Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teiltä on kysytty työhaastattelussa?

Vierailija
06.04.2015 |

Onko yritetty udella, kuinka hyvin olet selvittänyt yrityksen taustat? Huomenna olis haastattelu toimistohommiin :).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko itse tehnyt hakemuksen?" Vieläkin harmittaa kun en kysynyt, miksi sellaista kysyttiin.

Vierailija
2/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro vitsi"

Se kyllä yllätti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oo vielä selvittänyt liikevaihtoa, tuotteita tai palveluita joita yritys tarjoaa, henkilöstön määrää, toimitusjohtajaa jne niin ota vielä pikabriiffaus ennen huomista. Osoita, että et oo ihan pihalla.

Vierailija
4/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kypärää ratsastaessasi?

CV:ssäni siis mainitsin harrastukset ja niiden joukossa ratsastuksen. Ihan relevanttti kysymys jos olisin ollut 16-v ja hakemassa tallitytön paikkaa, mutta tähän työhön tuo ei liittynyt mitenkään.

Vierailija
5/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime haastattelussa kysyttiin mitä ajattelen työmatkan pituudesta (60 km suuntaansa) ja jaksanko pidemmän päälle kulkea niin pitkää matkaa. Ihmetytti, sillä tuskin olisin hakenut paikkaa, jos työmatka olisi ollut mielestäni liian pitkä.

Vierailija
6/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:27"]

"Oletko itse tehnyt hakemuksen?" Vieläkin harmittaa kun en kysynyt, miksi sellaista kysyttiin.

[/quote]

Hauska! Jospa se oli poikkeuksellisen hyvää kieltä, ja haastattelija halusi varmistaa että sinut palkatessaan saa yritykseen juuri sen henkilön, jonka kynästä hakemuksesi oli lähtöisin. Jotkuthan teettävät hakemustekstejä tutuillaan, koska eivät itse osaa ilmaista itseään vakuuttavasti tekstillä.

Vierailija
7/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:37"]

Viime haastattelussa kysyttiin mitä ajattelen työmatkan pituudesta (60 km suuntaansa) ja jaksanko pidemmän päälle kulkea niin pitkää matkaa. Ihmetytti, sillä tuskin olisin hakenut paikkaa, jos työmatka olisi ollut mielestäni liian pitkä.

[/quote]

Kyllähän ihmiset hakevat nykyään pakotettuina kaikenlaisia paikkoja, sellaisiakin joihin eivät ensinkään halua. Muuten menee jotkut tuet kun viratäti lyös karenssin päälle.

Vierailija
8/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin olenko homo ja sitten monenko miehen kanssa olen maannut ja missä käyn iskemässä niitä.

Vierailija
9/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko hankkia lapsia.

Vierailija
10/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet tänne töihin? Onko kysyttävää? Hyvät ja huonot puolet itsessäsi? Mitä odotat tältä työpaikalta? Näitä on kysytty ja kannattaa miettiä etukäteen vastauksia näihin ettei ole sormi suussa. Aika vaikeita kysymyksiä kun paha vastata mitkä ovat heikkoudet kun ehkä mahdollinen työnantaja kysyy..

Vierailija
11/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain kysyttävää. Vastasin, että teillä oli niin kattavat nettisivut, että löysin sieltä kaikki niin hyvin, ettei jäänyt enää kysymyksiä. Tätä ei kyllä kannata vastata, jos ei todella ole näin, mutta sain paikan. 

Vierailija
12/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on kysytty että mitä tiedän yrityksestä. Kyllä nolotti kun en osannut vastata mitään. Tosin sinne en kyllä halunnutKaan. Sain haluamastani paikasta töitä ja sinne olin tehnyt taustatutkimuksen huolella :)

Vierailija
13/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 10:36"]

Käytätkö kypärää ratsastaessasi? CV:ssäni siis mainitsin harrastukset ja niiden joukossa ratsastuksen. Ihan relevanttti kysymys jos olisin ollut 16-v ja hakemassa tallitytön paikkaa, mutta tähän työhön tuo ei liittynyt mitenkään.

[/quote]

Voisin itsekin kysyä jotain vastaavaa, jotta saisin selville asenteesi turvallisuusasioihin. Meillä ainakin se on hyvinkin olennaista.

Vierailija
14/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestänkö helposti yli 20min.

Vierailija
15/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itseltä joskus työhaastattelussa kysyttiin että,jos työkaverit leikkimielellä vittuilee sinulle työpaikalla niin mitä mieltä olet asiasta.No sanoin siihen että on vähän ihmeellinen kysymys mutta jos kyse on kaverista niin en pidä asiaa pahana,saatan jopa naurahtaa jutulle,mutta jos työkaveri ei ole minun ystäväni niin sitten suutun ja leivon lättyyn.No eipä siltä työnantajalta koskaan tullut minulle ainakaan työtarjousta,liekö saanut sinne jonkun kiltimmän työntekijän,jonkun ruskean reiän ritarin.

Vierailija
16/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on huomenna haastattelu, toivottavasti et ole mun kilpailija. Multa ei ole koskaan kysytty itse yrityksestä mitään, vaan enemmänkin on kysytty musta itsestäni. Olen maininnut kysymättä jotain asioita yrityksestä muissa kysymyksissä, niin kuullostaa luonnollisemmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi