Perunat ja ruskea kastike
Kommentit (30)
Perusruoka? En ole koskaan tehnyt, mammani teki joskus 70-luvulla.
Melko erikoinen maku sinulla. Minusta se ei ole millään lailla hyvää. Tosin en syökään sitä kuin anopin luona, kun hän tekee jostain syystä lihapullat sellaiseen käristekastikkeeseen=O
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:40"]Jaa, minä en ole koskaan tehnyt. En tykkää keitetyistä perunoista ja ruskea kastike on kammottavaa rasvajauhoseosta. Ei kiitos minulle.
[/quote]oletkin luultavasti 14v ja syöt vaan nuudeleita :D
Todellakin tyypillistä suomalaista ruokaa, perunoita ja vehnäjauhoista tehtyä kastiketta. Mautonta, hajutonta, ja ravintoarvoiltaan kyseenalaista.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:40"]Jaa, minä en ole koskaan tehnyt. En tykkää keitetyistä perunoista ja ruskea kastike on kammottavaa rasvajauhoseosta. Ei kiitos minulle. [/quote]oletkin luultavasti 14v ja syöt vaan nuudeleita :D
[/quote]
Olen 42-vuotias, syö erittäin terveellisestä ja monipuolisesti. Mutta keitetyt perunat eivät kuulu ruokavaliooni, ainoastaan uudet perunat keitettynä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"]
Todellakin tyypillistä suomalaista ruokaa, perunoita ja vehnäjauhoista tehtyä kastiketta. Mautonta, hajutonta, ja ravintoarvoiltaan kyseenalaista.
[/quote]
Erittäin epäterveellistä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:38"]
Suomalainen perusruoka ja niiiiiiin hyvää!
[/quote]
Hyi vittu. Toivottavasti tulee suolistosyöpä moisesta hiilari-rasva yökötyksestä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:42"]Perusruoka? En ole koskaan tehnyt, mammani teki joskus 70-luvulla.
[/quote] no mikä on mielestäsi perusruokaa ?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"]
[/quote]
Erittäin epäterveellistä.
[/quote]
Ja ketä tämäkin kiinnostaa??
Millä korvaatte perunan, riisillä vai?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:40"]Jaa, minä en ole koskaan tehnyt. En tykkää keitetyistä perunoista ja ruskea kastike on kammottavaa rasvajauhoseosta. Ei kiitos minulle. [/quote]oletkin luultavasti 14v ja syöt vaan nuudeleita :D
[/quote]
Olen 42-vuotias, syö erittäin terveellisestä ja monipuolisesti. Mutta keitetyt perunat eivät kuulu ruokavaliooni, ainoastaan uudet perunat keitettynä.
[/quote]
Perunat ei kuulu, mutta kuitenkin kuuluu ruokavalioon.... Juu hyvä logiikka. Onneksi en ole noin tyhmä näin 41-vuotiaana. Ja kyllä voi silloin tällöin tehdä ihan perinteistä jauheliha/ makkara/nakkikastiketta, vaikka söisi kuinka terveellisesti. Siihen ei kuole.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:50"]
[/quote]
Peruna korvataan MONENLAISILLA kasviksilla ja juureksilla. Älkää nyt saatanan ääliöt pelkkää perunaa puputtako...
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:42"]Perusruoka? En ole koskaan tehnyt, mammani teki joskus 70-luvulla. [/quote] no mikä on mielestäsi perusruokaa ?
[/quote]
Meillä on ollut viimeisen kahden viikon aikana: savustettua lohta ja muusia, lohipastaa, grillattua lihaa ja salaattia, jauhelihamureke ja kasviksia, hernekeittoa, makaronilaatikkoa, nuudelikasviskanawokkia, silakkapihvit ja salaatti + kasviksia, riisiä ja broileria jne jne. Siis kaikkea muuta mutta ei keitettyä perunaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:50"]
[/quote]
Yleensä kasviksilla ja salaatilla. En ymmärrä miksi pitää olla aina hiilaria ruualla? Usein on lihaa / kanaa tai kalaa sekä kasviksia ja salaattia lisäksi. Miksi siinä pitää olla jotain hiilaria. Peruna on minusta pahaa keitettynä, siksi en sitä syö.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:40"]Jaa, minä en ole koskaan tehnyt. En tykkää keitetyistä perunoista ja ruskea kastike on kammottavaa rasvajauhoseosta. Ei kiitos minulle. [/quote]oletkin luultavasti 14v ja syöt vaan nuudeleita :D [/quote] Olen 42-vuotias, syö erittäin terveellisestä ja monipuolisesti. Mutta keitetyt perunat eivät kuulu ruokavaliooni, ainoastaan uudet perunat keitettynä. [/quote] Perunat ei kuulu, mutta kuitenkin kuuluu ruokavalioon.... Juu hyvä logiikka. Onneksi en ole noin tyhmä näin 41-vuotiaana. Ja kyllä voi silloin tällöin tehdä ihan perinteistä jauheliha/ makkara/nakkikastiketta, vaikka söisi kuinka terveellisesti. Siihen ei kuole.
[/quote]
Tämä on makuasia, ei kuolemankysymys =) Miksi syödä jotain mistä en pidä?? Siinäpä se =)
Hassua, että monet pitävät viljasta tehtyä valmistetta eli pastaa perunaa terveellisempänä. Samat ihmiset syövät kaukaa rahdattua (valkoista eli kuorittua) riisiä mieluummin kuin perunaa, joka on kasvatettu lähellä.
Vinkki: muusissa on perunaa. :D
Monissa kasviksissa on kyllä hiilareita enemmän kuin perunassa :)
Jaa, minä en ole koskaan tehnyt. En tykkää keitetyistä perunoista ja ruskea kastike on kammottavaa rasvajauhoseosta. Ei kiitos minulle.