Muisititteko kiittää kauniisti saamastanne vuohesta?
Kommentit (30)
Sain istutettavia kasveja, en vuohia. En myöskään ole kiittänyt, sillä lahja tuli postissa.
En ole vielä saanut sitä. Varmaan yhä tulon päällä.
No en kiittänyt. Sanoin, ettei vuohi sovi kerrostalokaksioon lemmikiksi, ja paimensin molemmat ovesta ulos.
Jos saa vuohen, niin pitääkö sille kustantaa myös ruoat?
Ei tullut vuotta
Ei eläimiä lahjaksi
Lupasin rakastaa myötä- ja vastamäessä.
En ole koskaan saanut eläimiä lahjaksi ja hyvä niin.
Mut oikeesti ,
Tuleeko hyvä mieli, jos olette saaneet jonkin hyväntekeväisyys vuohen/ lehmän/ rokotteen/ koulupuvun/ puu
( mitä näitä nyt onkaan) lahjan ?
Jos se on oma toive, niin ok. Ylläri lahja sinun nimissäsi mietityttää ??
Vuohitohtoreita tarvitaan ennätyspaljon suomeen. Niin paljon on vuohia saatu lahjoiksi. Lienee valmistautumista tulevaan.
Siksi pitää lahjoittaa elävä vuohi, kun pitää saada halal lihaa avaamalla kurkku itse. Valmis liha olisi saastunutta.
Lisäää vuohia Suomeen! Paimenet ovatkin jo tulleet mutta joutuvat toimimaan Woltin lähetteinä vuohien puutteen takia.
"vuohien puutteen takia"
Voi vaan yrittää kuvitella miten huutava puute vuohiin on.
Vierailija kirjoitti:
Lisäää vuohia Suomeen! Paimenet ovatkin jo tulleet mutta joutuvat toimimaan Woltin lähetteinä vuohien puutteen takia.
Myös kameleita tarvitaan lisää. Työttömyyskortistot ovat pullollaan ammattitaitoisia kamelikuskeja.
Olen näille vuohien ostajille sanonut että laittaa omissa nimissä lahjoitukset vain, minä en tarvitse lahjoja, enkä varsinkaan nimissäni tehtävää pakko"hyvän"tekeväisyyttä jouluuni.
Vierailija kirjoitti:
Mut oikeesti ,
Tuleeko hyvä mieli, jos olette saaneet jonkin hyväntekeväisyys vuohen/ lehmän/ rokotteen/ koulupuvun/ puu
( mitä näitä nyt onkaan) lahjan ?Jos se on oma toive, niin ok. Ylläri lahja sinun nimissäsi mietityttää ??
Minä kerroin aika monelle sukulaiselle että olen antanut heille lahjaksi vuohen Afrikkalaisperheelle. Kiittelivät kauniista lahjasta, mutta senttiäkään ei ole minun tililtä mennyt kenellekään Afrikassa. Mutta ajatushan on tärkein, eikö totta?
Voin sanoa ettei tule hyvä mieli tuollaisesta lahjasta, varsinkin jos se tulee sellaiselta ihmiseltä joka ei minua tunne, kuten esimerkiksi työpaikan kollegalta tms. Koska minä en lahjoja halua, enkä niitä ole myöskään koskaan pyytänyt.
On paljon parempi että ne lahjarahat laitetaan suoraan hyväntekeväisyyteen ja sanotaan että laitoin 100 euroa hyväntekeväisyyteen, eikä aleta leikkimään mitään typeriä länsimaalaisymmärtämisleikkejä että tässä "sinulle" "lahja" ja käännetään vähän päätä ja sitten katsotaan kilpaa surullisin ymmärtäväisin silmin että voi voi nyt tuli hyvä mieli. Tuollainen lahja länsimaiselle ihmiselle on niin tekopyhää pelleilyä että se loukkaa minua.
Hyväntekeväisyys on hyvä asia, mutta ei "lahjana", koska se vain korostaa tätä typerää nykymenoa jossa kaiken pitää olla niin harmaata massaa vaikka sitä kutsutaan erilaisuuden kunnioittamiseksi, hyväksymiseksi ja tasa-arvoksi.
Tai nämä jotka "en ostanut tänä vuonna lahjoja ollenkaan, vaan laitoin lahjarahat hyväntekeväisyyteen!"
Laita toki rahasi hyväntekeväisyyteen, mutta miksi koet tarvetta kertoa siitä kaikille? Eikö se pelkkä hyvän tekeminen olekaan itselle riittävästi? Pitääkö sillä lisäksi saada leijua, ja ilmoitella että kaikki varmasti tietää että tuolla menee se hyväntekijä.
Sain mutta sitä elukkaa ei näy ei kuulu. Veitset on jo teroitettu.
Tuleeko kumisaappaat kaupan päälle?
Ookoo et halua meille antaa mitään. Second aivan ookoo
Mieluummin Niin kuin paskat lahjat. Mutta anna vuohesi omissa nimissä
tietenkin