Mikä perseily?
Tämä on mulle melko uusi termi, tämä perseily. Liittyykö tämä konkreettisesti perseeseen? Kertokaa miten ja miksi perseillään, missä tilanteissa, kenen toimesta, onko perseilyssä aste-eroja, mitä sillä voi saavuttaa ym.
Kommentit (12)
Googlaamalla olisit saanut tähänkin vastauksen.
Perseily kun ruskeaa kieltä puhutaan
Ajan tappo, hengailu, tekotärkeily työpaikalla. Olennaiseen keskittymättömyys. Kaiken muun tekeminen, paitsi sen mitä pitäisi tehdä (vrt esailu, lusmuilu).
Työpäivä perseillessä:
Töihin 7.45, kone käyntiin, netis surffailua: IS, IL, Ampparit, Pakkotoisto, Murhainfo, sähköpostit, Body, HS, Polar, Juorut, jne...
Kaffitauko 8.45 (venytin 9. 20 asti), sihteerien häirintää, Netis surffailu jatkuu, Facebook, Mese, Spotify auki, kiertoviestin lähettelyä, röökitauko.
10.30 treenit, ruokalaan syömään, kaffit, röökitauko
12.45 takas, yleistä koneen näpyttely, keskustelupalstoilla näpyttelyä, Riemurasia, vierailuja muilla osastoilla, röökitauko
13.50 kaffitauko, päivän paikallislehdet, IS , HS paperisena.
14.30 takas.. YouTube-hetki työkavereiden kanssa, sumpit, savut.
15:45 sujahdan työpaikalta kotiin
16.30 työaika loppuu.
Mun poika pelasi aiemmin säbää, kun jampat olivat 8v, heidän valmentajansa sanoi, että nyt lopetatte tuon perseilyn! Ekaa kertaa silloin sen kuulin ja tajusin, mitä tarkoitti, mutta ehkei noin pienille noin pitäisi puhua.
Tuosta tulee mieleen kun olin alokas ja reservinupseerioppilas huusi minulle että mitä se perseily tarkoitti. Vaikea kysymys, en osannut vastata.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 17:44"]Mun poika pelasi aiemmin säbää, kun jampat olivat 8v, heidän valmentajansa sanoi, että nyt lopetatte tuon perseilyn! Ekaa kertaa silloin sen kuulin ja tajusin, mitä tarkoitti, mutta ehkei noin pienille noin pitäisi puhua.
[/quote]
Muistithan pahoittaa mielesi. Huoh.
Minä luulen, että se tarkoittaa ylimielisyyttä.
Perseily on juuri sitä päin vastaistaista toimintaa kuin mitä sinun pitäisi tehdä.
Mä luulin että perseily on jotain törkeää öykkärikännäämistä, että se ja se oli taas nähty perseilevän jossain.
Mä käsitän sen huonona käytöksenä toista kohtaan; kaikenlaista paskanjauhantaa, selän takana puhumista, vähättelyä, juoruilua, tiedon pimittämistä jne. Sellaista pientä kiusantekoa, negatiivista suhtautumista johonkin henkilöön, piikittelyä. Perseilevä ihminen on reilun ihmisen vastakohta.