Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinulla kova kuri lapsena? Mitä mieltä siitä nyt?

Vierailija
26.12.2021 |

Ja ensin korostan, että kovalla kurilla en tarkoita synonyymia kurittamiselle. Tarkoitan tilannetta, että on ollut pohjimmiltaan hyvä ehjä perhe, mutta jossa lapselta/lapsilta on aina tiukasti vaadittu tottelemista ja hyvää käytöstä. Ja on saatettu antaa remmiä tai sitten ei, se ei ole pointti, vaan yleisesti se erityisen kova kuri.

Millaista oli elää tällaisessa perheessä ja mitä mieltä olet nyt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuri vaatii lähes aina jonkinlaista kurittamista. Harva lapsi tottelee ihan vaan kun sitä käskee. Pitää olla jotain millä uhata eli se kuritus.

Joo, mutta ei se ole silti synomyymi. Joissain perheissä on saatettu hakata lapsia, vaikka se ei ole liittynyt mitenkään kuriin vaan vanhempien yleiseen väkivaltaisuuteen.

Ja toisissa perheissä on saattanut olla hyvinkin kova kuri ilman mitään kurittamisia.

Eihän kuritus mitään hakkaamista tarkoita. Hakkaaminen on perheväkivaltaa.

Jaa no mitä sun mielestä se on jos lasta lyödään vyöllä takapuolelle? Ei ole hakkaamista eikä väkivaltaa?

Missä on sanottu, että kurittaminen = piiskan antaminen

Aloituksessa viitattiin remmin antamiseen.

Vierailija
22/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuritta kasvaa, se demarina kuolee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko ap pelkäsinkö lapsena vanhempiani? En pelännyt.

Vierailija
24/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kova kuri ja olen koko ikäni pelännyt isääni. Käskemällä kasvattaminen ei opeta lasta ajattelemaan itse vaan tottelemaan vahvempaa. Jos tällä tavoin kasvatetun lapsen elämään tulee myöhemmin vääränlainen ihminen, on jälki rumaa. Itse onneksi vältyin tuolta enkä joutunut mukaan mihinkään rikolliseen elämään, mutta en osaa pitää puoliani ja koetan mukautua sellaiseksi mitä toiset haluavat minun olevan.

Ihan totta. Jos on joutunut elämään sellaisessa perheessä niin ajattelee itselleen edelleen samaa jatkoa ajautumalla itselleen vahingoittavaan seuraan (esim. väkivaltaiseen suhteeseen, suhde narsistiin ystävänä tai puolisona). Muistan kun lapsena lohdutin yhtä kiusaajistani...

Vierailija
25/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Itse olen tehnyt kaiken päinvastoin kuin vanhempani ja saanutkin parempia yksilöitä aikaiseksi.

Vierailija
26/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoititko ap pelkäsinkö lapsena vanhempiani? En pelännyt.

Ei kun tarkoitan sitä, että on opetettu siihen, että et koskaan sano vastaan, tottelet aina jne.

Vierailija
27/28 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Itse olen tehnyt kaiken päinvastoin kuin vanhempani ja saanutkin parempia yksilöitä aikaiseksi.

Minä käytin samaa taktiikkaa ja voin sanoa, että kannatti. On ilo huomata, että lapsilla on hyvä itsetunto ja he osaavat ajatella itse.

Vierailija
28/28 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla siis piloille hemmotellut kakarat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä