Missä iässä hiuksesi alkoivat harmaantua?
Lisäkysymys: värjäsitkö harmaat piiloon? Harvalla on enää värjäämättämät hiukset, joten otsikon kysymykseen voi olla vaikeaa vastata.
Kommentit (29)
Minulla on tänä vuonna tullut ekat harmaat. Täytin syksyllä 53.
Minulla on raitoja muutenkin. Jatkan niiden ottamista. Oli harmaata tai ei.
Kolmekymppisenä alkoi harmaantuminen ja kyllä olen värjännyt koko ajan, nyt viisikymppinen.
Noin 50-vuotiana alkoi seassa oll harmaita siellä täällä. Nyt 58-vuotiaana niitä on edelleen siellä täällä ja enemmän.
Mutta valokuvissa ja kaukaa katsoessa hiukset näyttävät tummilta ja harmaata ei näy.
Kampaajalla värjäytin silloin 50-vuotiaana harmaita muka piiloon, mutta se oli täysi floppi. Ne ei hävinneet mihinkään.
Jotain 38v. havaitsin ekat, nyt 10 vuotta myöhemmin on harmaat raidat ohimoilla ja yksittäisiä muualla. Olen värjännyt hiukset vain kerran ja sekin oli ennen noita harmaita. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, se voi aiheuttaa ennenaikaista harmaantumista.
Saako sanoa jos ei harmaannu? Tai ei vielä.
25v tuli ensimmäiset, olen värjännyt aina. Nyt 40v.
Minulla oli lapsena ja vielä parikymppisenä aivan pellavatukka.
Alkoi sitten nuorena aikuisena tummua, ja kävin ahkerasti kampaamossa raidoittamassa.
Suuri positiivinen yllätys itselleni on ollut, että noin 55-vuotiaana, alkoivat hiukseni ns. harmaantua.
Ja kuinkas on käynyt? Nyt ovat hiukset kokonaan vaalentuneet, vaan ne ovat kuin aikoinaan lapsena, vaaleat ja kellertävät. Leikkaan itse, en tarvitse kampaajaa enää mihinkään.
Joku 35 v tuli ensimmäiset harmaat siellä täällä. Ei niitä kuitenkaan kunnolla huomannut, kun hiusten oma väri on melko vaalea. Käytin silloin jatkuvasti kevytväriä antamaan hiuksille lämpöisempää sävyä.
Nyt olen 44, enkä ole värjännyt hiuksia pariin vuoteen. Nyt on oma keskiblondi väri, päältä vaaleampi, alta tummempi. Harmaat huomaa, mutta ne sulautuu vielä melko hyvin hiusten joukkoon. En ajatellut enää värjätä, varsinkaan millään selkeästi omasta väristä poikkavalla sävyllä. Vaikka ehkä tummemmat hiukset olisivat välillä kivat, en lähde tappelemaan harmahtavan juurikasvun kanssa.
Ja olipa muuten outo toteamus alkuperäisessä viestissä, että nykyään haralla on luonnollinen väri. Se on juuri päinvastoin! Luonnollisuus on nykytrendi, värjäämättömät hiukset kuuluu siihen.
35 v huomasin ekan harmaan hiuksen. Nyt olen päälle 40 v ja harmaita, tai oikeastaan ihan valkoisia, on yksittäisiä siellä täällä, mutta kukaan kaveri tai läheinen ei ole kertaakaan huomauttanut. Ehkä muut eivät vielä huomaa niitä.
En värjää ollenkaan. Jos ne oikeasti tulevat tuollaisiksi valkoisiksi, en värjää sittenkään.
Melkein mustissa hiuksissa 18v ekat valkoiset, 30v noin puolet harmaata/valkoista. Olen värjännyt 35v
40-vuotiaana. Nyt 47-v tullut se noitaraita 😂 muuten tummat mutta jakauksen kohdalta lähtee sentin levyinen hopearaita. Värjään sen kyllä piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 38v. havaitsin ekat, nyt 10 vuotta myöhemmin on harmaat raidat ohimoilla ja yksittäisiä muualla. Olen värjännyt hiukset vain kerran ja sekin oli ennen noita harmaita. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, se voi aiheuttaa ennenaikaista harmaantumista.
Varmaan tarvitaan silti perinnöllinen taipumus. Minulta on kilpirauhanen poistettu 35-vuotiaana. Nyt olen 50 v, eikä vielä ole harmaata. Äidilleni tuli ensimmäiset harmaat vasta yli 60-vuotiaana.
41v.
En värjää hiuksia harmaiden hiusten takia.
N51
26 -vuotiaana. En värjää harmaita piiloon, koska mua luullaan edelleen ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi. Ei vissiin ole vielä tarpeeksi harmaita.
35- vuotiaana. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin hiukseni ovat koko lailla harmaat, lopetin värjäämisen viitisen vuotta sitten. Allergisoiduin väreille ja se alkoi olemaan toivotonta muutenkin, kun juurikasvu oli niin kamala. Mulla on pitkät hiukset, niistä en luovu, olivatpa harmaat tai eivät. Yritän olla muuten huoliteltu, etten näytä pulimummolta.
noin viisikymppinen olin kun kampaaja ilmoitti löytäneensä harmaita. Nyt on puolet harmaita, en värjää. Ikä on pian 58.
Vaikea vastata, kun ne vähäiset harmaat ovat vielä niin näkymättömissä, että en voisi sanoa suorastaan harmaantuneeni. Mutta on harmaantuminen varmaan jo alkanut, mutta vasta ohimoilta. En ole värjännyt hiuksiani vuosikymmeniin. Ikää 60+.
Perinnöllistä tämä on, sillä muistan pappani hyvin tummahiuksisena vielä yli seitsemänkymppisenä, eikä taatusti koskaan värjännyt.
25-vuotiasna. En värjää. Hiukseni saavat usein kehuja.
Itselläni 25-vuotiaana, tosin aika pieneltä alueelta. En ole värjännyt hiuksiani moneen vuoteen.