Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

turha pönöttäminen/täytesanat jotka ovat turhia

asiapitoinen keskustelu kunniaan
24.12.2021 |

Haastateltava usein yrittää tekeytyä fiksummaksi kuin on ja käyttää suuren osan vastauksestaan turhien täytesanojen lisäämiseen varsinaiseen asiaan:niinku,ikäänkuin,tavallaan...
On tyyppejä jotka niinkuttavat joka toisen taikka kolmannen sanan...eikä varsinainen asia meinaa tulla selville...
Minua moinen ärsyttää suuresti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritä yhtäkkiä keksiä vastaus johonkin kysymykseen jota et ennalta tiedä, tai saat miettiä vastausta pari sekuntia. Ei siinä pysty jäsentämään puhettaan tieteelliseksi vaan sanat tulee niin kuin ajatus kulkee.

Vierailija
2/5 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerimmän kuuloista on niillä jotka toistavat sanoja yrittäen antaa itsestään rennon kuvan ja hönkivät/puhisevat puhuessaan. Yleistynyt viime vuosien aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa oleminen on yllättävän vaikeaa. Itse olin kerran suorassa radiohaastattelussa. En jännittänyt vielä paikan päälle mennessä mutta niin vain kuin yöstä se alkoi. Ja kun se  lävähtää vähän ennen lähetyksen käynnistymistä päälle, siinhän sinnittelet. Ei ole aikaa eikä tehdä asialle mitään, sekunnit juoksevat ja mikki on siinä sun suun edessä ja sun vaan pitää tuottaa puhetta. Vaatisi varmaan kunnon päivittäistä harjoittelua, jotta se onnistuisi sujuvasti.

Niinku-sanoilla pystyy pelaamaan aikaa ja niitä liian hienoja sanoja tulee helposti käyttäneeksi suojakilpenä pelottavassa tilanteessa. Inhimillistä, mutta kieltämättä ei siitä tyylipisteitä heru :D

Vierailija
4/5 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän puhujan tunnistaa siitä ettei noita täytesanoja käytä. Sellaisia on miellyttävä kuunnella. Niinku-maneereja omaavat taas ovat aika raskasta kuultavaa.

Vierailija
5/5 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työntekijä piti jouluaattona tulla töihin klo 7.00. Hän soitti klo 6.45 ja kertoi ehkä mahdollisesti tulevansa sairaaksi päivän aikana, joten ei tule töihin varmuuden vuoksi. Sanoin, että soittaa sitten tarkan kellonajan, jolloin sairaus alkaa ja hankkii lääkärintodistuksen siitä alkaen, jotta voin maksaa palkan oikein. Löi luurin kiinni. Ehkä mahdollisesti hän ei tule maanantainakaan töihin. Ehkä mahdollisesti puran työsuhteen, koska koeaika on vielä voimassa. Ehkä mahdollisesti saan työntekijän ammattiliiton kimppuuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän