Joko voi aloittaa joulusuklaiden syönnin?
Riitelen itseni kanssa asiasta. Ei ole ylipainoa.
Kommentit (23)
Jo voi
Eka adventtina voi aloittaa
Ei vielä, aattona vasta. Sinittele ja taistele houkutusta vastaan.
Tosiaankin! Kyllä voi
Mutta säännöstellen
Söin viikko sitten ekat. Mitä väliä onko se joulun aikaan myytävää suklaata vai "tavallista"? Vai kontrolloitko muutakin herkkujen syömistäsi tarkkaan?
Avasin salaa( iteltäni) marmeladi rasian juuri äsken, nam.
Vierailija kirjoitti:
Söin viikko sitten ekat. Mitä väliä onko se joulun aikaan myytävää suklaata vai "tavallista"? Vai kontrolloitko muutakin herkkujen syömistäsi tarkkaan?
En ole ap, mutta. Joulusuklaat syödään vasta jouluna, koska jos ne syödään jo ennen, ei ole enää joulusuklaita, vain tavallisia suklaita. Eli fiilis menee. Sama kuin kuusi koristellaan vasta jouluna, ei aiemmin. Muuten siihen turtuu jo jouluun mennessä, eikä jouluna enää tunnukaan miltään. Siksi.
Sain kolme viikkoa sitten suklaalevyn. Vielä on kolmasosa jäljellä.
Oon aika läski, mutta päätin ennen tuota saantia jo, että nyt vähän skarpataan ton syömisten kanssa.
Kysymykseen vastaus: Voi aloittaa, jos on riittävästi suklaata jotta riittävät jouluunkin.
Mä tässä mussutan just Juhlapöydän konvehteja iltateen kanssa, eli kyllä voi.😁 Herkullista joulun odotusta kaikille!
Voi, mutta se on vaan niin ihana tunne kun aattona avaat sen rasian aamupalan jälkeen, kun on ensin saanut kinkkuleivän. Sen jälkeen saat ottaa konvehdin kahvin kanssa. Eli sinnittele niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta. Joulusuklaat syödään vasta jouluna, koska jos ne syödään jo ennen, ei ole enää joulusuklaita, vain tavallisia suklaita. Eli fiilis menee. Sama kuin kuusi koristellaan vasta jouluna, ei aiemmin. Muuten siihen turtuu jo jouluun mennessä, eikä jouluna enää tunnukaan miltään. Siksi.
No enpä minä ainakaan turtunut kun sen yhden dumle-rasian söin ennen joulua :D ehkä sitten jos niitä vetää joka toinen päivä joulukuun alusta saakka ja saman makuisia pitäisi syödä virallisena joulunakin.
Vierailija kirjoitti:
En kontrolloi. Ongelma on siinä, etten pääse kauppaan ennen jouluaattoa ja pelkoni on, että lempisuklaatani ei silloin enää ole saatavilla, jos syön nyt ne pois. Olen suuren valinnan kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta se on vaan niin ihana tunne kun aattona avaat sen rasian aamupalan jälkeen, kun on ensin saanut kinkkuleivän. Sen jälkeen saat ottaa konvehdin kahvin kanssa. Eli sinnittele niin minäkin.
Eikös suklaa kahvin kanssa ole vaarallinen yhdistelmä, voi jäädä kurkkuun ja tukehtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kontrolloi. Ongelma on siinä, etten pääse kauppaan ennen jouluaattoa ja pelkoni on, että lempisuklaatani ei silloin enää ole saatavilla, jos syön nyt ne pois. Olen suuren valinnan kynnyksellä.
Aa, no sitten älä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana🤗
Säästä vähän tai sitten vaan odottelet ja ajattelet sitä mukavaa tunnetta, kun avaat.
En syö aattona suklaita. Tulisi kuitenkin herkuteltua liikaa kerralla ja sitten menisi aatto vatsakivuissa. Aattona syödään hyvää ja arjesta poikkeavaa ruokaa, katsellaan jouluohjelmia, käydään pulkkailemassa, joulusaunassa ja pelaillaan porukalla lautapelejä.
Riippuu ihan siitä millainen se oma tunne on… pitääkö eikö pidä, saako eikö saa. Millainen katsantakanta….
🤶🏻
Itse ottaisin aika kevyen asenteen.
Joulusuklaita syön heti halloweenin jälkeen. Kuusi tuodaan sisälle jo joulukuun alussa. Silloin ehtii nauttia ja fiilistellä tulevaa joulua pitkin kuukautta. Lapsikin nauttii kun saa koristella ja ihastella, joulun taitaa ja tonttujen liikkeitä näkyvissä pitkin kuukautta. Aattona sitten loppuhuipennus. Eihän siitä kuusesta ole mitään iloa jos aattona vasta laittaa. Ja miksi aikuisen ihmisen täytyisi odottaa lupaa syödä suklaitaan. Anna mennä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä minä ainakaan turtunut kun sen yhden dumle-rasian söin ennen joulua :D ehkä sitten jos niitä vetää joka toinen päivä joulukuun alusta saakka ja saman makuisia pitäisi syödä virallisena joulunakin.
Ei niistä mene fiilis, vaikka vetäisi niitä elokuusta saakka.
Jos haluaa syödä kaikkia makuja, niin on pakko aloittaa aikaisin. Ei voi syödä kilotolkulla jouluaattona.
Ei vielä saa, vasta aattona lounaan jälkeen. Silloin koristellaan kuusi ja sytytetään värivalot, ja sitä tehdessä saa syödä ekat suklaat. Tämä on sääntö.