Mulle tuli paha mieli serkun 3v tytön puolesta
Sohvalla kattoi telkkaa ja sitten kädet meni housuun. Serkku alkoi karjua: "jos ei tuo alapään kaivelu lopu niin mä vedän saksilla kaikki sun sormet poikki!"
Tyttö tietysti lopetti heti ja alkoi itkeä. Miksi noin rumasti piti sanoa? Ja eikö itseensä tutustuminen ole ihan normaalia?
Tekisi mieli suorastaan ls- ilmoitus tehdä tosta. Uhkaili lasta väkivallalla! Mulle tuli sellainen olo, että tuossa kodissa ei ole lapsella turvallista. :(
Kommentit (22)
Ei taida olla äidillä oikein itsetunto ja oma seksuaalisuutensa hallussa. Varmaan hänelle huudettu samaa. Ovatko maalta uskovaisista oloista?
Meillä riittää kun pojalle sanoo ettei pippeliä tarvitse jatkuvasti räplätä ja muija on sitä mieltä että isäänsä on tullut.
Sairas vanhempi :(
Tuonlainen räyhääminen aiheuttaa vain häpeää omasta kehostaan. Vaikka lapsen alapään kaivelu on ehkä vanhemmalle noloa, ei koskaan tulisi käyttäytyä noin sairaalla tavalla!
Olisi vaikka sanonut: "*Lapsen nimi*, mitä me ollaan puhuttu omien paikkojen tutkimisesta? Omassa rauhassa, ei muiden nähden!" 3-vuotiaat eivät ole tyhmiä.
Miksi vanhemmat ei ymmärrä,että lastakin täytyy kunnioittaa? Ei lapsi opi kunnioittamaan toista ihmistä jos häntä itseään ei kunnioiteta. Meillä isä aina kohteli meitä lapsia kunnioittaen ,ei alentanut eikä häpäissyt eikä nolannut. En voi kuin nostaa hattua isälleni ja samaa kunnioitusta olen antanut omille lapsilleni. Eipä ole tarvinnut koskaan kuunnella haistatteluja tai muutakaan alaarvoista lasten suista.Ei lapsia saa uhkailla ,eikä käyttäytyä lapsiakaan kohtaan rumasti.
Totta kai pennun pitää saada tonkaa persettään ja paskaisilla sormilla lähmiä joka paikkaa. Ihanaahan se vaan on. Ehkä lapsukaiselle on nätisti sanottu asiasta ja se ei vaan ole mennyt perille.
Taitaa olla jonkinlainen muotisana toi lastensuojeluilmoitus, kädettömät tekee lapsia ja idiootit neuvoo....kasvattakaa kuraperseenne, huonosti on asiat jos ei osata kun hokea ls ilmoa joka vitun risauksesta.
Lapsen ei kuulu kaivella alapäätään, serkku teki oikein kun kielsi. Nämä asiat kuuluvat aikuisuuteen.
Mä oon omaa poikaani ohjeistanu, et kaikenlaiset kaivelut tehdään yksikseen omassa huoneessa/ wc:ssä, eli se on ok jos koskee muttei ole ok jos koskee muiden nähden...
Ja sä et sitten saanut turpaasi auki. Luuseri.
Minustakin itsensä tutkiminen on ihan oko, kun sen tekee yksikseen omassa rauhassa, eikä muiden nähden. Serkun komentaminen tuntui niin halventavalta ja nololta! :( ap
Sormien poikki leikkaaminen oli minusta tosi pahasti sanottu.
Samalla tavalla kun serkku jatkaa pari vuotta, niin lapsi alkaa puhua samalla tavalla muille lapsille. "Älä koske mun tavaroihin tai mä leikkaan sun sormet poikki!"
Ja siitäpä vasta riemu syntyy ja ihmetellään, mistä lapsi on oppinut sanomaan sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:10"]
Lapsen ei kuulu kaivella alapäätään, serkku teki oikein kun kielsi. Nämä asiat kuuluvat aikuisuuteen.
[/quote] Mutta tiesitkö, että sormien irti leikkaaminen on törkeä pahoinpitely? Ja jo sillä uhkaaminen on sairasta..
Serkkusi yli reagoi, mutta samasta suvusta näytte olevan. Sinäkin ylireagoit. Olisit kysynyt kahden kesken serkultasi, "Onko teillä ollut ongelmaa tuon kanssa vai miksi reagoit noin vahvasti?" Tuo on aivan naurettava syy tehdä ilmoitus.
T. sossu
Minun serkullani on sellainen metodi, että kun lapsi alkaa kaivaa persettään tai munaskuitaan, niin hän alkaa tehdä itse samaa. Näin lapsi oppii, että itseensä tutustuminen on hyväksyttyä ja suotavaa. Viimeksi serkun luona käydessäni serkku pyysi jopa minua mukaan tähän itsensätutustumiseen- Siinä me kolme sitten lipsutimme sohvalla istuen menemään, Salkkareita katsellen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:00"]
Totta kai pennun pitää saada tonkaa persettään ja paskaisilla sormilla lähmiä joka paikkaa. Ihanaahan se vaan on. Ehkä lapsukaiselle on nätisti sanottu asiasta ja se ei vaan ole mennyt perille.
[/quote]NO ei silti uhata leikata saksilla sormet poikki. Lapsi pelkää ihan tosissaan. Ihminen johon lapsen pitäisi luottaa ja jonka pitäisi suojella lasta kaikelta pahalta,uhkaa satuttaa kamalalla tavalla. Täytyy vaan sanoa kauniisti uudestaan,eikä alkaa uhkailemaan. Jos sulla tulee aikuisen kanssa sanomista,alatko heti uhkailemaan jos sinua ei totella?
Olipas rumasti sanottu. Parempi on torua ja aina mennä käsien pesulle yhdessä teatraalisesti niin lapsi oppii olemaan räpläämättä sinne.
Ehkä asiasta on sanottu nätisti jo moneen kertaan? Ei tuo nyt mitenkään asiallisesti olult sanottu, mutta joskus vanhemmillakin voi palaa pinna kun samoja asioita joutuu toistamaan jatkuvasti.
Minusta lastensuojeluilmoitus on aiheellinen! Ja siihen vielä selitys miksi! Itse edelleen 40 vuotiaana kärsin tuollaisesta ja ei edes ollut yhtä paha tilanne. Koskettelin itseäni ja äiti ja mummu näki ja kiealaivät kovasti. Edelleen seksuaalisuus tässä iässä on hävettävää, kiitos tämän.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:25"]
Olet oikeassa siinä että lapsen pitää saada tutustua itseensä, se on ihan normaalia. Ehkä tuossa toivottavasti oli jotain muutakin taustalla, esim jos tyttö tekee sitä jatkuvasti?
[/quote]
Ei se siltikään oikeuta huutamaan. Jos ei hermot kestä nätisti kieltää on äiti väärässä paikassa lasten kanssa...
Hirveä äiti. Ystäväni uhkaili myös sormien katkaisulla, kun poika imi niitä. Poika on 2 v vasta ja pelkää tosissaan, kun äitinsä huutaa. Eikö aikuiset ymmärrä, että tuollainen saattaa todella syvästi vaurioittaa lasta? Miksei sano nätisti vaikka 1000 kertaa? Kyllä lapsi jossain vaiheessa oppii. Typerää on myös uhkailla asialla, mitä ei kuitenkaan tee (katkaise sormia).