En ole koskaan paistanut itse kinkkua. Muita?
Tänäkin vuonna ostettiin valmiita siivuja kaupasta.
Kommentit (19)
No eihän ne valmiit siivut oo yhtään sama kuin kotona mureaksi paistettu kinkku. Kinkun paisto on hyvin yksinkertaista kunhan vaan varaa tarpeeksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile joskus. Ei se ole vaikeaa. Sulanut kinkku uuniin 100 astetta ja 2 tuntia per kilo.
Ihanan kannustava kommentti! Jos se on noin helppoa, täytynee joskus kokeilla. ap
Eihän se olekaan vaikeaa, ei se siitä ole kiinni.
Mä en vaan viitsi.
Se mittari on kyllä lähes pakollinen hankinta. Ei tartte arvailla.
En ole paistanut koskaan kinkkua. Viimeksi olen ollut läsnä kinkunpaistossa vuonna 1981, kun faija paistoi. Sen jälkeen opiskelijana riitti opiskelijaruokalan jouluateria, sen jälkeen parisuhteessa kasvissyöjän kanssa ei tullut koskaan yritettyäkään paistaa kinkkua itselle vaan ostettua valmislihaa. Nykyään 58v sinkkumiehenä ei tosiaankaan kiinnosta useampikiloisen lihamötkäleen ahmiminen vaan joku snadi valmiskinkku riittää.
En ole ikinä paistanut kinkkua. Saamme valmiiksi paistetun kinkun vanhemmilta.
Äläkä opettele. Sitä lähtee ihan helvetin yrjöttävä käry. Hyi.
Vain Suomessa sian perse on suosikki.
Olen jo yli 50v mies ja en ole koskaan paistanut tai edes ostanut joulukinkkua. Tuskin koskaan paistankaan. Ei kiinnosta eikä kinkku niin hyvää ole että sitä haluaisin kilokaupalla syödä.
En syö kinkkua, joten ei ole tullut paistettuakaan. Sekin päivä tosin lähestynee, lottoan jouluaterian emännöinnin periytyvän minulle, kun tuo vanhempi sukupolvi ei enää jaksa.
En minäkään, vaikka ikää 53. Mies on aina paistanut.
Nyt ajattelin paistaa ekan kerran, kun mies on töissä. Tuossa pöydällä se odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei. Hyi.
En ole paistanut koskaan,enkä paista.
Vierailija kirjoitti:
Lukisit muutakin kuin vauvapalstaa.
Joulukinkkuperinne juontaa juurensa todennäköisesti jo aikaan ennen kristinuskoa. Esimerkiksi islantilaisessa mytologiassa villisika uhrattiin talvipäivänseisauksen juhlassa hedelmällisyyden jumalalle Freyrille.
Milloinhan sianpotkan käryyttäminen kielletään jouluisin ettei musun herkkä nenä häiriinny?! Joko vihervassarit siellä pääkaupunkiseudulla ovat moista ehdotelleet?!!
70v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei. Hyi.
En ole paistanut koskaan,enkä paista.
sulla nyt muutenkin noita ongelmia, ei maistu seksi, suklaa, perunamuusi, banaani, mehut, suola, vessapaperi on liian karkeaa ja ulkoneva peräsuoli!
Meillä on joka joulu herkullinen Tapolan ylikypsä kinkku eikä tule kotiuunissa samanlaista. Se riittää uuteenvuoteen saakka. Kerran paistoin itse ja se oli täynnä läskiä ja pahanmakuista, syömäkelvotonta 80% eikä muutenkaan kiinnosta koko homma.
Kokeile joskus. Ei se ole vaikeaa. Sulanut kinkku uuniin 100 astetta ja 2 tuntia per kilo.