Mitä olet oppinut elämässä?
Mitkä ovat suurimmat oivallukset, mitä olet oppinut elämässä?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Opin parin vuoden aikana, että sairaita ihmisiä on huutamassa ja irrallaan täällä. Oma kummitätini.
Hauska elämän opetus. Sairas kummitäti irrallaan täällä palstalla huutamassa.
Kukaan muu ei ikinä tunne sinua kuin sinä itse (jos sinäkään).
Ei terapeutti, ei puoliso, ei vanhemmat etc.
-Neurotyypilliset ihmiset on vähän outoja
- Elä omaa elämääsi äläkä paljoa välitä muiden lyyttäävistä mielipiteistä, varsinkaan perheenjäsenesi joka ei oo nähny sun arkielämää livenä yli 10 vuoteen
- Pyri olemaan mahdollisimman empaattinen lähimmäisiäsi kohtaan vaikka et ymmärräkään kaikkia hänen näkökulmiaan asioihin, kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää
-Keskity omaan elämääsi äläkä keskity samaan aikaan kaikkien lähimmäistesi huoliin koska ne eivät kosketa sinua mitenkään
Vierailija kirjoitti:
- Elä omaa elämääsi äläkä paljoa välitä muiden lyyttäävistä mielipiteistä, varsinkaan perheenjäsenesi joka ei oo nähny sun arkielämää livenä yli 10 vuoteen
- Pyri olemaan mahdollisimman empaattinen lähimmäisiäsi kohtaan vaikka et ymmärräkään kaikkia hänen näkökulmiaan asioihin, kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää
-Keskity omaan elämääsi äläkä keskity samaan aikaan kaikkien lähimmäistesi huoliin koska ne eivät kosketa sinua mitenkään
Ai että, tää on mun suosikki: "kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää". Niinpä!
Työelämässä ei saa ikinä rehellisesti pamautella asioita. Ennemmin pitää osata valehdella laskelmoidusti.
Ja kaiken pitää olla koko ajan positiivista, ikinä ei saa sanoa mitään negatiivista. On se niin vaikeeta, kun koko ajan pitää pelätä, että joku pahoittaa mielensä ;)
M36
Jos haluaa menestyä elämässä pitää olla keskivertoa älykkäämpi tai keskivertoa paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Keskity omaan elämääsi äläkä keskity samaan aikaan kaikkien lähimmäistesi huoliin koska ne eivät kosketa sinua mitenkäänAi että, tää on mun suosikki: "kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää". Niinpä!
Oon tajunnu tän asian vasta viime vuosina kun oon kuunnellu mun sukulaisten ja perheenjäsenien mielipiteitä eri asioihin. Lapsena olin niin tyhmä kun elämänkokemuksia vailla olevana kakarana pyrin ymmärtämään ja mielistelemään mun sukulaisia kun ne sanoivat mielipiteensä asioihin. Onneks me nuoremman sukupolven edustajat nähdään asioita eri lailla kun meitä vanhempi sukupolvi.
T: asperger nuorimies
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa menestyä elämässä pitää olla keskivertoa älykkäämpi tai keskivertoa paremman näköinen.
Kyllä. Itse olen tyhmä ja ruma. Ikää kohta 40 ja en ole saavuttanut mitään. Kaiken lisäksi työtönkin tällä htekellä.
Jeesukseen uskominen on parempaa kuin mikään mitä tää maailma voi tarjota
Ja en halua lynkata mun mielipiteillä neurotyypillisiä ihmisiä mutta mun tekään valitettavasti ette mee ihan täysillä tässä maailmassa. Kun meitä epäneurotyypillisiä kun niin vimmatusti yritetään "parantaa" noiden kaiken maailman ohjaajien toimesta. Viime vuosilta eniten mulle on jäänyt mieleen kun 2 vuotta sitten ollessani Autismisäätiön asumisharjoittelussa 2 naisohjaajaa vaan alko kummastelemaan ääneen että tommosia ne aspergerit on kun en heti noussut sängystä aamulla kun ohjaaja tuli käymään mun luona.
Harvoin aamupöpperöinen ihminen nousee iloisena jos joku tulee ääneen kummastelemaan että kaikki aspergerit on tommosia. Ei meitä aspergereitakaan voi yrittää samaan muottiin, koska kaikki maailman ihmiset on omanlaisia persooniaan oli autisti tai ei.
Useat asiat ja ihmiset, joita pidämme yhteiskuntien tukipilareina, pohjautuvat rikollisuuteen. On monia, jotka ovat lain yläpuolella. Järjestelmä on mätä.
Tyhmintä mitä voi tehdä on omistaa oma elämänsä rehelliselle työnteolle.
Iso osa ihmisistä ei koskaan aikuistu.
Kaikki aikuiset ei olekkaan niin viisaita ja fiksuja kuin luulin
Se, mitä teet muille, on oikeastaan sitä mitä teet itsellesi.
Matalasti koulutettuna duunarina työnantajat koettavat vaan kusettaa sinua ja maksaa liian vähän. Älä alistu orjaksi vaan ole ennemmin työtön kuin suostut huijattavaksi.
Ihmisiä ei tule ihailla menestyksen, sosiaalisen aseman, rahan tai muun mukaan vaan ihmiset tulee jakaa niihin jotka ovat mukavia sinua kohtaan ja ketkä ovat kusipäitä. Vaikka niitä menestyviä kusipäitä kuinka palvoisi niin ne kohtelevat sinua jätteenä ja katsovat alaspäin. Mukavat ihmiset auttavat sinua menestymään elämässäsi ja nostavat sinua ylöspäin.
Yksinkertainenkaan elämänohje ei aukea kuin kokemuksen kautta.
Usein huomaan, etten ole oppinut mitään. Haluaisin uuden mahdollisuuden, jättäisin tekemättä muutamat virheet. Ystävistä pitäisi pitää kiinni, vaikka olisi oma perhe. Hyväksyntää ei pidä hakea muualta. On uskallettava sanoa oma mielipide, vaikka siitä seuraisi menetys jos toinenkin. Olen silti kiitollinen elämästäni.
Kova työ ei kannata ellet ole kaunis tai komea
Myös tyhjä tila ja turhien asioiden puute on arvokasta - ja voi parantaa elämänlaatua.
Jos ostan uuden tavaran, en ainoastaan saa tavaraa, vaan menetän tilaa.
Älä luota kenenkään 100%.
Oppimalla olemaan yksin ja viihtymään omassa seurassaan voi tulla onnellisemmaksi kuin parisuhteessa.