Kerrankin lihamureke onnistui
Pakko hehkuttaa, koska olen surkea kokki ja aina joku menee mönkään. Tänään kuitenkin syötiin loistavaa lihamureketta
400 g jauhelihaa
1 pussi Knorr-sipulikeittoa
2 dl kreikkalaista jugurttia (Lidl)
n 0,75 dl kaurahiutaleita
1 muna
Sekoita keitto, kaurahiutaleet ja jugurtti. Lisää jauheliha ja kananmuna ja sekoita taikina sähkövatkaimella tasaiseksi.
Muovaile mureke ja paista 200 % n. 45 min.
Samalla uunissa valmistui valkosipuliperuna ja uunibataatit ja -punajuuret
Kommentit (16)
Nyt tuli nälkä.. Tuun teille syömään. T. Krapulainen köyhä opiskelija
Mun lihamurekkeeseen tuli tänään herkkusieniä, hapankaalia, kananmunaa. En käytä pussikeittoja pilaamaan ruokaa.
Ei mitään pussikeittoja vaan:
Pilkottu sipuli ja muutama pilkottu valkosipuli.
jauhelihaa
pippuria
suolaa
yrttejä esim. rosmariini ja timjami
pikkupurkki tomaattipyrettä
kermaviiliä tahi jugurttia
muna
korppujauhoja sen verran että taikina on vähän liian lysää - anna seistä hetken.
Iske mureke voideltuun tai leivinpaperoituun leipävuokaan, ei tarvii muovailla pötkylää.
Noi uunijuurekset kuulosti hyviltä, njams!
Arvasin, että keittopusseista tullaan taas valittamaan. :) Mitä muita mausteita taikinaan voisi laittaa, että saa yhtä paljon makua kuin pussikeitosta - suola,pippuri ja joku köpönen yrtti ei oikein riitä tuomaan tarpeeksi makua murekkeeseen. Pissukeitot sitten ärsyttää mahaa ja pierettää.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:01"]
Arvasin, että keittopusseista tullaan taas valittamaan. :) Mitä muita mausteita taikinaan voisi laittaa, että saa yhtä paljon makua kuin pussikeitosta - suola,pippuri ja joku köpönen yrtti ei oikein riitä tuomaan tarpeeksi makua murekkeeseen. Pissukeitot sitten ärsyttää mahaa ja pierettää.
[/quote]
Tosi huono kokki, jos ei ruokaan saa makua ilman pussikeittoja.
No antakaa arvoisat gourmetmestarit vinkkejä sitten? Muita kuin suola, pippuri, yrtit ja kermaviili, tms.
Pekoni sopii kans hyvin lihamurekkeeseen. Oon kerran tehnyt ja hyvää tuli:-) (Mut ei niin hyvää kun äitin tekemä on<3) T. Krapulainen köyhä opiskelija.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:08"]No antakaa arvoisat gourmetmestarit vinkkejä sitten? Muita kuin suola, pippuri, yrtit ja kermaviili, tms.
[/quote]
Cayennepippuri, chili, valkopippuri, valkosipuli, sipuli... Laitat vaan riittävästi muutamaa maustetta, niin saa makua. Ei sitä tarvitse kaikkea käyttää. Mausteita löytyy hyllykaupalla kaupasta, jos ei sellaisia kotona ole. Yrttejä voi käyttää reilusti.
Anteeksi, pissukeitto on kyllä kans aika hyvä mauste. :D
Millä lailla se sitten on aiemmin epäonnistunut, liian mautonta? Suolan lisäksi valkopippuria ja paprikamaustetta. Itse laitan usein täytteeksi pippurituorejuustoa ja tomaattia.
onpa outo-ohje. yleensä murekemassa kärsii jos siinä käyttää sähkövatkainta.