Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin, kun ihmiset riitelevät. Miten sinä koet?

Vierailija
28.12.2021 |

Jos ympärillä riidellään, kärsin, jopa ahdistun. Tuntuu niin väärältä ja pahalta, kun riidellään. Jos joku haluaa riidellä kanssani, niin se on kaiken loppu. En kestä yhtään. En halua riidellä. Miksi osa ei sitä ymmärrä, että riitely on aivan turhaa ja niin tyhmää. Onneksi parisuhteessa ei tarvitse ainakaan riidellä, en jaksaisi sitä yhtään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli väistät aina. Tämä ei kuulu mulle. Rankkaa sekin.

Vierailija
2/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Et siis tainnut ymmärtää aloittajaa yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistelyä on se, että riitelee, mutta ei itse kohtaa niitä ihmisiä kenen kanssa haluaa riidellä. Mun oma siskoni tytär tekee niin. Riitelee kaikkien kanssa, sanoo paskaa, mutta itse juoksee lujaa piiloon ja karkuun, kun pitäisi toden teolla alkaa puhumaan asioista. Sepä on sitten aikuista ja vastuullista. Olen nyt niin kyllästynyt hänen valeheisiin ja huutoihin.

Vierailija
4/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Miksei voi vain keskustella asioista järkevästi. Lapsuudesta jäi traumat kun piti kaiket illat kuunnella kun vanhemmat raivoaa toisilleen.

Vierailija
5/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En pidä ristiriidoista tai edes neuvottelutilanteista, joissa ollaan eri mieltä. Aika monen mielestä riiteleminen on sellaista viihdettä, että sitä katsellaan sohvalta käsin televisiosta.

Vierailija
6/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on joidenkin ihmisten elämäntehtävä. Ei edes haluta sopia riitoja. Se on kummallista. Mutta he ovatkin kummallisia, outoja lintuja. Erikoisia ihmisiä. Ehkä vähän narsisteja. Nauttivat riitelystä, näkee heidän toiminnasta.

Vierailija
7/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan riitelyä myös. Lapsuudenkodissa oli AINA riita. Sisareni haastoi riitaa koko ajan. Halusi juuri sen, minkä minä. Kun annoin, alkoi haastaa riitaa, miten typerä olen. Vanhempani riitelivät kaikesta, jopa sovusta.

Nyt aviomies riitelee. Ei edes kahvia saa keitettyä ilman riidanpoikasta. Kun asiasta huomauttaa, tuijottaa vihaisena ja sanoo, että mitä sitten, pidän väittelystä. Ei se mitään väittelyä ole, vaan ihan suoraa riidanhaastamista. Lapsilla jo samoja oireita ja on jotenkin tylsää kuunnella, kun nyt jo isä ja lapset riitelevät ties mistä. Peleistä, siivoamisesta, nukkumisesta, syömisestä...

Itse haluaisin ihan rauhallisen ja keskustelevan elämän. Miksi riidellä mistään, kun ihan pienellä keskustelulla ja juustolla asiat rullaavat.

Vierailija
8/8 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kierran nykyisin riitelevät ihmiset kaukaa. Jos tiedän tai tunnen ihmisen jonka tiedän jossain vaiheessa aloittavan varmasti sen nälvimisen ja riitelyn, niin tiputan heidät elämästä pois. Kun ei heiltä koskaan saa katumusta edes niistä pahoista sanoista, ei koskaan kaduta mitään. Ei haluta nähdä itsessä sitä riitelijää, vaikka sitä tehdään aivan tahallaankin. Hukkukoot omaan riitaan ja huonoon oloon. Hyvät elämät vain heille. Riidelkööt aivan kenen kanssa haluavat.