Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat on pahimpia kiihkoilijoita

Vierailija
10.04.2015 |

Säännön mukaisesti se työpaikan hankala ihminen, nettipalstan ta fb-ryhmän besserwisseri tai jonkun asian puolesta fanaattisesti julistava (eläimet, eläintenoikeudet, ihmisoikeudet ym) on pääsääntöisesti lapseton ihminen.

Onko muut huomanneet saman?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihkoilusta en tiedä, vanhemmissa ainakin on vanhemmuudella ja lasten asioilla kiihkoilevia ihan riittävästi, mutta muuten asioista mielipiteitään tuo enemmän julki ja tuo oikeaa asiaa enemmän julki lapsettomat. Onhan se selvää, että useimmat lapsiperhevaiheessa keskittyvät enemmän niihin lapsiin ja maailmakin suppeutuu siinä vaiheessa. Asioihin vaikuttaminen lisäksi aika stressaavaa joten parempi sekä monipuolisemman ajattelemisen että letkeemmän elämän kannalta että vaikuttamista tekevät muut kuin lapsiperhevaihetta elävät.

Vierailija
2/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea yleistää asioita. Se varmasti riippuu  siitä minkä luonteisia tuttuja sattuu olemaan. 

Omasta tuttavapiiristä olen kyllä huomannut sen saman. Ovat juuri siinä tilanteessa jossa lapsettomuus ajaa heidät hulluksi ja siitä johtuen purkavat huonoa oloaan muihin ihmisiin ja kaikkiin järjettömiin asioihin mitä sitten joutuu kuuntelemaan. 

Kiihkoilu on oikea sanavalinta sekä myös kiihkoraivo. Tilanteet menee yleensä sellaiseksi että on pyrittävä välttämään näitä ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se meneekin niin, että pahimmilla kiihkoilija-luonteisilla ei jää aikaa perheelle, kun keskittyy niin suuresti siihen yhteen asiaan, josta pitää meteliä netissä tai missä tahansa?

Muutenhan kaikki lapsettomat olisivat barrikadeilla jatkuvasti, jos lapsettomuus suoraan altistaisi kiihkoilulle...

Vierailija
4/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:05"]

Jospa se meneekin niin, että pahimmilla kiihkoilija-luonteisilla ei jää aikaa perheelle, kun keskittyy niin suuresti siihen yhteen asiaan, josta pitää meteliä netissä tai missä tahansa?

Muutenhan kaikki lapsettomat olisivat barrikadeilla jatkuvasti, jos lapsettomuus suoraan altistaisi kiihkoilulle...

[/quote] 

Totta! Syy / seuraus. 

Luonto ei salli lisääntymisen niille jotka eivät lapsia pysty hoitamaan. 

Vierailija
5/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:09"]

[/quote] 

Totta! Syy / seuraus. 

[/quote]

Minkä vuoksi on siis keksitty lastensuojeluviranomaiset?

Vierailija
6/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut t: Lapseton joka ei kiihkoile.

Vierailija
7/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla joo, tosi elämässä en. Tällä palstalla on myös naurettava vastakkainasettelu lapsettomien ja äitien välillä. Ihan kuin kukaan tosielämässä halveksuisi toista jälkeläisten teon tai tekemättömyyden perusteella -viiden äiti

Vierailija
8/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:16"]

[/quote] 

Totta! Syy / seuraus. 

[/quote]

[/quote] 

Onhan se hieno asia. Mutta ennenkuin lastensuojelu puuttuu, asiat on huonosti ja huostaanotetut harvemmin nauttii lapsuudestaan kodin ulkopuolellakaan. Elämästä tulee kova koska joutuu kaiken maailman kusipäitten kanssa pärjäämään. 

Joten hyvä että luonto säätelee itse itseään. 

Vierailija
9/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:16"]

[/quote] 

Totta! Syy / seuraus. 

[/quote]

[/quote] 

Onhan se hieno asia. Mutta ennenkuin lastensuojelu puuttuu, asiat on huonosti ja huostaanotetut harvemmin nauttii lapsuudestaan kodin ulkopuolellakaan. Elämästä tulee kova koska joutuu kaiken maailman kusipäitten kanssa pärjäämään. 

Joten hyvä että luonto säätelee itse itseään. 

[/quote] 

edes vähäsen. 

Vierailija
10/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihkoiluun ei vaikuta että onko lapsia, haluaako niitä vai eikö halua.

Olen huomannut että suurimmat kiihkoilijat pitävät kovaa meteliä niistä asioista jotka ovat väärin mutta eivät sittenkonkreettisesti tee asioille mitään.

Esimerkiksi eläinten kaltoinkohtelua syvästi vihaava tuttuni vauhkoilee kun jossain sikalassa oli sialla tulehdus jalassa. Silti hän useimmiten syö sian jauhellihaa ja naureskelee kun olen "luomu ringissä" josta saa ostettua suoraan luomutiloilta lihaa. Onhan se joo kalliimpaa mutta eläimillä on hyvät olot ja yrittäjä saa suoraan rahat eikä isot marketit saa nyhdettyä rahaa välistä.

Vierailija
11/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut että perheelliset eivät juurikaan jaksa välittää esim. luonnonsuojelusta, ihmisoikeuksista tai varsinkaan lastenoikeuksista(esim. oman piltin pitää saada riistosuklaata vaikka toinen lapsi kärsii toisella puolella maailmaa sen vuoksi) tai eläimistä(terveellinen kasvisruoka ei kelpaa, kyllä sen hampurilainen pitää olla).

Olen monesti ihmetellyt miksi minä lapseton haluan nähdä vaivaa sen eteen että teidän lapsenlapsenlapsillenne jäisi asumiskuntoinen planeetta, miksi ihmeessä ketään äitiä ei tällaiset asiat kiinnosta? Kaupat ja netti on pullollaan vaihtoehtoisia tuotteita ja tapoja elää jotta edes vähän luontoa säilyisi mutta eipä kiinnosta.

Olen ajatellut että lapsiperheelliset elävät jossain kuplassa johon kuuluu vain oma koti, omat lapset, niiden harrastukset jne. eikä niiden lisäksi jaksa kiinnostua elintapojensa muuttamisesta. Onneksi lapsille opetetaan koulussa hieman ekologisempaa kulutusta, josko heille olisi sitten helpompaa elää ekologisemmin kuin omiin tapoihinsa tottuneille vanhemmilleen.

Vierailija
12/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä taas olen huomannut että perheelliset eivät juurikaan jaksa välittää..."

No, no, ihan yhtä hyvin voitaisiin verrata vanhoista pyyhkeistä lisäimuja kestovaippiohon ompelevia lanoliininhajuisia mammoja ja joka viikonloppu ulkomaanlennoilla suhailevia citysinkkuja/dinkkuja. Hyvä tietysti, että sinä (perheetön) näet vaivaa planeettamme eteen, siinä on aina yksi ihminen enemmän.

Vierailija
13/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ne on kyllä rasittavia. 

Vierailija
14/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:39"]

Säännön mukaisesti se työpaikan hankala ihminen, nettipalstan ta fb-ryhmän besserwisseri tai jonkun asian puolesta fanaattisesti julistava (eläimet, eläintenoikeudet, ihmisoikeudet ym) on pääsääntöisesti lapseton ihminen. Onko muut huomanneet saman?

[/quote]

Johtuisko siitä, että äitylien elämässä ei ole muuta kuin ne omat maailman napa -lapset?

Ei ole kerran tai kaksi kun täällä äityli kiihkoillu rakkautensa hedelmien tähden.

Harrastus se on sekin.

= Huono provo, ei jatkoon

Vierailija
15/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla lapsia koskevissa keskusteluissa kyllä, irl-ympäristössä en.

Vierailija
16/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No empä ole huomannut mosita. Se, onko lapsia vai ei , ei mielstäni vaikuta luonteeseen. Ja jokaisessa vanhempainillassa huomaa , että kyllä siellä aina joku kiihkoilija on vanhempien joukossa. 

Vierailija
17/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän toi on luonnekysymys kuin kiinni siitä onko lapsia vai ei. Mun tuttavapiirissä ainakin on näin. Kaikkein hankalin tapaus jolle ei ikinäkoskaan mikään käy tai ainakin periaatteessa hinkkaa vastaan joustamattomasti ja haukkuu eniten muita on kolmen lapsen äiti..

Vierailija
18/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä löytyy kummastakin "piiristä". Ei ole kiinni siitä onko henkilöllä lapsia vai ei.

Vierailija
19/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin rento lapseton ihminen, jopa tällä palstalla käyn lähinnä itseäni viihdyttääkseni. Välillä saa nauraa ihan kippurassa. Aika harvoin kommentoin mitään. Joillakin lapsettomilla voi olla paljon ylimääräistä aikaa keskittyä esim. eläinsuojeluun. Oma aika menee töissä ja opiskellessa.

Vierailija
20/26 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:43"]

Täällä palstalla lapsia koskevissa keskusteluissa kyllä, irl-ympäristössä en.

[/quote]

Saman olen huomannut. En tosin sitten tiedä ovatko ne tällä palstalla sen oman elämäntapansa puolesta niin kiihkeästi vannovat velat niitä samoja joita tunne irl. Vaikea uskoa että olisi. Kaveriporukassa on tosiaan paljonkin veloja mutta kyllä me kaikki, lapsettomat ja perheelliset toimeen tullaan ja vieläpä hyvin eikä kellään ole ollut tarvetta mollata muiden valintoja tai puolustella kiihkeästi niitä omiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi