Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.

Kommentit (800)

Vierailija
701/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Jo pelkästään Careyn laulutapa tekee tästä aivan sietämättömän tekeleen. Tuo eukko kun ei pysty laulamaan yhtäkään tavua venyttämättä sitä sadalle eri nuotille. Siihen sitten päälle vielä siirappiset sanat ja laiska laulumelodia, niin ollaan huonouden ytimessä.

Esim. Whamin joulubiisi on loistava tähän verrattuna.

Joo tuo biisi on aivan liian nopea Mariahin äänenmuodostukselle. 

Vierailija
702/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI suomalaiset joululaulut ovat aivan hirveitä. Jos ei ole masentunut ja allapäin jo valmiiksi, niin sen jälkeen kun eetteristä pärähtää joku varpunen jouluaamuna - mitä kuuluu mummo sinne pohjoiseen - sydämeeni joulun teet - ihan mikä tahansa suomalainen joululaulu, niin on jo valmiina viiltämään ranteensa auki.

En voi käsittää tätä aivan koomiseksi menevää pateettista synkistelyä, jota suomalaisessa joulussa kutsutaan hartaudeksi. Paskat se mitään hartautta ole. Surkeutta ennemmin.

Itse olen ihan jouluihmisiä, mutta kuuntelen vain englanninkielisiä iloisia joululauluja, paljon ns. popklassikoita, Frank Sinatraa, joulujazzia jne. Joulu on itselleni positiivista ja iloista aikaa, johon kuuluu läheisten muistaminen, skumpan kilistelyä, glögi, ihanat lahjat, kauniit valot... 

Heh. Tämä viesti voisi olla minun kirjoittamani. Monelle (äitini mukaanlukien) nämä mainitut ovat tosin just se juttu. 

Itse pistän aatonaattona lahjoja paketoidessa vaikka just Dean Martinia tms. soimaan. Jaska Jokusen (Peanuts) joulujazz on kans hyvä. 

En voi itse sietää enää myöskään Lumiukkoa. Kaunis melodia on pilattu kaikenlaisten tarjaturusten ulisevilla väninöillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Last chirsmas. Ällöö lässyä

Samaa mieltä. Siinä ei ole muuta joulua kuin sana Christmas, joka voisi olla vaikkapa weekend. Samalla periaatteella voisi edesmenneen Simo Salmisen laulua muokata. " Se vaan on sillä lailla, että tässä maassa on paljon mälsää(korvataan lunta) , pitäis saada vaimollekkin (pukillekin) töitä...

Vierailija
704/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo

Vierailija
705/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joku missä lauletaan "pääskööt vangit vankiloistaan" tjsp.

Petri Laaksosen täytyy tienata joka joulu joku ihan tajuton tili pelkästään tämän yhden biisin (se on kyllä varmasti tehnyt muitakin) jatkuvalla radiosoitolla. Eli kannatti!

Vierailija
706/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mummo, mitä kuuluu sinne teille....

Vierailija
707/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä; Hei Mummo on ihan järkky! Ja samoin se oululainen naislaulaja (YÖK)

Vierailija
708/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Teräsniskan tuotanto on aivan hirveää ja samoin koko nainen!

Vierailija
709/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joku missä lauletaan "pääskööt vangit vankiloistaan" tjsp.

Petri Laaksosen täytyy tienata joka joulu joku ihan tajuton tili pelkästään tämän yhden biisin (se on kyllä varmasti tehnyt muitakin) jatkuvalla radiosoitolla. Eli kannatti!

Kaunis laulu, mutta osittain tyhmät sanat.

Vierailija
710/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sydämeeni joulun teen"

- Ja mieleen hiljaiseen näin Vesa-Matti loiri syntyy uudelleen.

Vierailija
711/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiukko mainittu!

Olen pitkään luullut olevani se ainut, joka ei kertakaikkiaan tykkää siitä kappaleesta. Olen kuullut pelkkää hehkutusta ja tykkäämistä. Siinä kappaleessa on jokin, mikä hiipii limaisena paidan selkäpuolelle ja sitä ei vain kestä. Se on melankolinen, surullinen ja se tuntuu kestävän iankaiken. Siinä ei soi ilo eikä toivo.

Vierailija
712/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton hyviä kommentteja, tässä omani:

Sika ja vielä Helena Lindgrenin "laulamana", siinä alkaa tehdä mieli työntää sian sijasta oma pää uuniin kun tuon taidonnäytteen vahingossa kuulee

Pieni rumpalipoika: tämä on ollut aina minusta jotenkin hemmetin ärsyttävä, en edes tiedä miksi :D

Vierailija
713/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tämä. Elmo & Patsy - Grandma Got Run over by a Reindeer.  Aivan kamala  biisi: https://www.youtube.com/watch?v=MgIwLeASnkw 

Vierailija
714/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumiukko mainittu!

Olen pitkään luullut olevani se ainut, joka ei kertakaikkiaan tykkää siitä kappaleesta. Olen kuullut pelkkää hehkutusta ja tykkäämistä. Siinä kappaleessa on jokin, mikä hiipii limaisena paidan selkäpuolelle ja sitä ei vain kestä. Se on melankolinen, surullinen ja se tuntuu kestävän iankaiken. Siinä ei soi ilo eikä toivo.

Se sopii tasan yhteen juttuun, siihen surumieliseen piirrettyyn leffaan. Melodiahahan on nätti. Kun pop- ja iskelmätähti sen versioi, se on mm. järjestään liian nopea, muuttuu raskaaksi ja ahdistavaksi. Ehkä hirveintä on jonkun suomalaisen venyttelevä versio englanniksi. Wolkin in thö eeeeeeeeeeee

Vierailija
715/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo

Vierailija
716/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..

Pukki on perheen isä pukeutuneena pukiksi 😄

Mutta pienenä en tajunnut sitä ja ajattelin myös noin 😄

Missään kohtaa ei sanota noin. Saattaa olla vaikka lapsen setä tai isoisä.

Vierailija
717/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka kertsissä lauletaan "joulu on taas, riemuitkaa nyt, Hesus on täällä tänään syntynyt, herää luurangot haudoistaan, vapautuu Keinonen raudoistaan" (en ihan muista loppua). Lähinnä siksi, että sen laulajille tulee aina hiton typerä, 'laupias' ilme naamalle kun päästään kertosäkeeseen.

Vierailija
718/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen Petteri Punakuono. Hirveän nopea  ja huono rallatus.

Vierailija
719/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki suukon sai. Hyi helv, mikä ällö pervo laulu..

Mutta se joulupukkihan on varmaan lasten isä, aviomies.

Vierailija
720/800 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Teräsniskan tuotanto on aivan hirveää ja samoin koko nainen!

Ai miksi?.. Mun mielestä sillä on upea ääni ja on upea lämmin ja kaunis ihminen. Ihmettelen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme