Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia 740 euron kuntoutustuesta menee veroa 297 euroa?

Vierailija
27.12.2021 |

Meneekö oikein? Voiko tuota muuttaa itse?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rapsakka vero kieltämättä, harvemmin niitä voi kyllä itse muutella mieleisemmäkseen

Vierailija
2/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noista viedään enempi veroa kuin mistään..Katoppa nuo kaikki kela ,keskustelut mitä löytyy niin älytöntä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy itse laskemassa veroprosenttisi uudestaan vero.fi:ssä ja tilaa uusi kortti. Ei pitäisi mennä noin paljon jos muita tuloja ei ole. Mutta muista että uudet tulot vaikuttaa sit muihin tukiin jos niitä saat...

Vierailija
4/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toimeentulotukiasiakkaalta lähes 30 % veroa. Hurjaa!

Vierailija
5/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kuulu mennä veroa lainkaan. Pyydä korjausta. Kela saa tiedot automaattisesti verottajalta joten ei ole mitään syytä sössiä tuota.

Vierailija
6/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa verokortti etuutta varten.

Vierailija
7/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksaa eläkkeestään veroa 27%. Keskivertopalkkalainen kunnan hommissa oli. Rapsakka vero tuokin.

Vierailija
8/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet eläkkeet on verovapaita. Hanki verokortti ja toimita pikimmiten sinne.

Vierailija
9/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeensaajan kuntoutustuen veroprosentti on aina 40. Oisit iha itsekin voinut tiedon Kelan sivuilta etsiä.

Vierailija
10/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse päätät paljonko mistäkin etuudesta menee veroa. Jos tiputat prosentiin nollaan, menee etuus loppuvuodesta lisäprosentille.

Esimerkiksi työmarkkinatuelle sopiva prosentti on noin 13%, katto 8500e vuodessa. Sen saa itse valita.

Sillä se menee about plusmiinusnolla.

Vierailija
12/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 969 euroa kuntoutustukea eikä mene veroa. Kuntoutustuki on eläke ja eläke on noin tuhanteen euroon asti verotonta tuloa.

Vierailija
13/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeensaajan kuntoutustuen veroprosentti on aina 40. Oisit iha itsekin voinut tiedon Kelan sivuilta etsiä.

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta pitänee soittaa vakuutusyhtiölle ja verottajalle. Nimittäin verokortin sain jo aiemmin ja sen mukaan ennakonpidätysprosentti on vain 1% ja tieto toimitettu vakuutusyhtiölle. No, mutta jos tuo menee oikein niin ei siinä auta valittaa. Ihmetyttää vaan.

Vierailija
14/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän se siis pitääkin käydä muuttamassa. Mulla meni myös ekasta erästä 40 % veroa, muutoksen jälkeen 0 % samoin kuin uudessa verokortissa koko ensi vuosi 0 %, jos kuntoutustuki jatkuu koko vuoden. - 12

Vierailija
15/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutusraha ja kuntoutustuki on eri asioita. Kuntoutustuki on sama periaatteessa kuin eläke. Pienimmistä eläkkeistä ei mene veroa ja ne ei ole myöskään ulosottokelpoisia.

Vierailija
16/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta pitänee soittaa vakuutusyhtiölle ja verottajalle. Nimittäin verokortin sain jo aiemmin ja sen mukaan ennakonpidätysprosentti on vain 1% ja tieto toimitettu vakuutusyhtiölle. No, mutta jos tuo menee oikein niin ei siinä auta valittaa. Ihmetyttää vaan.

Ja onhan tuo verokortti nimenomaan etuudelle eikä palkkatulolle?

Vierailija
17/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten yleensä se verokortti täytyy vielä lähettää maksajalle.

Työmarkkinatukikortti lähtee nykyään automaattisesti.

Vierailija
18/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et muuta tuloa saa, niin veroprosenttisi tulee olemaan 0. Mutta sinun kuuluisi kyllä saada enemmän, jos tulosi on pelkkä kuntoutustuki. Itse saan eläkeyhtiöltä pääosan ja kelalta lisäksi kansaneläkkeenä osan kuntoustuesta. Kummassakin vero 0.

Vierailija
19/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten yleensä se verokortti täytyy vielä lähettää maksajalle.

Työmarkkinatukikortti lähtee nykyään automaattisesti.

Eläkeyhtiöille ei tarvi lähettää vaan menee verottajalta suoraan.

Vierailija
20/22 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutusrahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme