Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaako fysikaalinen jänittyneeseen&kipeään niskaan vai joku muu hoito?

16.09.2006 |

Korvaakohan vakuutus lääkärin lähetteen fysikaaliseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hoidot auttaa, mutta kotihoitona on parasta ottaa kunnolla särkylääkettä muutaman päivän ajan, niin ettei mene enempää jumiin ja pystyy normaalit liikkeet tekemään. Sitten varovasti pikkusen jumppaamaan ja venyttelemään, että alkaa vetreytyä... Mobilat auttaa ja myös lämmin jyväpussi, jne... Mutta tuo jumppaaminen ja venyttely on ne avainasiat, joilla ongelma ratkeaa pidemmän päälle.

En tiedä korvaako Kela. Joissakin hoitomuodoissa, esim. hieronta, pitää odottaa muutama viikko ennenkuin pahin jumi on vähän heltynyt... Tuo jumppajuttu on ok, kunhan rauhallisesti aloittaa, jos on siis todetttu ettei ole rinta-tai kaularangassa sinänsä vikaa.

Vierailija
2/3 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttaa. Itse olen taipuvainen niska-hartiajännitykseen ja olen saanut apua hieronnasta. Aikaisemmin kävin vain silloin, kun paikat meni tosi jumiin, mutta nykyään käyn säännöllisesti n. 3 viikon välein. Se riittää minulle ja ei loppujen lopuksi maksa paljoa. En ole koskaan hommannut lähetettä lääkäriltä vaan olen maksanut itse.

Käyn hieronnassa fysioterapeutilla ja häneltä olen saanut myös lisäksi keppijumppaohjeita ja venyttelyvinkkejä.

Viime talvena minulla jämähti toinen puoli niskasta hetkessä aivan jumiin ja en pystynyt päätäni kääntämään vasemmalle. Tuolloin menin osteopaatille ja hänen käsittelynsä jälkeen niska oli seuraavana päivänä kunnossa.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, varsinkin jos paikat on tosi jumissa. Silloin eivät venyttelyt ja jumpatkaan korjaa enää tilannetta toki eivät pahennakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin, että jumppa on se mikä auttaa vastaisuudessa pitämään niskat kunnossa. :) Ei se aluksi ihmettä tee, niinkuin hoidot voi tehdä, mutta se on ainoa keino pitää ne jumit kaukana pidemmn päälle... siis jumpan kauttta lihakset vahvistuu ja vääriä liikkeitä/asentoja tulee tehtyä vähemmän > ei jumitu enää niinkuin ennen...