Tein helppoa ja hyvää pastaa, tässä ohje, jos kiinnostaa
Piti äkkiä keksiä jotain nopeaa ja jääkaapissa oli vähänlaisesti aineksia. Löytyi yksi kellastunut parsakaali. Pilkoin sen pieniksi paloiksi vuokaan ja sekoitin joukkoon valkosipulia ja öljyä. Laitoin sen uuniin 200 asteeseen ja sitten pastavesi kiehumaan. Kypsään spagettiin sekoitin öljyä, sitruunamehua, pastan keitinvettä, pari valkosipulinkynttä sekä sormisuolaa ja mustapippuria. Sekoitin sen uunivuokaan parsakaalin joukkoon ja raastoin päälle erilaisia jääkaapista löytyviä juustonkänttyjä (kaikki olivat hieman voimakkaamman makuisia) sekä parmesania. Laitoin takaisin uuniin ja paistoin, kunnes juusto oli sulaa. Oli maukasta.
Kommentit (9)
Kellastuneen parsakaalin paikka on biojätteessä eikä ruokalautasella. Mutta hieno homma että maistui :)
Vierailija kirjoitti:
Kellastuneen parsakaalin paikka on biojätteessä eikä ruokalautasella. Mutta hieno homma että maistui :)
Miksi sen paikka on biojätteessä?
Ap
Pasta on kyllä lohturuokaa. Mutta itse käytän kyllä vastaostettuja aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä.
Ja italialaiselta. Siellä ruoka tehdään usein juuri noin, vähät aineet ja hyvät maut <3
Lueskelin joskus sitä suomalaista Aglio & olio -kirjaa, siitä saa hyviä ideoita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pasta on kyllä lohturuokaa. Mutta itse käytän kyllä vastaostettuja aineksia.
Mä taas yritän käyttää ostamani ainekset mahdollisimman tarkkaan. Monet hieman nuupahtaneet kasvikset menevät paremmin paistettuna. Esim. höyrytettynä tuollainen kellastunut parsakaali olisi pahaa.
Ap
Kiitos reseptistä. Taidanpa kokeilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos reseptistä. Taidanpa kokeilla. :)
Toivottavasti maistuu!
Ap
Kuulostaa hyvältä.
Ja italialaiselta. Siellä ruoka tehdään usein juuri noin, vähät aineet ja hyvät maut <3