Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä imetys. Onko muita?

Vierailija
22.12.2021 |

Aikanaan imetin tyttöäni lähes täysimetyksellä 3 vuotta ja vielä puoli vuotta sen jälkeen samalla kun tyttö opetteli syömään kiinteitä.
Syitä olivat:
- Mielestäni äidinmaito on parasta lapselle. Jo imetyksen alussa ruvettiin painostamaan korvikkeen ja lisäruuan antamiseen, joten minussa syntyi vastareaktio ja päätin jättää kaiken sellaisen pois. Neuvolassa toki väitin ruokkivani vaikka millä ja laihuuden johtuvan vain geeneistä. Itse olen aina ollut laiha johtuen syömishäiriöstä. Se on yksi syy sille, etten ruualle ylipäänsä taputa.
- Olin masentunut, enkä jaksanut nähdä vaivaa lapsen eteen. Niinpä oli helpointa olla tekemättä ruokaa ja sen sijaan istua päivät pitkät tuijottamassa nettiä, lapsi sylissä ja tissi suussa. Pysyi hiljaisena ja vaivattomana.

Syyt saattoivat olla sellaisia, että pöyristyit. Tuo on kuitenkin jo mennyttä ja tyttö nykyään lukioikäinen.
- Hän on kasvanut minun pituisekseni ja on kaikin puolin terve.
- Painoltaan hän on normaalipainoinen ja muodokas, toisin kuin minä tuossa iässä (luuviulu)
- Hän on harrastanut koko elämänsä monipuolisesti liikuntaa, joten on lihaksikas. Kaikki edellinen siitä huolimatta, että meillä kotona on ollut aika huono ruokahuolto kaikki nämä vuodet.
- Älyltään hän ei varsinaisesti loista, mutta ei ole mikään oppimishäiriöinenkään. Voisi pärjätä paremmin, jos jaksaisi panostaa enemmän. Mutta en ole koskaan jaksanut kannustaa häntä opiskelemaan. Mielestäni äly ei ole tarpeellista naiselle, se johtaa vain stressiin ja nipottavaisuuteen. Miehille se sopii paremmin, kunhan ei ole aspergernörtti, joilla on myös taipumusta nipottavaisuuteen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muu siis tehnyt samoin, että täysimettänyt paljon enemmän kuin suositukset sanovat. Entä millaiseksi lapsi on kasvanut?

Vierailija
2/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Vinkkaa tytöllesi, että hakeutuu töihin julkishallintoon asiantuntijaksi. Siellä menestyminen nimenomaan edellyttää pitkää tissiruokintaa ja apaattista, virikeköyhää kasvuympäristöä. Veikkaan, että häkkikanastakin löytyy älyä enemmän kuin teistä kahdesta yhteensä. Kerrankin oikeasti toivon, että aloitus oli provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Luulin ensin että tämä on perus takertujamamman avautuminen siitä, miten lasta pitää imettää kouluikään asti koska symbioosi ja paras ravinto ja mitä näitä on.

Mutta kuulostaakin siltä että tarvitsisitte molemmat ammattiapua. Tai todennäköisemmin tämä on trolli.

Vierailija
4/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Vinkkaa tytöllesi, että hakeutuu töihin julkishallintoon asiantuntijaksi. Siellä menestyminen nimenomaan edellyttää pitkää tissiruokintaa ja apaattista, virikeköyhää kasvuympäristöä. Veikkaan, että häkkikanastakin löytyy älyä enemmän kuin teistä kahdesta yhteensä. Kerrankin oikeasti toivon, että aloitus oli provo.

Tytölläni on kyllä urasuunnitelmat jo tiedossa. Eikä tuo tyttö toki mikään älytön ole, vähän vaan heikommin koulumenestyvä versio kuin minä ja mieheni. Lukiossa lukuaineitten arvosanat menevät haitarilla 6-8 ja taito- ja taideaineitten 9-10. Mistä näkee, että tykkää enemmän tekemisestä kuin lukemisesta. MInulla ja miehelläni oli keskiarvot aina reippaasti ysin yläpuolella...

Vierailija
5/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Luulin ensin että tämä on perus takertujamamman avautuminen siitä, miten lasta pitää imettää kouluikään asti koska symbioosi ja paras ravinto ja mitä näitä on.

Mutta kuulostaakin siltä että tarvitsisitte molemmat ammattiapua. Tai todennäköisemmin tämä on trolli.

Ei me tarvita minkään näköistä apua. Eletään juuri sellaista elämää kuin tahdotaankin.

Vierailija
6/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo imettänyt pitkään, mutta kyllä mä lapsille ruokaa olen myös samalla antanut

Mitä helv*ttiä ap?

Vierailija
7/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 16-20 vuotta sitten jaksoit istua päivät pitkät tuijottamassa nettiä? Mitä itse muistelen netin toimintaa silloin, niin kyllähän siinä saattoi päivä vierähtää kun odotteli sivujen latautuvan, mutta ei sitä kukaan montaa päivää putkeen jaksanut. Provo.

Vierailija
8/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 16-20 vuotta sitten jaksoit istua päivät pitkät tuijottamassa nettiä? Mitä itse muistelen netin toimintaa silloin, niin kyllähän siinä saattoi päivä vierähtää kun odotteli sivujen latautuvan, mutta ei sitä kukaan montaa päivää putkeen jaksanut. Provo.

Meillä on ollut laajakaista jo 21 vuotta. Sen kanssa on jaksanut surffata. Tämä palstakin perustettiin jo viime vuosituhannen puolella ja kaikkein aktiivisinta keskustelua vauva-aiheista täällä oli ihan vuosituhannen alkuvuosina. Voi sitä aikaa, kun oli Ruoka & lastentarvikkeet, Terveys jne. aihealueet. Eikä vaan tätä sekopäiden trollausta.

Kyllä on mun teineilleni tullut vauvapalsta jo äidinmaidosta. Siinä minä koneen ääressä istuin ja imetin ja sitten vauva nukahti siihen, ai että! <3

Vierailija
9/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti: "Mielestäni äly ei ole tarpeellista naiselle, se johtaa vain stressiin ja nipottavaisuuteen. Miehille se sopii paremmin, kunhan ei ole aspergernörtti, joilla on myös taipumusta nipottavaisuuteen."

Anteeks  mitä mä just luin...?? Nyt meni kyllä aamukahvit rinnuksille... vai apua mihin aikakoneeseen mä jouduin, sillä eihän tuollaista lausetta voi odottaa kuin 1800-luvulla ja siitä taaksepäin eläneeltä ihmiseltä.

Vierailija
10/10 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- viittaus naisen älyn tarpeettomuuteen -> aiheuttaa ärsytystä ja siten herättää huomiota

- "tein vasten suosituksia ja hyvin meni" -asenne -> aiheuttaa ärsytystä ja siten herättää myöskin huomiota

2/5