Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoako puolisolle pettämisestä ja miten?

16.09.2006 |

Tiedän erään miespuolisen puolitutun pettävän puolisoaan. Kyseessä ei myöskään ole mikään ohimenevä ihastus tai satunnainen suhde, vaan käsittääkseni mies on tuntenut tämän naisen jo vuosikausia. Heillä ei ilmeisimminkään ole mitään aikomusta lopettaa suhdetta eikä myöskään tuoda sitä päivänvaloon.

Vaimo ei käsittääkseni tiedä miehensä suhteesta. Pariskunnalla on pienehkö lapsi ja he suunnittelevat toisen lapsen hankkimista. Vaimo on tällä hetkellä kotiäitinä.

Mietin nyt, pitäisikö minun kertoa vaimolle miehen suhteesta. Muuten en vaivaisi asialla päätäni, mutta arveluttaa tuo toisen lapsen suunnitteleminen tällaisessa tilanteessa. Ongelma on se, että en tunne vaimoa lainkaan. En ole siis koskaan häntä tavannut enkä tiedä, tietääkö vaimo minusta yhtään mitään - todennäköisesti ei ainakaan enempää kuin nimen.

Mitä mieltä olette? Pitäisikö minun sekaantua asiaan? Pitäisikö minun kertoa vaimolle omalla nimelläni (en haluaisi) vai tehdä vain jonkilainen " nimetön ilmianto" ? Mikä olisi paras keino kertoa asia? Netistä löysin vaimon puhelinnumeron, sähköpostiosoitetta en löytänyt, osoitteen tiedän.

Miehelle tästä on turha puhua. Tiedän sitä yritetyn, mutta hän ei ole sen kummemmin halukas lopettamaan suhdettaan kuin kertomaan vaimolleenkaan ja lastakin hän haluaa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kertoisin. Olen itse saanut aikoinaan nimettömän sähköpostin jossa minulle kerrottiin että miesystäväni pettää minua. Sain sellaisia faktoja, esim. nimiä joiden kanssa oli helppo lähteä asiaa työstämään. Olen ikuisesti kiitollinen tuolle nimettömälle henkilölle että valotti minua elämäni " tosiasioista" . Vielä tänäkään päivänä en tiedä kuka tuo oli,

-kenties mustasukkainen kolmas pyörä, mutta eipä sillä niin väliksikään.

Vierailija
2/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaimolle omalla nimelläsi, mutta pyydä ettei hän kerro miehelleen kuka paljasti. Sano että siitä voi seurata sinulle ikävyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En osaa sanoa sinulle oikeaa vastausta. Ihmisiä on niin monenlaisia osa haluaa tietää jos puoliso pettää ja osa ei missään nimessä. Sanoit että et tunne henkilöä. Uskoisin että hänelle olisi mukavampaa jos kertoja olisi hänelle turvallinen ja läheinen henkilö esim hyvä ystävä. Tunnetko hänen jotain ystävää joka voisi kertoa? Jos kuitenkin kerrot niin minusta kannattaa kertoa rehdisti omalla nimellään, eikä salailla sitä. Hän kuitenkin tulee miettimään kuka se kertoja on ollut ja niin pois päin. Silloin hänellä ei mene energiaa siihen vaan itse ongelmaan. Mutta jos itseäsi häiritsee/painaa asia niin kerro ihmeessä. Sinähän et kuitenkaan tee mitään väärää kun kerrot hänelle totuuden miehen touhuista. Itse kertoisin jos hän olisi hyvä ystäväni.

Vierailija
4/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin miehen kanssa sen verran tekemisissä, etten haluaisi sotkeutua juttuun ainakaan omalla nimelläni, koska siitä voi seurata ongelmia minulle muissa asioissa ja ihmissuhteissa.

Luulen että vaimo haluaisi tietää asiasta, koska olen kuullut miehen kommentoineen asiaa niin, että jos vaimo tietäisi niin hän ottaisi eron välittömästi... Vaimo ei siis käsittääkseni ole mikään hiljainen ja alistuva reppana vaan ihan reipas ja itsenäinen ihminen, jolla on omakin elämä, ammatti ja mielipiteet.

Vierailija
5/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loppujen lopuksi meistä jokainen tekee omat moraaliset valintansa, se pettävä mies pettäessään, sinä ja muut jotka asiasta tietävät sen suhteen ummistavatko silmänsä vai puuttuvatko toisten ihmisten elämään.

Ainahan voit asettua kyseisen naisen asemaan ja miettiä, haluaisitko itsellesi kerrottavan? Meidänhän tulisi kohdella muita kuten toivomme heidän kohtelevan meitä. Itse toivoisin kuulevani vaikka sitten nimettömältä tai tuntemattomalta ihmiseltä, mikäli mieheni pettäisi minua, etenkin jos suhde olisi jatkunut kauemmin. En haluaisi elää sellaisessa petoksessa, enkä missään nimessä lisää lapsia miehen kanssa, joka eläisi kaksoiselämää. Itse myös kertoisin hyvällä ystävälle tai tutulle, jos saisin tietää hänen puolisonsa petoksista. Tuntemattoman ihmisen kohdalla joutuisi jo pohtimaan tarkemmin mitä tekisin ja miten ilmiantaisin petturin.

Minusta tässä asiassa eniten kertomista puoltaa se, että miehellä on pitkäkestoinen sivusuhde. Sellaista tuskin kovin moni nainen antaa anteeksi ja jos suhde tulee jatkumaan vielä vuosikausia ennenkuin se tulee naiselle julki, hän varmasti toivoo että olisi kuullut aikaisemmin sen sijaan, että on " parhaat vuotensa" uhrannut miehen kanssa jolla sivusuhde selän takana. Näitä kirjoituksia voi aina silloin tällöin lukea naistenlehdistä, miten petetyltä, hylätyltä ja arvottomalta ko naiset tuntevatkaan itsensä siinä vaiheessa kun puolison vuosia/vuosikymmeniä kestänyt kaksoiselämä tulee julki. Itse en sellaista haluaisi kokea, enkä antaisi kenenkään muunkaan mikäli voisin sen estää.

Lyhyestä seksisuhteesta tai yhdenillanjutusta en taas välttämättä menisi kertomaan, siis jos kyse yhdestä ainoasta erehdyksestä, josta ihminen itse voi oppia ja kantaa vastuunsa. Vuosia jatkunutta suhdetta on täytynyt jo itse pettäjänkin miettiä useaan otteeseen, hän on kerta toisensa jälkeen tehnyt saman väärän valinnan eikä mitä ilmeisemmin aio muunlaista tehdäkään. Hän tekee väärin puolisoaan kohtaan.

Vierailija
6/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tuntenut naisen jo ennen kuin tapasi vaimonsa ja heillä on pitkä suhde takana, seurustelleetkin ovat kai useamman kerran. Suhde on aina loppunut niin, että nainen on sen lopettanut... ja sitten jossain vaiheessa taas alkanut uudestaan.

Mies on siis oikeasti ihan lääpällään tähän naiseen ja ilmeisesti vaimonsa kanssa vain siitä syystä, että tämä nainen ei ole häntä koskaan lopulta huolinut. Kerran hän vuosia sitten ennen naimisiin menoaan jopa lopetti seurustelunkin vaimonsa kanssa tämän naisen takia ja suhteen sitten jälleen viilennyttyä palasti takaisin nykyisen vaimonsa luokse. Ilmeisesti tuolloinkaan ei eron oikeaa syytä kerrottu tulevalle vaimolle.

Suhde on kai ollut nyt muutaman vuoden varsin rauhallinen, mutta nyt se on sitten taas elpynyt kiihkeämmäksi romanssiksi. Tai elämää suuremmaksi rakkaudeksi?

Minusta tämä on ihan käsittämätön juttu, koska en voi ymmärtää kuinka vaimo ei ole missään vaiheessa mitään epäillyt. Mies on kyllä maailman paras valehtelija eikä ollenkaan sellaista tyypillistä pettäjä-flirttailijatyyppiä vaan pikemminkin oikein kunnollinen perheenisä. Lisäksi hänellä on tietysti työ, joka selittää kaikki kummalliset poissaolot ja menot...

Minusta tuo nyt vain on väärin ja kohtuutonta vaimoa kohtaan.

Vierailija
7/11 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan hyväksy moista ,mutta minä en asiaan sekaantuisi.asia ei sinulle kuulu ja sanontakin kuuluu:viestintuoja tapetaan...

ja sinä ne vihat jokatapauksessa saat niskoillesi ,jos asiaan puutut.

Vierailija
8/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli omat epäilykseni ja kysyin asiaa useaan kertaan mieheltäni ja joka kerta hän kielsi kaiken. Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin uskoa. Loppujen lopuksi jäi kuitenkin kiinni.

Ja kyllä, minä olisin halunnut tietää mitä mieheni puuhastelee ja olisin ollut kiitollinen jos jollain olisi ollut selkärankaa ja rohkeutta kertoa minulle asiasta.

Vierailija
9/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joku tuossa aiemmin sanoi ettei asia sinulle kuulu. Mutta jos tollasesta tietäsin niin kyllä kertoisin, tuossa sinun tilanteessakin. VAikka sitten nimettömänä. Usko vaimo tai ei mut ehottomasti kerrot.

Itse haluaisin tietää jos minun selän takana mies tollasta puuhais, olisi se kertoja sit outo tai läheinen mut ehottomasti haluaisin tietää.

Soita jo!!

Vierailija
10/11 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä suhteessa avopuolisollani oli toinen. tätä oli kestänyt jo jonkin aikaa ja asia paljastui minulle vahingossa kun vastasin miehen puhelimeen johon joku pekka-tms niminen mies soitti sillä aikaa kun mies oli ruokakaupassa. puhelimessa olikin nainen ja siitä sotku selvisi minulle.

myöhemmin selvisi sekin että kaikki yhteiset ystävämme tiesivät suhteesta. olin todella vihainen. oli kamalaa olla viimeinen joka tietää.

jos perheen äidille on yksi hailea onko miehellä suhde, niin hänen ei tarvitse reagoida kummemin kertomaasi. jos hän ei taas hyväksy asiaa niin hänellä on tilaisuus selvittää asiaa miehen kanssa.

sinuna soittaisin.

Vierailija
11/11 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut? Ja jos olet niin miten nainen otti? kerroitko oman nimesi? Kiinnostaa! Toivottavasti kerrot ja mies joutuu tekeen tiliä vaimolleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme