Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5041/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti hallitsee pelolla, mutta eri tavalla kuin luulee. Henkisesti väkivaltainen paha narsisti sai kuulla puolisoltaan, että tämä jo heti ihan aluksi pelkäsi narsistia. Tämä oli narsistille ihanaa kuulla, röyhisteli rintaansa kuin riikinkukko. Se mitä narsisti ei tajunnut, oli että ihmiset eivät pelkää häntä koska olisi jotenkin niin vahva, voimakas, ylivoimainen, älykäs, yms. Vaan pelkäävät sen vuoksi että vaistoavat että tässä ihmisessä ei ole kaikki kohdillaan, jotain on hyvin pahasti vialla vaikka ei osaisi sanoa mikä on. Vaistoavat sen mielipuolisuuden ja sen vuoksi pelkäävät ja välttelevät. Narsisti näkee tämän aivan eri lailla, hän on niin suuri ja mahtava, aina oikeassa ja kaikkeen syytön! Että kaikki pelkäävät juuri sen vuoksi. Hahhah! Melkoinen suuri illusionisti!

Vierailija
5042/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että olen pelännyt kaikkia läheisiä narsistejani. Mutta en siksi, että he olisivat olleet niin vahvoja ja mahtavia vaan siksi, että he ovat epävakaita, arvaamattomia ja vailla moraalia ja omaatuntoa ja tehneet vahingoittavia ja vaarallisia temppuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut taas vaihteeksi kuulla narsistisesta eksältä, kuinka olin rajoittava, kontrolloiva, ahdistin hänet nurkkaan vaatimuksillani ja kuinka ero (tosi ruma sellainen) oli hänen elämänsä paras päätös.

Todellisuudessa minä olin lasten kanssa pikkulapsiajan kotona (hänen ei tarvinnut pitää vapaitaan, ei halunnut), valvoin kaikki yöt kun hän nukkui rauhassa eri huoneessa, lopetin kaikki omat harrastukseni kun hän jatkoi omiaan (ei toki niin paljon kuin ennen lapsia), kuinka hän teki paljon ylitöitä (tuon ajan olin yksin lasten kanssa), kuinka vuosi vuodelta jouduin pienentämään itseäni ja kieltäytymään omista menoista ja ylenemismahdollisuuksista.

En tiedä miksi tämä sama tarina aina osuu niin syvälle, se on jotenkin niin minuuteen menevä. Annoin kaikkeni ja enemmän, ja silti toisen versio on se, että minä olin rajoittava ja kontrolloiva, että hän on se, joka on vapautunut kontrolloivasta suhteesta.

Ja lapseton tyttöystävä tottakai tukee ihan eri tavalla kuin minä koskaan.

Vierailija
5044/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut taas vaihteeksi kuulla narsistisesta eksältä, kuinka olin rajoittava, kontrolloiva, ahdistin hänet nurkkaan vaatimuksillani ja kuinka ero (tosi ruma sellainen) oli hänen elämänsä paras päätös.

Todellisuudessa minä olin lasten kanssa pikkulapsiajan kotona (hänen ei tarvinnut pitää vapaitaan, ei halunnut), valvoin kaikki yöt kun hän nukkui rauhassa eri huoneessa, lopetin kaikki omat harrastukseni kun hän jatkoi omiaan (ei toki niin paljon kuin ennen lapsia), kuinka hän teki paljon ylitöitä (tuon ajan olin yksin lasten kanssa), kuinka vuosi vuodelta jouduin pienentämään itseäni ja kieltäytymään omista menoista ja ylenemismahdollisuuksista.

En tiedä miksi tämä sama tarina aina osuu niin syvälle, se on jotenkin niin minuuteen menevä. Annoin kaikkeni ja enemmän, ja silti toisen versio on se, että minä olin rajoittava ja kontrolloiva, että hän on se, joka on vapautunut kontrolloivasta suhteesta.

Ei ole helppoa, mutta nouse tuon yläpuolelle. Sinä olit narsistille ihan liian hyvä. Ei nyt heitetä helmiä sioille, jotka eivät osaa niitä arvostaa. 

Ja onnea vaan uudelle tyttöystävälle, tarvitsee pian terapiaa hänkin. Ei heillä tule olemaan yhtään sen onnellisempaa. Tyttöystävä tukee vielä, kun heillä on golden periodinsa. Tai sitten ei edes tue, mutta ärsyttää sinua satuilemalla nyt saamastaan tuesta. 

Naristi yrittää härkkiä tunteitasi, älä päästä häntä ihosi alle. Yritä nyt vaan olla onnellinen, koska jokainen päivä ilman narsistia on hyvä päivä. 

Vierailija
5045/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosha kirjoitti:

Mieheni sanoi usein että teeskentelen tai väännän. Kun romahdin henkisesti, hän huusi että lopeta se teeskentely. Oli myös tavallista, että jos itkin, hän poistui kylmästi paikalta esim. lukemaan kirjaa.

Vierailija
5046/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

You'll never know how damaged someone is until you try to love them. 

Vierailija
5047/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti hallitsee pelolla, mutta eri tavalla kuin luulee. Henkisesti väkivaltainen paha narsisti sai kuulla puolisoltaan, että tämä jo heti ihan aluksi pelkäsi narsistia. Tämä oli narsistille ihanaa kuulla, röyhisteli rintaansa kuin riikinkukko. Se mitä narsisti ei tajunnut, oli että ihmiset eivät pelkää häntä koska olisi jotenkin niin vahva, voimakas, ylivoimainen, älykäs, yms. Vaan pelkäävät sen vuoksi että vaistoavat että tässä ihmisessä ei ole kaikki kohdillaan, jotain on hyvin pahasti vialla vaikka ei osaisi sanoa mikä on. Vaistoavat sen mielipuolisuuden ja sen vuoksi pelkäävät ja välttelevät. Narsisti näkee tämän aivan eri lailla, hän on niin suuri ja mahtava, aina oikeassa ja kaikkeen syytön! Että kaikki pelkäävät juuri sen vuoksi. Hahhah! Melkoinen suuri illusionisti!

Naulan kantaan! Ja koska ne muut ei ymmärrä ja ovat kateellisia!

Ihmiset ovat tosiaan varuillaan, koska vaistoaa, että narsisti ei ole vakaa tai luotettava.

Narsku saa kaiken käännettyä päässään niin, että hän on paras ja oikeassa.

Vierailija
5048/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen olisi itse huolissaan itsestään, jos huomaisi toisten pelkäävän häntä. Vain mieleltään sairas ihminen voi nauttia siitä, että muut varovat tai pelkäävät häntä. 

Vierailija
5049/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse laittanut nämä asetukset päälle elämässäni olevien narsistien takia. Molemmat tapaukset vetivät kilarit asiasta koska eivät pysty kontrolloimaan minua sitä kautta ja vaatimaan välitöntä vastausta ja reagointia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tullut niin paljon kommentteja oman taukoni aikani, mutta joo, oma narsisti ei ollut somessa (oli FB:n yms. "yläpuolella", eikä halunnut näkyä minun somessani (vetosi yksityisyyteen). Linkedinissä hänellä on kuitenkin todella laajat verkostot, ja vasta myöhemmin olen tajunnut että sitä kautta hän luultavasti löysi seuraa...

Whatsappissa hänellä on sellaiset asetukset, ettei näe kun hän on lukenut viestin tai koska viimeksi paikalla. Itse ajattelin pitkään, että hän ei ole turhamainen, mutta nykyään ajattelen että tämä on hallintaa. Ei jätä jälkiä. Et koskaan tiedä enemmän kuin hän on valmis kertomaan. Hänen somekäyttäytymisestä ei mitenkään käy ilmi parisuhdestatus tai perhe.

Tuossa joskus syksyllä oli Iltasanomissa tms. artikkeli siitä, miten piiotetaan Whatsappissa paikallaolon aikaleimat muilta. Narsistinen ystäväni ja narsistimiesystäväni (nyt ex) molemmat laittoivat asetukset salaisiksi samana iltana. Näillä on joku ihme tarve olla monessa asiassa niin "salaisia". Kolmas tuntemani narsisti on FB:ssä niin, ettei koskaan laita avopuolisostaan mitään kuvia. Aina itsestään tai ruuistaan tai harrastuksistaan (golf, festarit jne.).

Muutenkin täysin tuulellakäyvää oli se, milloin miesystävä vaivautuu lukemaan viestit ja sitten vielä reagoimaan jotenkin. Aina kun erkaannuttiin, ei koskaan viitannut mitenkään siihen, koska ollaan seuraavan kerran yhteydessä tai koska mahdollisesti nähtäisiin. 

Niin tuttua. Otin itseltä viestin lukutiedot pois, kun saatiin kilarit mikäli luin, mutten vastannut työpäivän aikana lähetettyihin viesteihin. Sen jälkeen sain kuunnella monet huudot siitä, miten asetus olisi pitänyt laittaa takaisin päälle. Selvisi nopeasti miksi toinen halusi käyttää nimenomaan whatsappia.

Ongelmana on, että minut voi toinen osapuoli nähdä narsistina, jos asiaa tulkitaan edellä mainitulla tavalla. Monesti se miten voit suojautua narsistin käytökseltä on samalla jotain, jonka voi tulkita myös narsistiseksi käytökseksi. Itse en yksinkertaisesti jaksanut jatkuvaa asioiden kääntämistä minua vastaan ja "keskusteluja" joiden ainoa tavoite oli osoittaa minun huonouteni. Samalla pelkään että minun käytöstä tulkitaan syyttämään minua narsismista ja käytetään aseena mustamaalaamiseen.

Vierailija
5050/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin narsisti luo kuvaa, kuinka minä olen mahdoton ja kuinka numeroni pitää blokata. Tämä siis jos olen mistään eri mieltä. Saattaa lähettää minulle 20 haukkumaviestiä, sitten suurieleisesti blokata minut mahdottomana, jos pidän yhtään puoliani, esitän eriävän mielipiteen tai huomautan jostain lapsiin liittyvästä. Kontrollia tämäkin.

Ei ulkopuolinen voikaan erottaa, onko jokin toimenpide (blokkaus, lukukuittausten poistaminen tms.) narsistin käytösarsenaalia tai narsistilta suojautumista.

Sain itse varmaan 100 viestiä, jossa n-ex kehotti minua yksityiskohtaisesti kuolemaan. Tämän jälkeen blokkasi numeroni, kun olin vetänyt rajoja. Kun yritin kertoa asiasta hänen äidilleen, niin ex-anoppi tiesi kertoa että minäkin lähettänyt hirveitä viestejä, joiden takia numeroni on pitänyt estää. Ei nämä kuviot avaudu ulkopuolisille, ja itsekin joutuu sellaiseen sumuun (gashlighting), että mitä on oikein tapahtunut.

Vierailija
5051/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa, mutta nouse tuon yläpuolelle. Sinä olit narsistille ihan liian hyvä. Ei nyt heitetä helmiä sioille, jotka eivät osaa niitä arvostaa. 

Ja onnea vaan uudelle tyttöystävälle, tarvitsee pian terapiaa hänkin. Ei heillä tule olemaan yhtään sen onnellisempaa. Tyttöystävä tukee vielä, kun heillä on golden periodinsa. Tai sitten ei edes tue, mutta ärsyttää sinua satuilemalla nyt saamastaan tuesta. 

Naristi yrittää härkkiä tunteitasi, älä päästä häntä ihosi alle. Yritä nyt vaan olla onnellinen, koska jokainen päivä ilman narsistia on hyvä päivä. 

Kiitos. Kaipasin tätä tänään.

Vierailija
5052/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä kuvailluista jutuista on kyllä  aspergerille tyypillisiä...

Vierailija
5053/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut todella paljon tämän keskustelun viestit ja olen päässyt syvemmin porautuun tähän aiheeseen ja olen varma etten enää halua hänen kanssaan on-off suhteeseen. Aiemmin ajattelin, että nojoo se on narsisti ja unohdin asian. Tavallaan tiesin että kyseessä on narsisti jonka teot ovat olleet loukkaavia, sairaita ja jonka vuoksi olen nykyään masentunut. Hirvittäviä juttuja tapahtunut. Traumaside on pitänyt otteessa. 

Muttamutta nyt olen alkanut tämän ketjun myötä käsittelemään näitä tapahtuneita asioita ja mulla on tosi paha olo. Tunnen itseni hyväksikäytetyksi seksuaalisesti mutta myös muutoin, tunnetasolla hirveä huomata että se jota "rakastin" ei todellakaan rakastanut mua. Menetin vuosia turhaan hänen vuokseen ja  annoin hänelle kaikkeni ja mitä mulle jäi käteen? Iso kasa ongelmia joita hän aiheutti. 

Elämäntilanne on sellainen etten tähän hetkeen halua terapiaa, jossain vaiheessa se on pakko käydä lävitse mutta ei nyt. 

Vierailija
5054/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

You'll never know how damaged someone is until you try to love them. 

Se ei ole tekosyy kohdella ihmisiä huonosti. Narsistit eivät koskaan muutu ja valehtelevat aina. Narsistit teeskentelevät maailmalle jotain, mitä he eivät ole – kaikki hyväksikäyttö tapahtuu yksityisesti, joten kukaan ei tiedä.

Riippumatta siitä, mitä teet narsistille, riippumatta siitä, kuinka paljon rakastat narsistia ja teet hänen elämänsä hyvää, he ovat käärmeitä, jotka tuhoavat sinut. Narsistit ovat vampyyreja, jotka ottavat sinulta kaiken ja siirtyvät sitten seuraavaan kohteeseen.

Tampereella on arkkitehti, joka on asian asiantuntija. hän elää ilman katumusta valheistaan ​​ja naisille aiheutuneista vahingoista. Hän nauraa valheilleen ja petoksilleen. Ja pitää itseään muita älykkäämpänä. Nyt hän maksaa kultaa kaivavasta naisnarssistista, joka myös elää valheilla - eikä ole edes eurooppalainen.

Vierailija
5055/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uusi video siitä miksi narsisti valehtelee niin patologisesti ja miten jää pikkuhiljaa kiinni kun valheiden verkko alkaa olla liian paksu. Itselleni kävi niin että narsisti kun ei saanut minusta reaktiota aikaan muuta kuin positiivista (koska välitin narsistista aidosti) niin sitten lisäsi kierroksia vuosien ajan kunnes lopulta positiivinen puolensa (manipulaatio) minua kohtaan oli ällöteeskenneltyä jopa pilkkaavuuteen ja lällättelyyn asti, ikäänkuin n parodioisi minun positiivisuuttani karrikoidusti. Eikä siinä vielä kaikki. Paha puoli ja todellinen persoona (siis todella paha, sadistinen, tunteeton) narsistista purskahti totaalisesti ulos lopulta kun ei pystynyt pidättelemään enää eikä saanut reaktiota aikaan. Todellisuuden ja narsistin itsestään kehittämän fantasian välillä oli lopulta hyvin suuri ero, narsisti mennyt ihan sekaisin. Ja kun luuli ettei minusta ole enää "hyötyä" (tämä on se milloin psyko tiputtaa maskinsa). Sen jälkeen ainoa vaihtoehto minulle oli goso, when you know you go, you get out and stay out. Ilmeisesti se on vaikeaa narsistille pitää kirjaa kenelle valehteli mitä ja illuusiominän/persoonien ja illuusiotodellisuuden ylläpito hankaloituu ajan kanssa kun ristiriita on niin suuri varsinaiseen todellisuuteen verrattuna (siis siihen miten kaikki muut näkevät asian ja mikä on reaalisti totta). Tai jos n yrittää pitää kahta eri maskia päällä samaan aikaan. Silloin n paljastuu. Hassua että n syytti minua kerran tosi loukkaavasti ilman syytä että "nyt on paljastunut todellinen sinä, joka haluaa elää valheellisessa ihmissuhteessa". Olin että mitä ihmettä? Nyt tiedän mitä.

Watch "Narcissists False Self" on YouTube

Vierailija
5056/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä kuvailluista jutuista on kyllä  aspergerille tyypillisiä...

Enpä usko. Oma kokemus asperger-ihmisistä ei väitettäsi tue.

.

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Vierailija
5057/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uusi video siitä miksi narsisti valehtelee niin patologisesti ja miten jää pikkuhiljaa kiinni kun valheiden verkko alkaa olla liian paksu. Itselleni kävi niin että narsisti kun ei saanut minusta reaktiota aikaan muuta kuin positiivista (koska välitin narsistista aidosti) niin sitten lisäsi kierroksia vuosien ajan kunnes lopulta positiivinen puolensa (manipulaatio) minua kohtaan oli ällöteeskenneltyä jopa pilkkaavuuteen ja lällättelyyn asti, ikäänkuin n parodioisi minun positiivisuuttani karrikoidusti. Eikä siinä vielä kaikki. Paha puoli ja todellinen persoona (siis todella paha, sadistinen, tunteeton) narsistista purskahti totaalisesti ulos lopulta kun ei pystynyt pidättelemään enää eikä saanut reaktiota aikaan. Todellisuuden ja narsistin itsestään kehittämän fantasian välillä oli lopulta hyvin suuri ero, narsisti mennyt ihan sekaisin. Ja kun luuli ettei minusta ole enää "hyötyä" (tämä on se milloin psyko tiputtaa maskinsa). Sen jälkeen ainoa vaihtoehto minulle oli goso, when you know you go, you get out and stay out. Ilmeisesti se on vaikeaa narsistille pitää kirjaa kenelle valehteli mitä ja illuusiominän/persoonien ja illuusiotodellisuuden ylläpito hankaloituu ajan kanssa kun ristiriita on niin suuri varsinaiseen todellisuuteen verrattuna (siis siihen miten kaikki muut näkevät asian ja mikä on reaalisti totta). Tai jos n yrittää pitää kahta eri maskia päällä samaan aikaan. Silloin n paljastuu. Hassua että n syytti minua kerran tosi loukkaavasti ilman syytä että "nyt on paljastunut todellinen sinä, joka haluaa elää valheellisessa ihmissuhteessa". Olin että mitä ihmettä? Nyt tiedän mitä.

Watch "Narcissists False Self" on YouTube

Mulla vähän sama, mutta suhde meni pikakelauksella, koska tunnistin narsistin historiani pohjalta melko nopeasti. Olen positiivinen, tasainen, hyväntahtoinen ja iloinen ihminen eikä hän onnistunut saamaan minusta aikaan raivoa, itkua, tivaamista tms, vaikka yritti. Sitten hän alkoi ivata minulle sellaisia ihmisiä, jotka muistuttavat minua, että onpa ärsyttävä tuokin tuossa. Ja rakkauselokuvat ovat yöks. Ja muutenkin rakkaus ja tunteet ja kosketus alkoi olla hänelle oksetus. Seksissäkin meni minimikontaktilla ja kestolla. 

Ja ihan kaikki päivästä yksi asti oli valhetta ja manipulaatiota, jolla hän ajoi minua sänkyyn kanssaan. Olin siis täysin seksuaalisen hyväksikäytön uhri. Muuta hän ei minusta halunnut ja valheillaan loi sellaiseen maailman, että päästin hänet lähelleni. Olisi edes ollut joku ällö naistenmies niin olisi saanut edes hyvää seksiä korvaukseksi kärsimyksestä. 

Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, että hän ei tunnu rakentavan suhdetta yhtään, se ikään kuin alkaa aina alusta uudestaan. Sitten seksin yhteydessä aloin tajuta, ettei kyseessä ole minkään alkukankeus tai ujous vaan tunnekylmyys. 

Vierailija
5058/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästä eroon vihasta, jota tunnen entistä narsisti tuttavaani kohtaan? Hän sai mielenterveyteni kuralleen ja kaikki tutut luulevat, että minä olen se, joka on sekaisin. Tämä narsisti esittää somessa rikasta, älykästä ja hyvinvoivaa ihmistä. Todellisuudessa väkivaltainen ja kiero ihminen. Ystäväni tykkäävät hänen päivityksistään. Tuntuu surulliselta, kun hän sai monta ystävääni puolelleen. Toivon että tulee päivä, kun hän paljastuu kaikille.

Vierailija
5059/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästä eroon vihasta, jota tunnen entistä narsisti tuttavaani kohtaan? Hän sai mielenterveyteni kuralleen ja kaikki tutut luulevat, että minä olen se, joka on sekaisin. Tämä narsisti esittää somessa rikasta, älykästä ja hyvinvoivaa ihmistä. Todellisuudessa väkivaltainen ja kiero ihminen. Ystäväni tykkäävät hänen päivityksistään. Tuntuu surulliselta, kun hän sai monta ystävääni puolelleen. Toivon että tulee päivä, kun hän paljastuu kaikille.

Kai sinulla on joku luottoystävä jäljellä? Edes jossain eri piireissä? Keskity oikeisiin ystäviisi ja itseesi. Asetu yläpuolelle. Ei kivaa ystäviltäsi hurmaantua hänestä. Ota itse etäisyyttä suuresti. 

Kyllä se viha laantuu aikanaan, mutta ihan hyvä tuntea sekin osana suruprosessia. 

Vierailija
5060/10671 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ulkopuolista apua, soita auttaviin puhelimiin. Ei niihin kavereihin voi enää luottaa.

Minulle kävi myös niin että narsisti vei kaverini. Kuulin jostain juhlista jossa ex oli uutensa kanssa. Yksi kerrallaan vanhat kaverit lipsautti, kuinka kaikki oli olleet jossain juhlissa joka viikonloppu jonain kesänä. En väitä että kaikki olisi tahallaan yhtäkkiä alkanut vihaamaan minua, mutta taitavasti hivuttivat ulkopuolelle.

Kai se on joku sosiologinen malli, että koetaan paremmaksi kuulua ryhmään kuin sen ulkopuolelle.

Vähennä FB:n selailua. Hae apua vertaisryhmistä ja luota uuteen kevääseen. Löydät uusia ihmisiä.

Pahinta narsisteissa on että eivät välttämättä jää kiinni mistään eivätkä kanna mitään vastuuta ikinä. Silloin voi keskittyä vain omaan hyvinvointiin. Mutta noilta kavereilta on turha odottaa mitään.