Millä luokalla sait peruskoulun ensimmäisen numerotodistuksen?
Minä sain 2. luokan syksyllä. Ensimmäisellä luokalla oli sanallinen arviointi: oli mm. H:ta, T:tä ja J:tä.
Kommentit (20)
Ekalta luokalta asti. Tosin silloin oli kyseessä kansakoulu.
Oisko ollu kolmosella. Ei ainakaan vielä kakkosella.
1.luokan keväällä. Jouluna ei tullut mitään todistusta.
2. lk kevätlukukaudella. Todella veemäinen luokanopettaja oli meillä, kitsaili numeroiden antamisen kanssa: kaikkien aineiden keskiarvoni oli silloin 7,2. Sen sijaan 6. luokan keväällä se oli jo 9,1.
Peruskoulun neljännellä luokalla. Kuinka kaipasinkaan jo niitä numeroita! Olin kateellinen siskolleni, joka sai numeerisen lukukausitodistuksen jo toisella luokalla.
Samoin kuin Ap eli tokan luokan jouluna. Keskiarvoni oli 9,1 ja olin ihan hämmästynyt, kun sain kahdesta aineesta kympin :o Ne olivat matikka ja äikän kirjallinen ja suullinen ilmaisu. Muistaakseni liikunnasta sain kasin ja muut olivat sitten ysejä.
3. luokka, syyslukukausi. Keskiarvo: 8,8. Vieläkö jurppii, jos katson sitä todistusta (A4), koska sain sekä musiikista että kuvaamataidosta kasit, koska olen aina ollut hyvä molemmissa. Kymppejä oli kaksi kappaletta: käyttäytyminen ja huolellisuus. (Niitähän ei tosin laskettu mukaan keskiarvoon.)
Vasta kasuluokalla. Steiner-koulu.
1. luokalta. Joulutodistuksessa oli numeroarvostelu jo. Yhteiskoulu.
Vierailija kirjoitti:
Ekalta luokalta asti. Tosin silloin oli kyseessä kansakoulu.
Seitsemännellä muuttui todistus peruskoulun todistukseksi, eli keskikoulun kolmannella.
Ensimmäisen numerotodistuksen sain 3. luokalla ja silloin arviointiasteikko taisi olla 1-5, jos oikein muistan. Vitosluokalla asteikko muuttui 4-10.
Vierailija kirjoitti:
Vasta kasuluokalla. Steiner-koulu.
Et vieläkään näköjään osaa kirjoittaa. Minkä ikäisenä opit lukemaan?!
Muistaakseni kolmannen luokan syksyllä. Vai olisiko ollut tokan keväällä..
1. luokalla.