Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4721/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsisti(avopuoliso)ex sai hirveät raivarit, kun huomasi, että minun nimeni näkyi niissä eniten tienanneiden verolistoissa (iltalehdissä) ja hänen ei. Olin kuulemma keplotellut itseni listoille jotenkin epärehellisin keinoin, että voisin näpäyttää häntä, vaikka hänhän se meistä enemmän tienasi ja oli kaikin puolin varakkaampi.

Ja juu, mieluummin en haluaisi, että nimeni olisi siellä näkynyt.

Vierailija
4722/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton Outi Alasen kohdalla olen kyllä usein miettinyt että ei ole kaikki inkkarit kanootissa kun kauheet riidat ja konfliktit joka suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4723/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun narsisti(avopuoliso)ex sai hirveät raivarit, kun huomasi, että minun nimeni näkyi niissä eniten tienanneiden verolistoissa (iltalehdissä) ja hänen ei. Olin kuulemma keplotellut itseni listoille jotenkin epärehellisin keinoin, että voisin näpäyttää häntä, vaikka hänhän se meistä enemmän tienasi ja oli kaikin puolin varakkaampi.

Ja juu, mieluummin en haluaisi, että nimeni olisi siellä näkynyt.

😅 kuka haluaa nimensä sinne töllisteltäväksi, saa murtovarkaat kotiinsa vaan kun julkistetaan että joku tienaa hyvin.

Vierailija
4724/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaan tuli narsisti. Oli kohtelias, ja fiksu. Eräästä opesta ei tykännyt ja tästä luokan Whatsup ryhmässä als-arvoisesti kommentoi. Kun muut ei jaksanut negapommitusta, asiasta puhuttiin että voisi vähän hillitä. Erosi ryhmästä ja omassa facessa kehui pistäneensä luokan aisoihin. Samoin että ei hyväksy teeskentelijöitä. Jollekin valitti että häntä kiusataan. Muut olimme ihmeissämme mistä meitä syytetään kun emme olleet tehneet muuta kuin sanoneet että asiallisempaa tekstiä ryhmään. Eli draamaa, uhriutumista ja kostoa. Jäljelle jää vain hämmentynyt olo.

Vierailija
4725/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisen miehen toimintatapoja:

-ostaa itselleen aina kalleinta ja parasta, vaatteet, edustava auto, sukset, pyörä… ja aina kun saa mieleen jonkin statustaan parantavan esineen ym.

Mutta: vaimolle ostetaan halvin vaihtoehto tai esim. läpinäkyvä pusero, koska narskun mielestä seksikäs, aivan sama tunteeko vaimo oloansa hyväksi ko. vaatteessa

- valehtelee jatkuvasti, päin naamaa ilmekään ei värähdä: työreissuilla kertoo illalla katsovansa hotelissa matsin, todellisuudessa juo ja tanssittaa muijia yökerhossa( tämä tuli ilmi työkaverin paljastamana, huom! nainen, koska mies oli yrittänyt häntä saada seksiin)

Vierailija
4726/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi Alasen komentit miksi häntä ei mainita Samuli Edelmannin kirjassa oli hämmentevää. Jokainenhan saa kirjoittaa kirjansa elämästään sellaisenaan kuin on, kertoen ihmisistä joita elämäänsä on kuulunut tai jättää kertomatta jos siihen syynsä on. Sen minkä mielikuvan minä olen saanut Outista viime vuosina on hyvin N piirteinen. Samulin N piirteistä en olekaan kuullut tai ajatellut. 

Vierailija
4727/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli isällä joskus 30 vuotta sitten 150 000 markan auto ja äiti joutui maksamaan kaikki mun kulut yksin, ei riittänyt jaksaminen tapella itsekästä hullua vastaan. 

Vierailija
4728/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outi Alasen komentit miksi häntä ei mainita Samuli Edelmannin kirjassa oli hämmentevää. Jokainenhan saa kirjoittaa kirjansa elämästään sellaisenaan kuin on, kertoen ihmisistä joita elämäänsä on kuulunut tai jättää kertomatta jos siihen syynsä on. Sen minkä mielikuvan minä olen saanut Outista viime vuosina on hyvin N piirteinen. Samulin N piirteistä en olekaan kuullut tai ajatellut. 

Onhan se ihan hirveää sekoilua ollut ainakin sen alkoholin kanssa. 

https://www.is.fi/viihde/art-2000008231744.html

Vierailija
4729/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ystävänä on rajaton. Lainailee vaatteita, ei palauta. Tuhlaa ja käyttää kaikki sinun kalliit kosmetiikkatuotteet häpeilemättä. Käy jääkaapilla kysymättä. Menee kaapeillesi, taskuillesi ja käsilaukullesi härskisti. Kaikki sinun on myös hänen. Kaikki hänen on hänen. Ei näe näitä piirteitä itsessään, kuvittelee olevansa hyvä sydäminen. Mököttää ja kiukuttelee. On ystäväsi varsinkin silloin kun sinulla on rahaa.

Vierailija
4730/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outihan on jollain lailla Narsistien uhrit ry:llä toiminnassa mukana🙄

Itsellenikin oli uutta Samulin narsismi. Kirjassa paljon tästä. Esim. lastensa äiti joutunut olemaa varpasillaan koko ajan ja Samulin mielialojen mukaan menty kaikessa, raitustumisen jälkeenkin. Samppuli syyttänyt vaimoa kaikesta, milloin vaimon vaatetus oli kamalaa, milloin haukkui jos vaimo on lehtikuvissa esim "hymyillyt liikaa". Vaimo oli tukena 20v kunnes Samuli kylmästi jätti. Samuli pettänyt ilmeisesti kaikkia naisiaan. Hyvin hyvin itsekeskeinen mies joka tavalla.

Näin se vaan omakin tutka meni hutiin.

Toki voi sanoa että kaikki johtuu alkoholismista, mutta alkoholisteja löytyy empaatikoistakin. Toki narsistilla nämäki piirteet voimistuu, silti... narsisti on narsisti ja kaikki ympärillä olijat voivat pahoin. Kirjassa narsismia ja itsekeskeisyuttä jopa mielestäni glorifioitiin. Oksetti.

Vierailija
4731/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moni saanut narsistilta sukupuolitaudin? Itse epäilen, että saattaisi olla. Otetaanko testejä yksityiselläkin gynellä tai julkisella terveysasemalla vai pitääkö mennä jollekin erityisklinikalle?

Vierailija
4732/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näettekö painajaisia narsistista? Näen melko usein, ja niissä on painostava tunnelma. Kuolemapelko, uhkaavaa käytöstä, todella pitkiä ja juonellisia painajaisia. Eniten tässä kaikessa suututtaa mieleeni kajoaminen.

Haluaisin puhdistaa ajatukseni, unohtaa koko ihmisen, tyhjentää kaikki muistot narskuista elämässäni. Onnistuisikohan se jollakin tekniikalla, hoidolla?

Vierailija
4733/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Vierailija
4734/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Mulle kävi just noin. Esitti suurin piirtein neitsyttä, todellisuus ihan toinen. No, narsistin ego ei olisi kestänyt ostaa riittävän pieniä erikoisimitoitettuja kumeja. Ja oisko sillä ollut rahaakaan. 

Vierailija
4735/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö painajaisia narsistista? Näen melko usein, ja niissä on painostava tunnelma. Kuolemapelko, uhkaavaa käytöstä, todella pitkiä ja juonellisia painajaisia. Eniten tässä kaikessa suututtaa mieleeni kajoaminen.

Haluaisin puhdistaa ajatukseni, unohtaa koko ihmisen, tyhjentää kaikki muistot narskuista elämässäni. Onnistuisikohan se jollakin tekniikalla, hoidolla?

Kauanko sulla on mennyt? Kyllä se varmaan joskus helpottaa, vaikka olisit pahemminkin traumatisoitunut. Itse näen vielä joskus harvoin painostavia unia narsistieksästä 20 vuoden takaa, mutta tosi harvoin. 

Binauralit ovat yleensä ottaen toimineet minulla hyvin muissa jutuissa. 

Vierailija
4736/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sulla on mennyt? Kyllä se varmaan joskus helpottaa, vaikka olisit pahemminkin traumatisoitunut. Itse näen vielä joskus harvoin painostavia unia narsistieksästä 20 vuoden takaa, mutta tosi harvoin. 

Binauralit ovat yleensä ottaen toimineet minulla hyvin muissa jutuissa. 

Pitkään, vuosikausia. Kiitos linkeistä, otan nuo päiväohjelmaan.

Vierailija
4737/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on todella "mukavaa" tajuta, että tyyppi, joka uskotteli olevansa kunnollinen ja pitkään ilman naista, on viime kuukausina/vuosina pannut paljaalla x määrää naisia, joista osa alkoholiongelmaisia, afrikkalaisia plus kaikki ns. normaalit naiset. Toi panee kaikkea mikä liikkuu. Tai ei kai se liikkuminenkaan mikään välttämättömyys ole.

Pitäisi olla joku nettisaitti, mihin voisi listata nämä miehet niin naiset osaisivat varoa. 

Vierailija
4738/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoitin mieleni kun luin Samuli Edelmannista kertovan kirjan ja tajusin että ihailemani pehmeä ääninen S onkin ihan täysi narsisti. Toki hyvä pointti on että hän hakee siihen apua jopa hengellisyydestä.

Naurettavaa oli että kirjan luettuaan Outi Alanen(tunnettu N) kirjoitti someen useita itkuvirsiä miksei Samuli maininnut HÄNTÅ kolmen parhaan joukkoon, olihan HÄNKIN ollut Sampan tyttis, Olihan SamuLi tehnyt HÄNELLEKIN rakkauslaulun jopa ennen kuin teki Katariina Kaitueelle!

Siis kyllä nää narsistit on vaan uskomattomia, kannattaa googlettaa nää Outin rageilut xD

Mutta joo, kirjasta tuli myös vahvasti mielikuva että nää narsut elää niin vahvasti ihan eri maailmassa. Jotenki silmiä avaava kirja narsismin suhteen, vaikka tiedänkin jo entuudestaan paljon.

Ei tietenkään toinen narsisti voi olla toiselle narsistille huippukumppani, koska hän ei ruoki riittävästi toisen narsismia. 

Tuosta pehmeä-äänisyydestä tuli muuten mieleeni, että molemmat narsistieksäni ovat olleet erittäin pehmeä-äänisiä ja taitavia äänenkäyttäjiä, panostavat äänelliseen ilmaisuun. 

Eikai vaan puhelinmyyjä joka sanoo että Reinillä on hänen ääni🙄

Vierailija
4739/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko moni saanut narsistilta sukupuolitaudin? Itse epäilen, että saattaisi olla. Otetaanko testejä yksityiselläkin gynellä tai julkisella terveysasemalla vai pitääkö mennä jollekin erityisklinikalle?

Ihan soitat vaan terveyskeskuksen ajanvaraukseen niin sieltä annetaan aika virkalääkärin vastaanotolle. Simppeli toimenpide, eikä tarvi ujostella. Toivottavasti ei ole tullut tartuntaa, mut hyvähän se on käydä testissä ja monet taudit hoidettavissa. Tsempit!

Vierailija
4740/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukous auttoi minulla. Eikä maksa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän