Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin syödä karjalanpaistin kanssa riisiä?

Vierailija
22.12.2021 |

Tykkään siitä niin mutta oliko karjalassa riisiä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syö ihan sitä mistä itse tykkää.

Vierailija
2/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona aina ollut sekä perunaa että riisiä karjalanpaistin kanssa. En tiedä, enkä välitä, onko kyseessä etikettivirhe vai ei, mutta hyvää se on joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Karjalassa riisiä, mutten tiedä syötiinkö nimenomaan tuon kanssa. Itse olen syönyt riisilläkin ja hyvää on aina ollut.

Vierailija
4/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi- tai/ja ohrapiirakoita syötiin kotona karjalanpaistin kera. Miksei riisi sopisi siinä missä peruna ja bataatti.

Vierailija
5/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön perunoiden kanssa mieluiten. Vaarini oli Karjalasta ja teki kerran karjalanpaistille lisäkkeeksi sellaista hieman makeaa (lihatonta) makaronilaatikkoa ja silloin käsitin, että se olisi ollut joku perinteinen ruoka sielläpäin, mutta en ole varma. Se oli hyvää ja sitä olisi kiva maistaa uudestaan.

Haluan ehdottomasti, että nautit karjalanpaistisi kuten se sinulle parhaiten maistuu.

Vierailija
6/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisin syöminen on kommunismia. Samaten kasvisten.

Tosimies syö paistin kylkiäisenä läskiä.

Vierailija
7/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina maissia kun teen sen.  Antaa kivasti vähän makeutta lihoihin.

Vierailija
8/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken söin, eilen potuilla.

Vierailija
9/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhäinhävästys!

hyvää ruokahalua

Vierailija
10/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä syödä sitä riisiä riisipuuron kanssa ja karjalanpaistia pottujen kanssa.

Vierailija
11/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin, ja siitä on oma lukunsa ja pykälänsä rikoslaissa, mutta jos syöt salaa pimeässä komerossa, et jää kiinni ja kiistät kaiken, saat syödä.

Vierailija
12/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se väärin! Varo, ruokapoliisi voi kurkkia ikkunasta. Sakot rapsahtaa moisesta.

Vierailija
13/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsa kullakin. Mä syön perunan kanssa.

Vierailija
14/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, oot oksettava pyhäinhäväistäjä.

T: N29, suomalainen

Vierailija
15/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänhän sieltä rajanpinnasta niilä seksi matkoilla riisin viljely maissa. Hyvältä maistuu.

Vierailija
16/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä vaikka kermamunkkia sinapilla.

Vierailija
17/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa, mutta miksei. Itse syön yleensä muusin kanssa, mutta kiinnostaisi tuo lihaton makaronilaatikko.

Vierailija
18/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Sekoitat Suomalaista ja Kiinalaista kulttuuria.

Vierailija
19/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tehdään lehmä sika lammas hirvi jos on sekoitus jos ei pelkkä lehmäsika ja reilusti lientä porkkanaa sipulia jotkut laittaa herkkukurkkuja.. Punajuuret ja keitetyt perunat.Lanttulaatikko ja jotain kalaa kuhaa siikaa silliä pöydässä tarjolla. Kinkku on erikseen.Kinkkua laitetaan leivän päälle sinapilla.Puolukkahillo ja muu lakkahillo.Juustoja.Omenoita on oltava.Sikaa käytetään yleensä sen tähden muun lihan seassa kun se on rasvaista.Erilaiset elukat on ällöttäviä mutta kun niitä kypsentää tunteja ei enää huomaa että se on elukkaa.Nykyään kun voi ostaa lihaliemi kuutioita niistä saa vanhuksille hyvin leivän palan pehmikettä. Muussi käy kyllä mutta riisi ei ihan.Riisiä on porkkanalaatikossa ja puurossa.Moni kuitenkin syö ruispuuroa jouluna ja sekahedelmä kakkuja kiisseleitä eikä riisiä. Jouluna ollaan kiitollisia ruuasta ja kiitetään ettei varas ole kaikkea varastanut. Mooses lakiset ja karma. Muistakaa kibbutsi ei palkkaa maksa ruokapaikka.

Vierailija
20/53 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa tai onkia kalaa jos et pidä liharuuasta. Teet uunissa kalaa ja hyvän salaatin sekä hedelmiä ja vaikka sämpylää. Monet tekee lammasta toiset kanaa tai jotkut paistaa kasviksia. Porkkana raaste ehkä. Lipeä kala on jonkun herkku mutta ei kaikki tykkää edes seistä. Kalapuikkojen luvattu maa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän