Mielikuvia sairaanhoitajista
Ammatissa tai vapaalla. Töykeitä tapauksia tullut monta vastaan!
Kommentit (34)
Laidasta laitaan. Valitettavasti paljon töykeitä ja kovanoloisia, mutta myös ihanan lämpimiä.
Miten näin paljon negatiivisia asioita löytyy? Onko enää olemassa mukavia sairaanhoitajia?
Valitettavasti ei kovin positiivisia :/
-ylikorostavat työnsä tärkeyttä ja vaativuutta, pätijöitä, turhantärkeilijöitä
-nostavat itseään "asemallaan", itsekeskeisiä
-mielikuvituksettomia suorittajia, ammatinvalinta tuntuu siltä että muuta ei ole keksitty
-päihteiden väärinkäyttäjiä usein, varastavat lääkkeitä töistä
-töissä tärkeää pitää nokkimisjärjestys
Nämä siltä pohjalta että kolme kaveria on sairaanhoitajia ja olen itse opiskeluaikana työskennellyt sairaaloissa useamman vuoden. Missään muussa ammattiryhmässä ei tunnu olevan tällaista porukkaa. En ole kyllä oman alan ulkopuolelta niin paljon tavannutkaan muita kuin sairaanhoitajia, ehkä määräkin selittää.
Minusta 'terveydenhoitajat' (esim. työterveyshoitajat?) ovat ihanampia kuin varsinaiset 'sairaanhoitajat'. Sellaisen ottaisin vaimoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"]Miten näin paljon negatiivisia asioita löytyy? Onko enää olemassa mukavia sairaanhoitajia?
[/quote]
Minä olen mukava sairaanhoitaja! Empaattinen ja iloinen. Hymyssäsuin teen työtä, josta oikeasti pidän :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:10"]
Valitettavasti ei kovin positiivisia :/
-ylikorostavat työnsä tärkeyttä ja vaativuutta, pätijöitä, turhantärkeilijöitä
-nostavat itseään "asemallaan", itsekeskeisiä
-mielikuvituksettomia suorittajia, ammatinvalinta tuntuu siltä että muuta ei ole keksitty
-päihteiden väärinkäyttäjiä usein, varastavat lääkkeitä töistä
-töissä tärkeää pitää nokkimisjärjestys
Nämä siltä pohjalta että kolme kaveria on sairaanhoitajia ja olen itse opiskeluaikana työskennellyt sairaaloissa useamman vuoden. Missään muussa ammattiryhmässä ei tunnu olevan tällaista porukkaa. En ole kyllä oman alan ulkopuolelta niin paljon tavannutkaan muita kuin sairaanhoitajia, ehkä määräkin selittää.
[/quote]
Yleistämistä!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"]Miten näin paljon negatiivisia asioita löytyy? Onko enää olemassa mukavia sairaanhoitajia?
[/quote]
On :) mustavalkoinen suhtautuminen ja tarinanväritys onnistuu netissä.
Kokemusta oman lähiomaisen hoidosta hyvän hoitajan hoivassa. Jos joutuisi vaihtamaan hoitopaikkaa niin jäisi hyvä hoitaja toisaalle :'(
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"]Miten näin paljon negatiivisia asioita löytyy? Onko enää olemassa mukavia sairaanhoitajia? [/quote] Minä olen mukava sairaanhoitaja! Empaattinen ja iloinen. Hymyssäsuin teen työtä, josta oikeasti pidän :)
[/quote] Täällä toinen mukava sairaanhoitaja. Olen iloinen, empaattinen ja lempeä. Olen myös normaalipainoinen ja rakastan työtäni, mitä olen tehnyt jo vuosikymmeniä :) On niin mukava auttaa kärsiviä potilaita.
Itsekeskeisiä, omahyväisiä, pitävät itseään muita parempana ja ammattiaan maailman tärkeinpänä.
Ei penaalin terävimpiä kyniä, lukiosta ne fiksuimmat eivät hakeutuneet sairaanhoitajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ovat melko tiukkoja. Noin niinku sisältäpäin
Ja melko löysiä. Noin niinku ulkoapäin.
Facebookissa joku oli jakanut kuvia Koutanienen uudesta valokuvanäyttelystä, jossa on kuvattu Oikeita sairaanhoitajia ja kerrottu heidän tarinoitaan. En tohtinut omalla nimelläni sohaista ampiaispesää, mutta; kaikki kuvissa olevat olivat todella freesin näköisiä! Ei silmäpusseja, ei tummia silmänalusia, ei harventunutta tukkaa. Missä näkyy se työn raskaus?
Mikä on näyttelyn pointti? Esitellä "realismia" vai tehdä sairaanhoitajat mainosmallin näköisiksi? En tunne taustaa.
Jos hoitaja pysyy noin freesin näköisenä, olen selvästikin valinnut väärin,. T. Kävelevä zombie työpäivän jälkeen, enkä saa yhtään enempää kuin hoitaja, jopa vähemmän.
Seksihoitajia.