Montako anopilta saatua käyttämätöntä, ehkä liian pientä vaatetta odottaa lapsesi kaapissa kierrätykseen pääsyä?
Niitähän tulee aina esim. silloin, kun on kertonut ostaneensa lapselle vaatteita. Ei tarvita mitään, ja anoppi tulee kassien kanssa. Ne pitää viedä kirpparille tai uffiin. Anoppi säästäisi pitkän pennin, jos ymmärtäisi, ettei hänen haluta ostavan vaatteita - ja jos hän kuuntelisi, mitä hänelle sanotaan.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on kuollut mutta äitini tekee tuota.
Olen nyt kaksi vuotta kahlannut kaappeja läpi ja hankkiutunut eropn turhasta.
Yhdessä vaiheessa pakkasin ne saunaan ja sauna tuli ihan täyteen. Sieltä myin ja lahjoitin vähitellen. Nyt niitä on enää kaksi laatikollista. Toistaiseksi.
Tämä. Miten paljon vaivaa se aiheuttaa. Ja mielipahaa.
Ei ainuttakaan. Antaa mieluummin ihan rahaa vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainuttakaan. Antaa mieluummin ihan rahaa vaatteisiin.
Onpa fiksu anoppi.
0. Pojat ovat nyt 17 ja 19.
Anoppi ei ole koskaan antanut yhtään mitään.
Sain juuri äidiltä pyjaman kokoa L. Käytän kokoa XXXL.
Tuo joululahjaksi saatu pyjama lähtee tuota pikaa kierrätykseen. Mietin, laitanko roskalavalle vai pyytäisinkö FB-kirppisellä viitosen.
Vierailija kirjoitti:
0. Pojat ovat nyt 17 ja 19.
Anoppi ei ole koskaan antanut yhtään mitään.
Voit olla kiitollinen. Hän ei siis ole rajaton.
Ei luulisi olevan vaikeaa laittaa ylimääräisiä vaatteita pussiin ja jättää vaatekeräyslaatikkoon. Ootteko te kaikissa asioissa yhtä saamattomia?
En ole koskaan tajunnut tuoda tarvetta tuoda vaate joka just ja just mahtuu päälle ja jos kerron oikean koon, sitä ei ainakaan tuoda.
Seuraavaksi itketään miksei niitä käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi olevan vaikeaa laittaa ylimääräisiä vaatteita pussiin ja jättää vaatekeräyslaatikkoon. Ootteko te kaikissa asioissa yhtä saamattomia?
Siinä on vain se mielipaha. Että anoppi ei ole kuunnellut, että hänen käyttämänsä raha menee hukkaan, ja että anoppi suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo joululahjaksi saatu pyjama lähtee tuota pikaa kierrätykseen. Mietin, laitanko roskalavalle vai pyytäisinkö FB-kirppisellä viitosen.
Yrittiköhän äitisi vinkata jotain? Ota vaikka tavoitteeksi mahtua siihen vuoden päästä!
Äidiltä tai anopilta ei tullut koskaan mitään epämieluisaa vaatelahjaa lapsille. Osasyy lienee se, että opettelin ompelemaan kun esikoinen oli vuoden ikäinen, joten vaatteita lapsilla riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittiköhän äitisi vinkata jotain? Ota vaikka tavoitteeksi mahtua siihen vuoden päästä!
Tuolle äidille voisi pyjaman saaja vinkata jotain. Vaikka ostaa Käytöksen kultaisen kirjan.
Ei yhtään. Anoppi ostaa kalliita ja hyviä vaatteita, jotka ovat tismalleen oikeaan kokoa eli aavistuksen verran isoja, mutta siis vain aavistuksen. Täydellisiä,ihania vaatteita, joita ihailen, mutta en henno ostaa. Eikä ikinä kysy, mitä tarvitaan ja silti aina tietää, että tämä se on.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Anoppi ostaa kalliita ja hyviä vaatteita, jotka ovat tismalleen oikeaan kokoa eli aavistuksen verran isoja, mutta siis vain aavistuksen. Täydellisiä,ihania vaatteita, joita ihailen, mutta en henno ostaa. Eikä ikinä kysy, mitä tarvitaan ja silti aina tietää, että tämä se on.
Myönnän olevani kade! Melkein tekisi mieli kysyä, onko anopillasi vielä lapsia sinkkuna... Tai kiinnostaisiko anoppiasi n. 40v nainen kumppaniksi? ;) Tai edes kaveriksi niille vaateostoksille, eniten siis kaipaan henkilöä, joka ajattelee ja toimii siten, miten itse haluan. Minulle ei tarvitsisi ostaa, mutta olisi joku joka löytää niitä täydellisiä vaatteita ja voisi vinkata.
Ai niin, itse aloitukseen. Ainakin yksi muovikassillinen yli äyräiden.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheillä tuppaa olemaan kädet täynnä työtä muutenkin.
Olen normaalisti käynyt kahdesti kirpparitapahtumadsa myymässä ja jättänyt sittwn loput lahjoituksina. Nyt mäitä tapahtumia ei ole ollut.
Ei myöskään Siivouspäiviä.
Siksi myyn holjalleen Torissa Ja Facebooksisa ja lapset saa sittwn ko rahat.
Naurettavaa puuhastelua eikä näistä tietenkään saa lähellekään sitä summaa mikä mäistä on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheillä tuppaa olemaan kädet täynnä työtä muutenkin.
Olen normaalisti käynyt kahdesti kirpparitapahtumadsa myymässä ja jättänyt sittwn loput lahjoituksina. Nyt mäitä tapahtumia ei ole ollut.
Ei myöskään Siivouspäiviä.
Siksi myyn holjalleen Torissa Ja Facebooksisa ja lapset saa sittwn ko rahat.
Naurettavaa puuhastelua eikä näistä tietenkään saa lähellekään sitä summaa mikä mäistä on maksettu.
Kahdesti vuodessa siis.
Anoppini on kuollut mutta äitini tekee tuota.
Olen nyt kaksi vuotta kahlannut kaappeja läpi ja hankkiutunut eropn turhasta.
Yhdessä vaiheessa pakkasin ne saunaan ja sauna tuli ihan täyteen. Sieltä myin ja lahjoitin vähitellen. Nyt niitä on enää kaksi laatikollista. Toistaiseksi.