Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Painostusta ja valhetta. Epäkunnioitusta ja tilanviemistä. Iltasatuja. Syntipukittamista.
Sääntöjä ilman perusteita tai perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin kirjoitettiin et narsistin kanssa seksi on aina jotenkin kylmää. Samaa mieltä. Vaikka narsisti olisi hurmaava, ei se riitä hyvään seksiin, mikäli seksiltä haluaa kohtaamista ja lämpöä, eli rakastelua.
Mun narsisti ei pystynyt mihinkään jotakuinkin yhtäaikaiseen orgasmiin, koska sen piti joko keskittyä omaan tyydytykseen tai sitten keskittyä leikkimään rakastajaa toiselle. Ei pystynyt heittäytymään himon viemäksi ja niin suht koht yhteiseen nautintoon.
Narsismi on paha sairaus. Kantsii lukea https://www.narsisminuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismi/narsismi…
Älykäs ei ryhdy suhteeseen narsistin kanssa!
Narsistin keskustelutyyli:
narsisti: Damiano David on paras
winner: eikä ole, Damiano David -keskustelu ei olisi ollut mitään ilman meikäläisen nostoja viime kesä-heinäkuussa
narsisti: poistan kaikki keskustelusi winner!
Riippuu missä vaiheessa narsistin saalistamista mennään.
Alussa vilisee puheessa julkkikset, jotka hän tuntee, jotka ovat hänen asiakkaitaan tai ystäviään. Omat saavutukset, aidot tai tekaistut toistuu. Muiden vähättely ja mitätöinti. Kalliit merkkituotteet joita hänellä on (velaksi, lainassa tai äidin ostamia oikeasti). Sitten kun paska osuu tuulettimeen niin uhrin haukkuminen, uhrin sukulaisten haukkuminen, täysin tekaistuja juttuja homeesta, myrkyistä, sairauksista, köyhyydestä, tyhmyydestä, huonosta vanhemmuudesta, väkivallasta jota muut harjottaa. Tappamisella uhkaaminen, itsemurhaan yllyttäminen, lasten vieraannuttaminen, työnantajien syyttely, naapurien panettelu ja syyttely. Tässä näin aluksi. Ja päälle leveä tekohymy niin että otsajuonne on revetä luksustuotteita vilahtelevassa instagramissa jättilasien takana. Tekstinä jotain imelää slava ukraine höttöä vaikka ei v..kaan välitä kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mites jos ois kaksi narsistia parisuhteessa?
Tunnen tämmöisen parin. Haastaa riitaa kaikkien kanssa, ei ainoatakaan ystävää eikä mitään välejä sukulaisiin. 20 vuoteen ei kukaan ole käynyt kylässä. Surullista.
Kuuntelen pitkästä aikaa Laila Kinnusta. Yhtäkkiä sain mieleeni muiston, kuinka vielä muutama vuosi sitten kesämökillä kuuntelin ja nautin samasta musiikista. Olin silloin oma herkkä, romanttinen itseni ja lapsellinen usko siihen unelmien rakkauteen ym. Muistan millainen silloin olin. Mieli oli herkkä ja kaunis, kuin lapsella. Sitten tapasin narsistin. Kaikki muu, koko elämä jäi. Koin niin totaalisen elämän kääntymisen täysin. Narsisti sai minut täysin lumoon ja suorastaan sekoamaan rakkaudesta. Siitä on nyt monta vuotta. Olen yhä sillä tiellä. Vieläkin tunteet narsistiin ja täysin koukussa. Ihmisenä olen varjo vain entisestä. En enää se, joka mökillä kuunteli nauttien Lailaa ja uskoi unelmien rakkauteen. Narsisti toi sellaisen, mutta sehän oli tietysti valhetta, nyt sen näen. Sama ihminen en enää ole. Olen menettänyt itseni kokonaan, sisältä tyhjä, en edes tiedä kuka olen, koska olen niin monta vuotta ollut vain narsistia varten ilman omaa elämää. Luovuus on täysin kadonnut. Olen väsynyt, tyhjä, enimmäkseen surullinen, en näe enää tulevaisuudessa mitään. Narsisti kaappasi minut ja tunkeutui sisälleni, kuin jokin Alien. Oikeasta minusta on enää kuoret jäljellä. Narsisti on mielessäni ja sisälläni käyttäen minua. Kaikki vähät voimat menevät narsistin palvelemiseen. Muuta elämää, mitään omaa tai edes omaa persoonaa tai ajatuksia ei ole. Hyvin vieraalta tuntuu se entinen, luova, onnellinen, vahva, toiveikas, elämässä kiinni oleva minä, joka kuunteli Laila Kinnusta unelmien rakkaudesta haaveillen. Voimattomana ja haikeana muistelen entistä itseäni ennen narsistia.
Aito narsisti on viehättävä ja mukava. Hänelle on tärkeää olla pidetty ja arvostettu. Narsisti auttaa, tekee itsestään tärkeän. Narsistilla on naamio päällä työelämässä. Kun, hän menee kotiinsa pahoinpitelemään lapsensa niin työpaikalla ollaan palkitsemassa valkoisen ruusun mitallilla. Sellainen on narsisti...yleensä perheenjäsenet vain tietävät kuinka paha narsisti on...vaikeita ihmisiä ei kannate leimata narsistiksi. Narsisti on vaarallinen pelottava manipuloitsija...hän osaa kyllä peittää todellisen pedon itsessään. Useimmiten ei edes tajuta sitä, kun joutunut narsistin lonkeroihin...vaivaa vain epämääräinen ja kummallinen tunne ettei kaikki ole ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni lapsi kaatuu kellarin jyrkissä portaissa, satuttaa itseään ja alkaa itkeä.
Oikea isä - halaa ja lohduttaa, katsoo että lapsi on kunnossa.
Narsisti-isä - "Miten voit olla noin saatanan kömpelö."
Narsisti-isä voi alkaa tällaisessa tilanteessa haukkua lapsen lisäksi myös lapsen äitiä, miten tämä on tehnyt lapsesta liian herkkiksen ja kasvattanut lapsen kieroon.
En pitäisi ihmeenä. Narsistien sairaalla käytöksellä ei ole mitään rajoja.
Yksi sellainen vei epävarman mieheni. Ymmärsin sen juuri tänään. Tapasin ko. akan ensi kertaa äskettäin.
Siitä ihmisestä tuli samankaltaiset vibat, kuin oikeasta emänarsusta jonka tunsin aiemmin. Ja mieleen tuli sana "loinen". Hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen pitkästä aikaa Laila Kinnusta. Yhtäkkiä sain mieleeni muiston, kuinka vielä muutama vuosi sitten kesämökillä kuuntelin ja nautin samasta musiikista. Olin silloin oma herkkä, romanttinen itseni ja lapsellinen usko siihen unelmien rakkauteen ym. Muistan millainen silloin olin. Mieli oli herkkä ja kaunis, kuin lapsella. Sitten tapasin narsistin. Kaikki muu, koko elämä jäi. Koin niin totaalisen elämän kääntymisen täysin. Narsisti sai minut täysin lumoon ja suorastaan sekoamaan rakkaudesta. Siitä on nyt monta vuotta. Olen yhä sillä tiellä. Vieläkin tunteet narsistiin ja täysin koukussa. Ihmisenä olen varjo vain entisestä. En enää se, joka mökillä kuunteli nauttien Lailaa ja uskoi unelmien rakkauteen. Narsisti toi sellaisen, mutta sehän oli tietysti valhetta, nyt sen näen. Sama ihminen en enää ole. Olen menettänyt itseni kokonaan, sisältä tyhjä, en edes tiedä kuka olen, koska olen niin monta vuotta ollut vain narsistia varten ilman omaa elämää. Luovuus on täysin kadonnut. Olen väsynyt, tyhjä, enimmäkseen surullinen, en näe enää tulevaisuudessa mitään. Narsisti kaappasi minut ja tunkeutui sisälleni, kuin jokin Alien. Oikeasta minusta on enää kuoret jäljellä. Narsisti on mielessäni ja sisälläni käyttäen minua. Kaikki vähät voimat menevät narsistin palvelemiseen. Muuta elämää, mitään omaa tai edes omaa persoonaa tai ajatuksia ei ole. Hyvin vieraalta tuntuu se entinen, luova, onnellinen, vahva, toiveikas, elämässä kiinni oleva minä, joka kuunteli Laila Kinnusta unelmien rakkaudesta haaveillen. Voimattomana ja haikeana muistelen entistä itseäni ennen narsistia.
Sun kannattaa etsiä youtubesta kanava Narsisti vs Minä. Siellä joissain videoissa sivutaan myös tätä, miten omaa itseään parannetaan sekä narsistin kolhuista että niistä haavoittuvuuksista, joita oli olemassa jo ennen narsistia.
Naamion pitäminen käy vaikeammaksi iän myötä. Kannattaa katsoa myös miten kohtelee palvelualan tekijöitä. Vinoileeko taksikuskille, kyykyttääkö kassaa.
Narsisti esittää itsestään hyvää kuvaa muille. Saattaa esim kertoa olevansa luonnonsuojelija. Kun sitten kerrot narsistille jostakin muutoksesta omassa elämässäsi luonnon hyväksi, narsisti vain tuhahtelee sinulle. Hän luulee sinun yrittävän päteä ja haluaa ampua sinut alas. Narsisti saattaa myös esiintyä mukamas empaattisena ja välittävänä ihmisenä. Hän jakaa somessa linkkejä toisten kurjista kohtaloista ja surkuttelee näitä. Sitten sinun kanssasi kahden kesken narsisti vähätteleekin mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä tai naureskelee koulukiusatuille lapsille. Eli ei oikeasti osaa olla empaattinen, mutta haluaa esiintyä sellaisena suurelle yleisölle.
Narsisti on sellainen, että jos olet jossain tilanteessa narsistin kanssa ja tässä tilanteessa joku kolmas osapuoli tekee/sanoo jotain minkä narsisti huomaa loukkaavan sinua. Vaikka et sano mitään, mutta narsisti huomaa tämän. Painaa mieleen. Normaali ihminen kokisi empatiaa että hei ikävää että sinua kohdeltiin noin ja että minä en ainakaan tee noin kun se selvästi sinua loukkaa. MUTTA narsisti tekeekin niin, että painaa mieleen ja sitten vuosien kuluttua yhtäkkiä alkaakin tehdä/sanoa juuri niinkuin se kolmas osapuoli silloin. Saattaa olla joku teko, ele, tai sanoja. Narsisti ennakoi että se sinua loukkaa (=ase sinua vastaan) , ja vaikka et sano mitään (esim. hiljenet) niin narsisti tietää, että onnistui loukkaamaan. Sitten jatkaa salakavalasti tätä uudelleen ja uudelleen, ja mielellään tilanteessa jossa on muitakin paikalla, jolloin uhri pikkuhiljaa menee vaikeaksi. Ja narsisti sisäisesti myhäilee ja kokee voimaantumisen tunnetta. Että onnistuinpas, olipa hyvä "ihmiskoe" hahhahhaa, vetelen kaikista naruista tosta noin vaan. Sellaisia ne ovat, narsistit. Siis aloittavat tällaista ilman syytä. Eivät tajua että kyllä muutkin voisivat näin tehdä, mutta eivät tee koska eivät ole ilkeitä ja omaavat jotain sivistyneitä käytöstapoja.
winner kirjoitti:
winner: eikä ole, Damiano David -keskustelu ei olisi ollut mitään ilman meikäläisen nostoja viime kesä-heinäkuussa
narsisti: poistan kaikki keskustelusi winner!
Toimi eilen ja tänään erinomaisesti ;DDDD
Narsku on mun taskussa, ei mahda mulle mitään, vaikka miten poistelee ;DD
Luulisi v'tuttavan narskua :DDD
Onkohan se sitten tappo vai murha vai armonlaukaus kun se kuolee siihen v'tutukseensa?
Mulle tuli narsistin kanssa änkytysvika. Pelkäsin alitajuisesti häntä niin paljon.
Muuten olen rohkea ja tilaaottava ihminen.
winner kirjoitti:
winner kirjoitti:
narsisti: poistan kaikki keskustelusi winner!Toimi eilen ja tänään erinomaisesti ;DDDD
Narsku on mun taskussa, ei mahda mulle mitään, vaikka miten poistelee ;DD
Luulisi v'tuttavan narskua :DDD
Onkohan se sitten tappo vai murha vai armonlaukaus kun se kuolee siihen v'tutukseensa?
Kaksi narsistia leikkii keskenään. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli narsistin kanssa änkytysvika. Pelkäsin alitajuisesti häntä niin paljon.
Musta tuli hiljainen ja tunsin sisälläni epävarmuutta. Ja tulin estyneeksi ruumiillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kuin minulla! Muutuin narsistisen esimieheni edessä itsevarmasta naisesta änkyttäväksi pikkutytöksi.
Aiemmin kirjoitettiin et narsistin kanssa seksi on aina jotenkin kylmää. Samaa mieltä. Vaikka narsisti olisi hurmaava, ei se riitä hyvään seksiin, mikäli seksiltä haluaa kohtaamista ja lämpöä, eli rakastelua.