos joku kritisoi tarinoitasi ja nimittelet narskuiksi.
Entä mitä palstan sääntöä rikkoo narsismikeskusteluun laitettu lista narsistien käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Taas on narsistimoderaattori poistellut ahkerasti viestejä. Anna narsistille vähän valtaa, niin voit olla varma, että narsisti käyttää sitä väärin.
Narsistiksi nimittelyä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
- Psykiatri Hannu Lauerma
Tunnen narsistin, joka hylkäsi pienen lapsensa kun uusi, paljon nuorempi nainen tuli kuvioihin. Nyt on kuin sitä lasta ei olisikaan. Kuten on sanottu aiemmin, narsisteilla ei ole tunnesidettä keneenkään, ei edes omaan lapseen.