Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kilttiä ja kaunista sorsitaan?

Vierailija
22.12.2021 |

Oletteko huomanneet tämän ilmiön, naiset tykkäilevät ja kehuvat toistensa kuvia somessa, mutta aina on joku ”yksinäinen” sielu joka ei saa osakseen yhtään kehua saatika kohteliaisuutta. Mulla on kavereissa yksi todella kaunis siis luonnonkaunis nuori nainen joka laittaa harvoin kuvia ja nyt laittoi pitkästä aikaa niin kukaan ei tykkää tai kommentoi…

Sitten taas perus nättien/joskus jopa perus pallinaamojen kuvia kehutaan kilpaa, ” Muru, olet niin kaunis! ” olet niin upea”..,

Kun mietin tätä mun kaunista ja oikeasti hyväsydämistä ystävää tulee jotenkin surullinen olo hänen puolestaan. Voiko tosiaan johtua kateudesta sillä ilkeä tai tyrkky hän ei ole.

Miksi jotkut jätetään yksin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että päivittää harvoin ja tuskin käy tykkäilemässä muiden sisällöstä.

Vierailija
2/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa sitä nyt taas niin kovin synkkämielisenä, ehkä naiset pelkäävät että hän vie niiden kaikkien miehet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain kateudesta johtuvaa täytyy todennäköisesti olla. Kauniista ajatellaan että hän ei tarvitse kehuja, eikä tsemppausta, koska on niin kaunis. Sellaista pidetään myös helposti ylpeänä esittäjänä.

Vierailija
4/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon just tommonen niiku sun ystävä ja joskus teininä kun laitoin kuvia faceen niin sain jopa ilkeitä kommentteja...ihan käsittämätöntä.

Vierailija
5/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen feikkisirkus, en tajua miten jotkut vielä jaksaa! Suurin osa omasta lähinnä kolmekymppisistä koostuvasta tuttavapiiristä on sanonut sayonara (tai joiltain löytyy ns. haamutili Facebookiin vielä.)

Vierailija
6/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tiedostan olevani kaunis, harvoin postaan mitään tai laitan kuvia. Aktiivisesti kyllä tykkään muiden kuvista ja kommentoin. Joskus tunnen surua siitä ettei kukaan koskaan noteeraa minua enkä tiedä syytä siihen sillä nämä ihmiset kuitenkin huomioivat muiden kuvia ja kirjoittavat muille kehuja kuten ” olet kaunis.”..

En tiedä mistä johtuu. Näin on ollut aina.

Vierailija
7/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu kauniita tyttöjä kauniiksi, ne tietää sen. Kerro rumille nartuille että ne on rumia, ne on niitä jotka on sekaisin.

-meemi-

Vierailija
8/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut voi täällä olla anonyymisti ihan rehellinen niin viimeksi eilen jätin juuri tykkäämättä kauniin ja ystävällisen ystäväni kuvasta sillä olen kateellinen. Hän tykkäilee ja kehuu aina mun kuvia mutta huomaan että mua ärsyttää että hän on niin kaunis. Ja siksi sivuutin koko kuvan enkä halunnut antaa sitä lisähuomiota tykkäämällä kuvastaan.

Vierailija
9/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fakta, että kauneus ja hyväsydämisyys on liian kova pala purtavaksi muille naisille.

Kauniita naisia piikitellään, yritetään laskea alas mahdollisemman ilkeillä eleillä /kommenteilla. Mutta oikeastihan tälläinen toiminta vahingoittaa enemmän ilkeilijää itseään kuin kohdetta. Kohde on jo tullut immuuniksi ilkeilylle ja tietää syynkin sille kateus/mustasukkaisuus.

Vierailija
10/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös huomannut saman! Kaikki perusnätit pallinaamat saa niitä ylistäviä kommentteja mutta oikeasti ystävälliset ja todella kauniit eivät!

Vierailija
11/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos liikkuu sellaisissa piireissä jossa kaikki on kauniita niin kehuja tulee ja annetaan tasapuolisesti (vaikka kilpailua on) ja harmittaisi toisen kauneus.

Mutta jos olet ankkalammen ainoa joutsen ja muut on näitä perus ankkoja niin he kehuvat kilpaa toisiaan mutta joutsen jää syrjään ja tietoisesti olemassaolonsa on liikaa ankanpoikasille.

Selitys: perus pallinaamat kehuvat naisia jotka ovat korkeintaan omalla tasollaan.

Vierailija
12/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttiä ja kaunista ei sorsita mutta kynnysmattoa sorsitaan. Se on kuin kanalauman hierarkia tämä, jokainen nokkii heikompaansa.

Vierailija
13/18 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon just tommonen niiku sun ystävä ja joskus teininä kun laitoin kuvia faceen niin sain jopa ilkeitä kommentteja...ihan käsittämätöntä.

Sama kokemus. Ne samat ihmiset joiden kanssa kaikki päivät vietin, kommentoivat tosi rumasti ja ilkeästi kuvia. Kasvotusten ihmiset on pääasiassa ystävällisiä, mutta aina välillä tapaa uusia ihmisiä jotka silmät viiruina tarkkailee ja oikein näkee miten kateus jyllää. Oma ystävällisyys vain pahentaa heidän oloaan.

Vierailija
14/18 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä erittäin kaunis nainen. Asiallinen, rauhallinen luonne, ei mikään kynnysmatto kuitenkaan mutta huomiota herättävän kaunis. Meillä hänet on jätetty sivuun ja ei oteta osaksi porukkaa, osa yrittää hakemalla hakea jotain negatiivista sanottavaa.hänestä. Olen päätellyt syyksi kateuden.

Vierailija
15/18 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Syynä on juuri se, että ne muut eivät ole oikeasti kauniita, mutta tämä yksi on. Muut yrittävät epätoivoisesti, pakkeloivat ja suunnittelevat kuvia, ja sitten tämä yksi laittaa joskus harvoin yhden kuvan, jossa on luonnokaunis, ja muut jäävät kateellisina sanattomiksi.

Vierailija
16/18 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla mun tekstiä ajalta kun olin tosi kaunis. Paitsi että näin myöhemmin olen ymmärtänyt ettei mun kauneutta karsastettu, vaan ylimielisyyttä ja alentuvaa asennetta niihin tavallisiin harmaavarpusiin.

Toki joku on aina myös kade, mutta enemmistö ei reagoi ulkonäköön, vaan käytökseen. En tosin nuorena olisi tätä ikinä myöntänyt.

Aika vie kauneuden ja elämä jopa paranee, kun ei ole enää niin täynnä sitä omaa ylivertaista kauneutta.

Vierailija
17/18 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kehuitko sinä sitten hänen kuvaansa?

Vierailija
18/18 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kehuitko sinä sitten hänen

kuvaansa?

Kyllä kehun. Sillä vaikka itsekin toivoisin olevani yhtä kaunis ja olen tuntenut tietynlaista kateutta. Olen kuitenkin itsekin nätti (en kaunis ä) mutta reilu ja empaattinen. Tekee pahaa seurata sivusta yhden ihmisen sivuun jättämistä joten nielen kateuteni ja annan huomiota tykkäämällä ja kauniilla sanoilla.