Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada uusia ystäviä?

Vierailija
03.04.2015 |

Miten saada uusia ystäviä jos ei ole sinut itsensä kanssa? Miten saada uusia ystäviä jos on ujo ja masentunut? Tuntuu niin vaikealta.. Uskon, että en ole ainoa tämän saman ongelman kanssa, ja olisi kiva saada vinkkejä, vertaitukea ja ihmisten omia kertomuksia tilanteistaan.

Ennen minulla itsellänikin oli paljon kavereita ja hyviä ystäviä, mutta nyt enää pari. Olen vielä nuori, kohta 20 vuotias. Olen jotenkin kasvanut erilleen parista entisestä parhaasta ystävästäni, mikä on todella harmi. Vaikka kuinka haluaisin asioiden toimivan, ne eivät vaan toimi enää. Haluaisin saada uusia ihmisiä ympärilleni, mutta masennus ja muutokset elämässä ovat tuoneet ujouden ja epävarmuuden. Tuntuu, että uusiin ihmisiin tutustuminen on todella hankalaa, eikä ketään kiinnosta tehdä tuttavuutta kanssani enää. Kaikki kertomukset ja apu otetaan vastaan :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Saman kanssa kamppailen ja olen saman ikäinenkin:)

Vierailija
2/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opiskelemassa tai töissä ? kannattaa rohkeasti mennä puhumaan ihmisille vaikka ei olis helppoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on hyvä saada lisää keskustelua aikaiseksi!! 

Vierailija
4/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että parikymppisenä opiskelut on se helpoin ja aika automaattinenkin tapa saada kavereita :) Eli voisitko johonkin kouluun mennä?

Vierailija
5/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utse olen saanut monta uutta ystävää "samantyylisistä" ihmisistä. (rock-henkisistä) Kuten esim uskovaiset saa uskovaisista, gootit gooteista, yh:t löytää sielunsympatiaa muista yksnhuoltajista... Toki on eri tyylisiä ystävyksiä. Mutta esim saman harrastuksen parista. Yks masentunut ystävä sai ystäviä masennusryhmästä. Jos on hukassa itsensä kanssa, niin kuka tietää kuka sä oot.

Vierailija
6/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ystäviä saadakseen pitää ensin saada uusia kavereita. Mä kuulun Facebookissa moniin harrastusryhmiin ja näissä tulee juteltua muiden kanssa. Joidenkin kanssa on lopulta laitettu kaveripyynnöt, juteltu lisää ja tavattu. Kun on jo valmiiksi yhteinen puheenaihe (eli ko ryhmän aihe), juttelu on ihan luontevaa livenäkin ja tuntuu jo ensitapaamisella, että olisi tuntenut toisen jo pitkäänkin.

Vierailija
7/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:16"]

Sanoisin että parikymppisenä opiskelut on se helpoin ja aika automaattinenkin tapa saada kavereita :) Eli voisitko johonkin kouluun mennä?

[/quote]Voin kyllä sanoa että ei pidä paikkansa. Ei läheskään kaikki saa opintojen kautta ystäviä. En itsekään vaikka aktiivinen olin.

Vierailija
8/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeenvaihtokaverit.net
Täällä on yleensä mukavia ja asiallisia ilmoituksia kaiken ikäisille.

Vierailija
9/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensinnäkin sitä millaiselta vaikutat itse kaverina. Haluaisitko itse tutustua itseesi, jos ulkopuolisena näkisit? MInkä oloinen olet, hymyilevä ja rehellisen oloinen, mukava ihminen, vain korvat maata viistäen laahustava synkkämieli?

Ihmiset myös pitävät siitä, että heidän asioistaan ollaan kiinnostuneita. Ainakin on kauhean huono veto lähteä hieromaan ystvyyttä esittelemällä omaa masennushistoriaansa ja kurjuuttaan.

Vierailija
10/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä just semmonen tilanne, että pidän välivuotta. En tiedä vielä varmasti, minne haluan opiskelemaan.. huonompi homma on myös, että en ole saanut töitä vielä, vaikka olen hakenut kovasti. Voisin kyllä ilmoittautua avoimeen yliopistoon kursseille, tai sitä oon miettinyt.

Minulla on kyllä tilaisuuksia paljon, jossa voisin tutustua ihmisiin: kaverin kavereihin, tms.. Ja näitä tilaisuuksia tulee varmaan kerran kuukaudessa. Kaikki tuntuu vaan olevan niin sosiaalisia, ulospäinsuuntautuneita ja puheliaita, että välillä tuntuu olenko ainoa kenelle nämä tilanteet ovat vaikeita. Monet kaverin kaverit muutenkin ovat suosittuja, jotkut hyvinkin pinnallisia ja hyvin hyvin itsevarmoja, joten heihin on vaikea samaistua. Yritän olla mahdollisimman avoin, mutta tämmöisten ihmisten kanssa minun on erityisen hankala tehdä tuttavuutta. - AP

Vierailija
11/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hakeudu sellaisten seuraan, jotka ovat hiljaisia. Vaikka harrastusten kautta. Ilmoittaudu kansalaisopistoon jollekin kursseille, joissa voisi olla samanhenkisiä ihmsiä. Luova kirjoittaminen? Maalaaminen? Hopeakorujen teko? Ompeleminen? Harrastukset usein yhdistävät.

Minäkin olen ollut pitkään todella yksinäinen muuton takia (vuosia jo), ja nyt yhtäkkiä onkin tuttavuuksia alkanut löytyä laulamisen ympäriltä. Muusikoita ja laulajia hekin.

Vierailija
12/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosissaan mainitse masennuksestani tutuille tai kavereille.. Olen kertonut siitä oikeastaan vaan parille hyvälle ystävälleni. Yritän kyllä aina olla mahdollisimman hyvin asennoitunut kun lähden paikkaan, missä on puoli tuttuja ja kerron, että kuuluu hyvää jne.. jos kysytään.  - AP

Vierailija
13/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:07"]

Up! Saman kanssa kamppailen ja olen saman ikäinenkin:)

[/quote]

Jos haluat, kerro ihmeessä lisää tilanteestasi ja itsestäsi :) olisi kiva kuulla

Vierailija
14/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro itsestäsi vähän haluaisin paremman kuvan tästä tilanteestasi? oot vielä nuori joten luulisi että tuut saamaan uusia kavereita !

Vierailija
15/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei elikkäs:

Oon 19 vuotias tyttö Helsingistä, ja temperamentiltani oon aika herkkä ja lapsena ja nuorempana oon aina ollu myös rohkea ja puhelias. Elämässä on ollu vaikeita kokemuksia ja alamäkiä, ja oon masentunut.. ja sen myötä must on tullu ujompi ja ehkä vaikeemmin lähestyttävä. Yritän tehdä mahdollisimman paljon asioita ja nähdä ystäviä. Joidenkin kans kuitenki on ollu kauemmi semmone tunne, että on kasvettu vähän erileen ja nyt haluisin uusia ja positiivisia ihmisiä mun ympärille. Positiivisuudella tarkotan lähinnä sitä, et niiden ihmisten kans asioiden jakamisesta ja ajan viettämisestä tulis hyvä olo. En tarkota todellakaa et täytyis olla positiivinen ihminen ja aina iloinen, vaan lähinnä sitä et se olis helppoa ja energiat kohtais. Oon luotettava ystävä ja rehellinen ihminen, siitä oon ainaki varma. Ja liikun paljon eli käyn kuntosalilla, joskus satunnaisesti ryhmäliikuntatunneilla ja lenkkeilen. Meillä on kotona koira (rakastan koiria), ja oon varmaan muuttamassa kotoa omaan kämppään (ehkä kämppiksen kanssa) kesän lopulla. Oon kiinnostunu terveysaloista ja mietin, et menisin opiskelemaan psykologiaa tai puheterapeutiksi.. Kumpikaan noista ei kuitenkaa oo semmonen, et olisin varma siitä, et sitä haluan. Pidän kans aika usein sarja maratooneja ja mun all time lempi sarjoja on ainaki Greyn anatomia, täykkärit, modern family, gossip girl, O.C.. ja sit katon jotai suomalaisii esim salkkareita ja temptation island xD Ainii ja pidän myös kirjottamisesta! - AP

Vierailija
16/17 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin mt-ryhmään. Nykyään on miljoona kertaa helpompaa löytää kavereita, kuin ennen 2000-lukua. Teillä on käytössä netit ja kaikki.

Vierailija
17/17 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, oon sun kanssa samanikäinen ja todennäköisesti kesän lopulla muuttamassa Helsinkiin (opiskelemaan). En tunne sieltä erityisen paljoa ihmisiä ennestään, joten olisi mukavaa löytää ystäviä. Olen myös huomannut välivuoden aikana erkaantuneeni kotikaupunkini ystävistä, ja tuntuu välillä vähän yksinäiseltä.
Vaikutat kirjoittamasi kuvauksen perusteella tutustumisen arvoiselta. Olen positiivinen, liikunnallinen ja luotettava tyttö, ja erittäin eläinrakas (myös meillä on koira). Tykkään kirjoittaa, valokuvata, matkustella ja opiskella kieliä. En ole kova bilehile, mutta toisinaan olisi kiva viettää iltaa ystävien kanssa (nykyiset frendit eivät ole oikein innokkaita). Tykkään myös jutella syvällisiä.
Eniten kaipaan ystävyyssuhteilta vastavuoroisuutta, sillä tuntuu että tällä hetkellä olen itse se joka ottaa aina muihin yhteyttä.
Laitan tähän s-postiosoitteeni, jos haluat ottaa yhteyttä ja tutustua paremmin: katiezzz123@yahoo.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi