Mistä johtuu, että leukaperiin vihloo jos syö makeaa
Vihlaiseeko ketään muuta jos syö yhtäkkiä jotain voimakkaan makuista - etenkin makeaa.
Kommentit (20)
Hierojalle mainitsin tästä, kun hieroi minua leuista ja tuli tuo sama tunne. Hänellä oli siihen joku arvelu mutta en millään muista sitä! Hieroja ei ollut ennen kuullut tuollaisesta tunteesta
Sulla on reikä hampaassa tai ne on hyvin kuluneet.
Eiköhän ne ole hampaat jotka vihloo.
Vierailija kirjoitti:
Hierojalle mainitsin tästä, kun hieroi minua leuista ja tuli tuo sama tunne. Hänellä oli siihen joku arvelu mutta en millään muista sitä! Hieroja ei ollut ennen kuullut tuollaisesta tunteesta
Jos nyt muistelen vähän sinnepäin, niin oisko ollut jotain sylkirauhasten liikareagointia tmv... Vesi herahtaa vähän liian lujasti kielelle.
t. 3
Ei ole hampaissa vaan enemmän siinä
Korvien kohdalla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt muistelen vähän sinnepäin, niin oisko ollut jotain sylkirauhasten liikareagointia tmv... Vesi herahtaa vähän liian lujasti kielelle.
t. 3
Tai sitten ne oli vaan kireät leukaperän lihakset. En muista enää ollenkaan, harmi! Mutta hampaista se ei johdu, sen verran voin minäkin sanoa.
Mulla toi tulee kirpeästä. Ja tuntuu siis leukalihaksissa selvästi, ne menee jonkinlaiseen hetkelliseen spasmiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi tulee kirpeästä. Ja tuntuu siis leukalihaksissa selvästi, ne menee jonkinlaiseen hetkelliseen spasmiin.
Joo etenkin tosi kirpeästä! Haa jollain on sama. Meillä väittely täällä! Luulin, että kaikilla on tällainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo etenkin tosi kirpeästä! Haa jollain on sama. Meillä väittely täällä! Luulin, että kaikilla on tällainen.
Ap
Oon myös luullut, että kaikilla olisi tuo sama.
Leukaperissä on pintahermot, jotka tekee toisille makean tai happaman takia vihlasun. Yleensä korvan kohdalla kaarteessa.
Terv suuhygienisti.
Kerran maistoin raakaa sitruunamehua. Meni leuka ihan lukkoon. Liekkö vaikuttaneet sylkirauhasiin.
Varsinkin irtokarkeista ne kirpeät remmit tms. aiheuttaa tuota :d
MENE ensimmäisenä arkena hammaslääkäriin.👨⚕️⚕️🦷🪥tai varaa aika.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin irtokarkeista ne kirpeät remmit tms. aiheuttaa tuota :d
Saispa remmistä kirpeästi pepulle :)
Vierailija kirjoitti:
Leukaperissä on pintahermot, jotka tekee toisille makean tai happaman takia vihlasun. Yleensä korvan kohdalla kaarteessa.
Terv suuhygienisti.
Kiitos! :)
Ap
Jotkut siiderit tekevät tuota. Kestää vielä melko pitkään, ei mikään kertavihlaisu.
Makea ei haittaa, mut hapan. Saa välillä vedet silmiin, kielen takaosa kirvelee hetken. Ihmisillä on kai eroja, miten maistavat ja tuntevat eri maut.