Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö tuntea syyllisyytta siitä että menee taloudellisesti hyvin?

Vierailija
09.04.2015 |

Mulla on sisko ja veli, toinen asuu Helsingissa, toinen Turussa. Itse asun vanhempiemme kanssa samalla paikkskunnalla keskikokoisesssa kaupungissa. Meillä on ok- talo kuten täällä kaikilla on. Siskolla ja veljellä siihen ei ole mahdollisuuksia.
Veljen vaimo on lähihoitaja, siskon mies jäi pari vuotta sitten työttömäksi eikä ole saanut uutta työtä koska on jo 50v. Meillä molemmilla keskitason tulot.
Aina tavatessa pahoittavat mielensä jostain mitä me ollaan ostettu, matkustettu, rempattu tms. Luulevat suurinpiirtein että tehdään kaikki kiusallaan kun heillä ei ole mahdollista. Pääsiäisenä jopä väläyttivät, että vanhemmatko meille maksaa sitä ja tätä. Huoh.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse tuntea syyllisyyttä. Anna ihan rauhassa pahoittaa mielensä - aikuisia ovat ja vastaavat itse omista tunteistaan.

Vierailija
2/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä asuminen on vapaaehtoista. jos haluaa puolittaa asumiskulunsa, se on helppoa paikkakuntaa vaihtamalla. siis jos työtä järjestyy muualta. ja lähihoitajille kyllä järjestyy. kun asumiseen ei mene kaikki rahat, on varaa tehdäkin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:35"]

helsingissä asuminen on vapaaehtoista. jos haluaa puolittaa asumiskulunsa, se on helppoa paikkakuntaa vaihtamalla. siis jos työtä järjestyy muualta. ja lähihoitajille kyllä järjestyy. kun asumiseen ei mene kaikki rahat, on varaa tehdäkin jotain.

[/quote]

niin ja kyllähän sinäkin periaatteessa voisit tuntea kateutta jostain konsertista tms. mihin ovat voineet piipahtaa helposti. ehkä voit seuraavan kerran olla tuntevinasi kateutta jostain tuollaisesta, niin huomaavat että heilläkin on jotain ja itse voi vaikuttaa asioihin.

Vierailija
4/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte tuntea syyllisyyttä. Olette ihan tavallisia keskiluokkaisia, jotka ovat erinäisistä syistä taloudellisesti paremmassa asemassa kuin sisaruksesi. Se on aivan normaalia.

Mun sisaret ovat pk-seudulla tosi hyvin palkatuissa töissä ja heidän puolisonsa myös. Itse olen tällä hetkellä 32-vuotias opiskeleva sinkkumies ja asun omassa kaksiossa maakunnassa. Rahaa ei ole ylimääräiseen. 

Sisaruksillani vieraillessa tunnen joskus vähän alemmuutta, mutta pääosin olen ylpeä ja onnellinen, että he pärjäävät hienosti. Heidän menestys ei ole pois minulta ja ehkä mulla on mahdollisuus päästä vielä samaan. Joku tässä maailmassa aina pärjää paremmin kuin itse, joten kiva että esim. juuri sisareni.

Vierailija
5/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko heitti muka leikillään, että hän voisi ottaa rahana sen minkä mun vanhemmat antaa lastenhoitona. Ja oikeesti kyllä oli tosissaan. Mut entäs miten kuitattsis se meidän antama apu vanhemmille?

Vierailija
6/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin heidän kuuluu pahoittaa. Sinä olet ahne riistäjä kapitalistisika, joka ajattelee vain itseään. Sinun kuuluisi lahjoittaa rahasi pois etkä saisi asua talossa vaan jossain homeisessa luukussa. Sisaruksesi ovat aatteellisia vaseemistolaisälykköjä ja todella viisaita: rahan laittaminen matkusteluun ja siivouskomeron kokoiseen asuntoon Helsingissä on hienoa ja ylevää mutta iso talo maaseudulla sekä auto on ahnetta junttiutta eikä kukaan ansaitse sellaista.

Vierailija
7/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:44"]Sisko heitti muka leikillään, että hän voisi ottaa rahana sen minkä mun vanhemmat antaa lastenhoitona. Ja oikeesti kyllä oli tosissaan. Mut entäs miten kuitattsis se meidän antama apu vanhemmille?
[/quote]

Siskosi on hyvä ja muuttaa maalle sitten! Tyypillistä minä-ajattelua: Siskosi ei haluaisi priorisoida mitään vaan uskoo olevansa oikeutettu kaikkeen ilman että itse luopuu mistään.

Vierailija
8/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:44"]Sisko heitti muka leikillään, että hän voisi ottaa rahana sen minkä mun vanhemmat antaa lastenhoitona. Ja oikeesti kyllä oli tosissaan. Mut entäs miten kuitattsis se meidän antama apu vanhemmille?
[/quote]

Sinähän voit vastata, että hän saa sen rahan helposti itse säästäen muuttamalla pois Helsingistä. ;)

Vierailija
9/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ovat nykyään todella katkeria ja kateellisia, en tiedä johtuuko perusluonteesta vai huonoista ajoista vai mistä. Ei sinun ap kuitenkaan tarvitse syyllisyyttä tai muutakaan negatiivista tuntea pärjäämisestäsi. Se, että sinulla menee hyvin, ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
10/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siskolle, että eiköhän heillekin heltiä lastenhoitoapua takaisin tasan sen verran, kun omasta puolestaan  auttavat vanhempia.

Noi on just niitä, jotka haluavat sekä syödä että säästää kakun, ja kiukuttelevat sitten, kun se ei onnistu. Mullekin kelpaisi kaupunkielämä, ja joskus kaipaisi vähän enemmän etäisyyttä (lähinnä "henkistä" sellaista) lasten isovanhempiin, mutta jos me täältä lähdettäisiin, hoitoavusta ja muusta avusta pitäisi maksaa rahalla (kun tällä hetkellä sitä saa vastapalveluksilla), mitä meillä ei hirveästi ole, ja asumismukavuudesta joutuisi tinkimään todella, todella paljon. Tää on meidän valinta.

Jotkut on perusluonteeltaan niin tyhmiä ja katkeria, että näkevät vain sen, mitä muilla on ja itsellä ei, mutta ei ollenkaan sitä, mikä itsellä on paremmin. Varmasti sisaruksillakin on siellä kaupungissa asumisessa puolia, joista eivät halua luopua, kerran siellä kaikesta huolimatta pysyvät.

Vierailija
11/11 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syyllisyyttä, mutta suomalaisuuteen kuuluu kyllä omien saavutusten vähättely. No kuule ei tää nyt niin kummoinenkaan talo ole. Ja jos asuntolainaa on, pitää aina muistuttaa asuvansa pankin vuokralaisena. Jos palkka on hyvä, kuuluu sanoa että kuinka kauan tässä vaan mahtaa töitä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi