Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko miehen olla parisuhteessa aina tarjoava osapuoli naiselle?

Vierailija
21.12.2021 |

Tarjoaako mies lahjoja merkkipäivinä, tuo arkena kukkia ja yleensäkin tarjoaa naiselle ravintolassa? Perustelkaa kommenttinne. M pian 35

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä naisena tarjoan miehelleni lahjoja merkkipäivinä, ostan hänelle kanankoipia paistopisteestä arkena vaikka inhona niitä ja tarjoan miehelle ravintolassa. Kuten miehekin minulle. Mitäpä jos ap tarjoaisit itsellesi sellaisen joulahjan, että olisit pari päivää olematta pahan tahdon lähettiläs?

Vierailija
2/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tarjoaa kyllä useimmiten, tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä. Ei hänen ”tarvitse” mutta usein vain maksaa sekä ostaa minulle lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Viimeisen parisuhteeni meni niin, että mies ei ikinä muistanut mua mitenkään edes merkkipäivinä, kun taas itse ostin lahjoja juhlapäivinä sekä joskus ihan vain kun näin jotain kivaa, josta ajattelin että hän pitäisi. Itse myös tarjosin usein ravintolassa, muulloin laitettiin lasku puoleksi. Kyllähän se fiiliksen lopulta tappoi. Ei siis se, että itse muistin miestä, vaan siksi, ettei minua ikinä muistettu mitenkään. Vastavuoroisuus on tärkeää. Ärsyttää lukea näitä miesten nillityksiä, joissa aina oletetaan, ettei naiset osta tai tarjoa miehilleen, sillä ihan kaikissa tietämissäni suhteissa naiset aina muistavat miestään ja useammin vielä paljon mietitymmillä lahjoilla, kun taas miehet usein ostavat jotain hutaisten kiireessä tai sitten jotain sellaista, josta he itse pitävät.

Vierailija
4/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä yleensä tarjoan koko perheelle ravintolassa, ostan myös kukkani itse. Merkkipäivinäni saan lahjoja. Ja tienaan reilun tonnin enemmän kuin mieheni

Vierailija
5/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Kunpa edes kerran elämässä sais kokea tuollaisen suhteen 😂 mä olen jostain syystä ollut aina se "tarjoaja" ja "muistaja". Noh, nykyinen osti kyllä mulle lahjan ensimmäisenä jouluna kun itse lahjon ympäri vuoden.

Ainoastaan mutsin parisuhde on tietääkseni semmoinen, että kumpikin huomioi tasapuolisesti. Taitaa olla katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
6/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 35 ja vielä pohtii tällaisia

Vierailija
7/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun mielestäni, mutta jotkut ilmeisesti pitävät sitä ainoana oikeana ajattelutapana.

Vierailija
8/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä naisella menee jo silloin melko hyvin, kun ei tarvitse miesystävää elättää, eikä mies asetu hoivattavan asemaan.

Näitä seksipalveluja tarjoavia elättäjä-äitihahmoja etsiviä on yllättävän suuri osa miehistä.

Vierailija
9/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, milloin mies olisi ostanut tai tarjonnut minulle jotakin. Minä ostan hänelle aina jotain silloin, kun jotain tarvitsee, turhaa tavaraa meillä ei osteta.

Minä käyn töissä, mies eläkkeellä. Minun tuloni kolminkertaiset miehen eläkkeeseen verrattuna. Mutta mies ei ostanut minulle lahjoja silloinkaan, kun kävi vielä töissä.

Vierailija
10/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos hän on herrasmies ja rakastaa vaimoaan. Vaimo tarjoaa myös kaikenlaista, ei osta välttämättä kukkia mutta jotain muuta mistä tietää miehensä tykkäävän, tekee miehen lempiruokia jne. Ja yleensä avioliitossa on yhteinen talous, joten ei ole väliä kuka ravintolassa maksaa kun yhteisistä rahoista menee, mutta se on vaan sellainen kohteliaisuusjuttu, symbolinen ele.

Vierailija
11/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos hän on herrasmies ja rakastaa vaimoaan. Vaimo tarjoaa myös kaikenlaista, ei osta välttämättä kukkia mutta jotain muuta mistä tietää miehensä tykkäävän, tekee miehen lempiruokia jne. Ja yleensä avioliitossa on yhteinen talous, joten ei ole väliä kuka ravintolassa maksaa kun yhteisistä rahoista menee, mutta se on vaan sellainen kohteliaisuusjuttu, symbolinen ele.

Juuri näin!

Vierailija
12/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naisella menee jo silloin melko hyvin, kun ei tarvitse miesystävää elättää, eikä mies asetu hoivattavan asemaan.

Näitä seksipalveluja tarjoavia elättäjä-äitihahmoja etsiviä on yllättävän suuri osa miehistä.

Surullinen ajatustapa. Pitääkö myös olla kiitollinen jos mies ei sentään lyö?

Vierailija
13/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ja tuo. Kyllä, puolisoni antaa lahjoja ei vain vuosipäivänä vaan jopa tapaamisemme kuukausipäivinä ja olemme jo kahdeksatta vuotta yhdessä. Hän muistaa aina syntymäpäivänä ja jouluna. Samoin naistenpäivänä. Ravintolassa maksamme yleensä yhteiseltä tililtä, välillä toinen tarjoaa.

Kuuluuko jonkun random miehen olla tarjoava osapuoli? Ei tietenkään. Miksi pitäisi?

Vierailija
14/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se menee niinpäin, että arjessa nainen tekee ruuat, siivoaa ja hoitaa lapset. Mies harrastaa ja makaa sohvalla

Vierailija
15/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan enemmän kuin mieheni. Tarjotaan toinen toisillemme. Mä ostan enemmän kotiin juttuja joita tarvitaan

Vierailija
16/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pohdin, koska tarjoan rakkaalleni, koska tienaan enemmän ja minulle tarjoaminen on tapa huolehtia naisesta. M pian 35

Vierailija
17/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kaikissa suhteissa (3kpl) on yhtälailla molemmat muistaneet merkkipäivinä, rahatilanteen mukaan tarjottu ravintoloissa ja maksettu matkoja yms.

Minusta on reilua, jos toinen tienaa huomattavasti enemmän, että hän tarjoaa useammin. Olen ollut molemmissa asemissa, enemmän ja vähemmän tienaavana.

Jos toisella ei ole rahaa käytössä voi muistamiset tehdä muuten kuin rahalla, vaikkapa tekemällä ruokaa tai vastaavaa.

Vierailija
18/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pohdin, koska tarjoan rakkaalleni, koska tienaan enemmän ja minulle tarjoaminen on tapa huolehtia naisesta. M pian 35

Kyllä! Ja minulle, N pian 35 rakkaalleni tarjoaminen ja lahjojen ostaminen on tapa kertoa, että välitän hänen hyvinvoinnistaan ja ajattelen häntä. Ja olen iloinen saadessani rakkaaltani lahjoja, sillä se kertoo, että hän on myös ajatellut minua ja haluaa panostaa minun hyvinvointiini. Se on sitä vastavuoroisuutta.

Vierailija
19/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tarjoaispa, mutta todellisuus on aina toinen. 

Vierailija
20/24 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten se menee niinpäin, että arjessa nainen tekee ruuat, siivoaa ja hoitaa lapset. Mies harrastaa ja makaa sohvalla

Unohdit kaljat, menepä emäntä jääkaapille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi