Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin, että minut on jätetty pois valokuvista (face, bileet)

Vierailija
03.04.2015 |

Selasin äsken vuosien takaisia kuvia facebookista, entisten opiskelukavereiden kuvia juhlista ja muista tapahtumista. Muistin ne kaikki hyvin, olinhan paikalla. Sitten yhtäkkiä tajusin, etten esiinny yhdessäkään kuvassa. Vaikka olin ollut paikalla, tunsin yhtäkkiä itseni näkymättömäksi, kuin en olisikaan ollut siellä. Tapahtuma-aikaan luulin olevani ihan porukassa mukana, mutta se, ettei minua ole otettu yhteenkään kuvaan, kertoo kai jotain. Onko muille käynyt näin? Tai onko joku jättänyt valokuvistaan jonkun mukana olleen pois, miksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olit porukan kaunein ja muut ei halunnut että ihmiset vertaa niitä sun kauneuteen :)

Vierailija
2/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toisinpäin. Oletko ruma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt niin kun on jääny vähän kolmanneksi pyöräksi. Ottivat kahdestaan kuvia. Mut mulla ei ole faceakaan tms mihin mua merkitä osalliseksi tai lisätä kuvia. Mut enpä jaksa paljoa heidän kanssaan oleskellakaan. :D missä olit kun kuvat otettiin, vessassa? O.O kerran ymmärrän jos näin käy.....

Vierailija
4/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olit useammassakin juhlissa otetussa kuvassa, mutta kuvien laittajilla oli epäilys, että et halua muiden julkaisevan kuvia sinusta? Mä julkaisen muista kuvia vain silloin, kun olen varma, että se on kaikille kuvissa esiintyville ok. Jos vähänkin epäilyttää, jätän kuvan julkaisematta.

Vierailija
5/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mikä leffakässäri? Oletko kuollut? Vai toisesta ulottuvuudesta? Vai onko kyseessä jokin salaliitto? Yritetäänkö menneisyyttäsi häivyttää? Ja miksi? Ja ennen kaikkea, kuka?
Kohta joudut pakenemaan henkesi edestä tietämättä kehen luottaa... Vähemmälläkin on tehty miljoonia.

Vierailija
6/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:11"]Tai toisinpäin. Oletko ruma?
[/quote] En ainakaan tuolloin ollut ruma, vaan aivan nätti. Tosin niin oli moni muukin ja silti mukana kuvissa. Joku muu syy siihen varmaan on, kuin ulkonäkö. Tai en tiedä, ehkä olin jotenkin juntin näköinen? Tai nolon? Hämäävää, kun omat mielikuvat tapahtumista tuntuvat osoittautuvan vääriksi. Luulin olevani osa porukkaa, mutta jälkeenpäin kukaan ei edes muista minun olleen paikalla, koska minua ei ole otettu kuviin :( ap

Vierailija
7/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:11"]Tai toisinpäin. Oletko ruma? [/quote] En ainakaan tuolloin ollut ruma, vaan aivan nätti. Tosin niin oli moni muukin ja silti mukana kuvissa. Joku muu syy siihen varmaan on, kuin ulkonäkö. Tai en tiedä, ehkä olin jotenkin juntin näköinen? Tai nolon? Hämäävää, kun omat mielikuvat tapahtumista tuntuvat osoittautuvan vääriksi. Luulin olevani osa porukkaa, mutta jälkeenpäin kukaan ei edes muista minun olleen paikalla, koska minua ei ole otettu kuviin :( ap

[/quote]

Tai sitten kuvia, joissa olet, ei ole laitettu julkiseen jakoon, koska sinä tai joku muu kuvissa esiintyvä ei ole niissä edukseen?

Vierailija
8/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:14"]Entä jos olit useammassakin juhlissa otetussa kuvassa, mutta kuvien laittajilla oli epäilys, että et halua muiden julkaisevan kuvia sinusta? Mä julkaisen muista kuvia vain silloin, kun olen varma, että se on kaikille kuvissa esiintyville ok. Jos vähänkin epäilyttää, jätän kuvan julkaisematta.
[/quote] Muuten ihan hyvä selitys, mutta kyllä näissä kuvissa esiintyy sellaisiakin, joilla ei ole facea tai jotka eivät oikeasti tykkäisi kuviensa julkaisusta. Ja epäedustavuuskaan ei voi olla syy, sillä kuvissa esiintyy mm. yksi nykyään tunnettu ja arvostettu henkilö ihan tuhannen kännissä ja sen näköisenä, että se myös paistaa naamasta. Niinpä minua ei ole voitu jättää pois kummastakaan syystä. ap

Vierailija
9/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:14"]Entä jos olit useammassakin juhlissa otetussa kuvassa, mutta kuvien laittajilla oli epäilys, että et halua muiden julkaisevan kuvia sinusta? Mä julkaisen muista kuvia vain silloin, kun olen varma, että se on kaikille kuvissa esiintyville ok. Jos vähänkin epäilyttää, jätän kuvan julkaisematta. [/quote] Muuten ihan hyvä selitys, mutta kyllä näissä kuvissa esiintyy sellaisiakin, joilla ei ole facea tai jotka eivät oikeasti tykkäisi kuviensa julkaisusta. Ja epäedustavuuskaan ei voi olla syy, sillä kuvissa esiintyy mm. yksi nykyään tunnettu ja arvostettu henkilö ihan tuhannen kännissä ja sen näköisenä, että se myös paistaa naamasta. Niinpä minua ei ole voitu jättää pois kummastakaan syystä. ap

[/quote]

Ehkäpä sinusta ei sitten vaan ole kuvia. Harvalla on minustakaan, koska en ole ikinä ollut mikään "linssilude" eli en ole tietoisesti hakeutunut siihen kohtaan, mistä ollaan kuvaa ottamassa. Jotkut kaverini ovat taas lähes jokaisessa kuvassa. 

Vierailija
10/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ylianalysoida. Minäkin saatan laittaa jostain porukasta kuvan ja kuvassa ei nyt satu olemaan kaikki kun harvemmin jaksaa kerätä porukan sellaiseen yhteisläjään valokuvaa varten. Enkä pidä kirjaa että kenen kuva on ollut ja montako kertaa.

Vierailija
11/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:17"]Ajattele mikä leffakässäri? Oletko kuollut? Vai toisesta ulottuvuudesta? Vai onko kyseessä jokin salaliitto? Yritetäänkö menneisyyttäsi häivyttää? Ja miksi? Ja ennen kaikkea, kuka?
Kohta joudut pakenemaan henkesi edestä tietämättä kehen luottaa... Vähemmälläkin on tehty miljoonia.
[/quote]
"I see dead people"...

Vierailija
12/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:35"]Ei kannata ylianalysoida. Minäkin saatan laittaa jostain porukasta kuvan ja kuvassa ei nyt satu olemaan kaikki kun harvemmin jaksaa kerätä porukan sellaiseen yhteisläjään valokuvaa varten. Enkä pidä kirjaa että kenen kuva on ollut ja montako kertaa.
[/quote] En minä mitään ryhmäkuvia odotakaan, vaan kun muistan valokuvien tilanteet ihan tarkkaan, koska olin läsnä, siinä tilanteessa mukana. Tilanteesta otetuista kuvista minä kuitenkin puutun. Se on eri asia, kuin se, että olisin ollut juuri vessassa tai taka-alalla. Mutta joo, ei tätä liikaa kannata miettiä. Ihmettelin vain, kun hoksasin, että minähän loistan poissaolollani vaikka olin kaikessa mukana. ap

Vierailija
13/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytät kaikissa kuvissa vähän huonolta niin oikee kaveri ei lisää sellasia kuvia.

Vierailija
14/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti.

Vierailija
15/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit puuttua kuvasta jos olit tilanteessa? Ehkä kuvittelet kaiken.

Vierailija
16/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet se joka kuvasi?

Minä olen se, joka ottaa aina kuvia ja ei sitten itse esiinny yhdessäkään kuvassa.

Vierailija
17/20 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:54"]Miten voit puuttua kuvasta jos olit tilanteessa? Ehkä kuvittelet kaiken.
[/quote] No kuva on rajattu niin, että jään pois siitä. Ei kovin mahdoton toteuttaa. ap

Vierailija
18/20 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha hirveetä. Itselle kävi niin, että luulin olevani porukassa (kuitenkin yksi tapahtumien pääjärjestäjistä ja isosta 20 hengen porukasta), mutta myöhemmin kuulin, että porukkakuvat otettiin juuri tasan silloin kun en ollut paikalla. Hemmetin kipeää teki ja tekee vieläkin. En tiedä miten niin moni jotenkin vain "unohti" minut tai teeskenteli. Tai itseasiassa teeskenteli, koska yksi heistä (paras kaverini) tämän nolona minulle myöhemmin kertoi. En vieläkään tiedä miksi kävi niin. Mutta toisaalta, sellaisilla ihmisillä en elämässäni mitään tee.

Vierailija
19/20 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde sulla on kuvien laittajaan?

Jos et ole läheinen ystävä, niin se voi olla syy. Tai jospa kuvien laittaja on sulle salaa kateellinen/katkera jostakin. Jotkut kun voivat olla tosi pikkumaisia.

Vierailija
20/20 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#19, kohtalotoveri! Ikävä kokemus sinulla. Oikein tarkoituksellista syrjintää. Mikä ihme voi olla syynä tuollaiseen? Varsinkin, jos muuten ollaan ihan ok väleissä, että voidaan yhdessä juhlia, mutta muistoa siitä ei haluta, se on omituista.
.
#20, olin silloin näille kuvien ottajille opiskelu/luokkatoveri, kuten muutkin. Nyt ex-sellainen. En epäile mitään laajempaa salaliittoa itseäni kohtaan, mutta nämä muutamat, jotka aina kuvasivat tapahtumissa, halusivat selvästi jättää minut pois syystä jota en tiedä.