Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?

Vierailija
21.12.2021 |

Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.

Kommentit (800)

Vierailija
521/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu kelpaavan uskonnolliset ja melankoliset, mutta ei myöskään pirteät ja iloiset joululaulut.

No, ei niitä ole pakko kuunnella, jos ei niitä siedä. Telkkarista voi laittaa mainokset mutelle ja toki kauppoja joutuu joulun alla välttelemään, kun siellä ne joululaulut soi, mutta yleisesti ottaen ihminen voi valita ihan itse, mitä musiikkia kuuntelee.

Yllättikö, että on erilaisia musiikkimakuja? Kommentit eivät ole yhden ja saman ihmisen näppäimistöltä.

Vierailija
522/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kylmäävää on myös kun lauletaan "laps hankeen nukkuu unhoittuu". Olenkohan kuullut oikein. Huh.

No et ole kuullut oikein. Kuuntele ensin ja avaa sitten sanainen arkkusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mummo

Vierailija
524/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ennemminkin vertaus...

Vierailija
525/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Jeesus-laulut. Nisse-polkka on hauska onlen aina tykännyt siitä mutta siinä ei olekaan Jeesusta eikä muuta hapatusta.

Et taida tietää, miksi joulua vietetään? Sitä hapatusta et ole näköjään oppinut koulussa.

Vierailija
526/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkoon joulu. Muuten kiva, mutta "pääskööt vangit vankiloistaan" pilaa koko homman.

Ei kiitos mitään monimurhaajia vapaalle jalalle joulun kunniaksi.

Taitaa olla.ennemminkin vertaus...

Vierailija
527/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I Want a Hippopotamus for Christmas

Vierailija
528/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas sylissäni

Vierailija
529/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvian joululaulu: "Etnanpa kaukaa jo kauniina nään." Täh?

Wikipedia: "Sylvia eli mustapääkerttu (Sylvia atricapilla) on muuttolintu, joka talvehtii Sisiliassa, Italiassa. Laulussa mainitaan häkki mi sulkee mun sirkuttajain, mikä tarkoittaa häkkiä, johon laulun minä eli kerttunen on suljettu silmät puhkaistuna, jotta se yölaulajana houkuttelisi lajitovereitaan lentämään suoraan pyydystäjien verkkoon, minkä jälkeen niiltä otetaan kieli herkuttelijoiden syötäväksi. Topelius vastusti tätä julmaa verkkopyyntiä. Häkki-vertauksen on ajateltu kuvailevan myös Suomen asemaa Venäjän autonomisena mutta alistettuna osana."

Ei juuri nuo mietteet oo pyöriny mielessä, kun oon kyseistä kipaletta lauleskellu. Ihmetelly kyllä kovin tuota Etnaa, kun ei kyllä tämän mökin ikkunasta näy.

Sylvian joululauluhan kertoo selvästi ulkosuomalaisen ikävästä

Olen asunut 45 ikävuodestani 38 vuotta pysyvästi ulkomailla. Aina, kun kuuntelen Sylvian joululaulua; kyyneleet valuvat vain silmistäni. Uusia suomalaisia joululauluja en tunne.

Vierailija
530/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kylmäävää on myös kun lauletaan "laps hankeen nukkuu unhoittuu". Olenkohan kuullut oikein. Huh.

Nykyään on niin helppo koneelta tarkistaa laulujen sanat, että ei kannata miettiä onko kuullut oikein.

No et ole kuullut oikein ja sanat menee "laps hankeen hukkuu unhoittuu" ja tarkoittaa sitä, että lapsi unohtuu jouluna, kun ihmiset hössää hankien ja kaiken turhuuden kanssa. Joulunahan pitäisi tietenkin muistaa Jeesuslasta, jonka syntymäpäiviä vietetään.

Ei ole yhtään kylmäävää.

Tätä ketjua kun lukee, ei voi kun ihmetelleä ihmisten kykyä ymmärtää laulujen sanoja. Jos vähänkään puhutaan vertauskuvilla ei enää ymmärretä yhtään, vaan suu vaahdossa vingutaan, että onpas kamalat sanat laulussa.

Vierailija
531/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joululaulut ovat sietämättömiä!

Vierailija
532/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jumalat  jeesukset ja enkelit sisältävät laulut. Joulu on pakanajuhla joka on puettu kristilliseen selittelyyn.

Vierailija
533/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki ja pappatunturi (Herra Heinämäen Lato-orkesteri) 

Vierailija
534/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistithan ottaa iltalääkkeesi?

Ei sano mitään, jos saisi vähän

riimitystä..?

Vierailija
535/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannibalismista -kai- kertova jollotus jonka Kutrihelena veisaa. Tai ehkä siinä on vedetty jotain, kun halutaan syödä lapsi. Todella omituinen ja karsea tekele, jonka nimeä en tiedä. Enkä halua tietää.

Vierailija
536/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sika, siitä on joulumieli kaukana

Ei vaan siihen se nykyajan joulu on kiteytetty osuvasti.

Vierailija
537/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joululaulut ovat sietämättömiä!

Noin sanovat he, jotka eivät pysty laulamaan viskibassollaan mitään kauniisti, joten kadehtivat laulajia.

Vierailija
538/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viktor Kalborekin pikku-pukki kakki kalliolle...

Vierailija
539/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kutakuinkin kaikkia joulu lauluja koska olen ollut kaupassa töissä ja niitä siellä on pakko kuunnella jopa 2 kuukautta putkeen, mutta uusin inhokkini on "Ai ai ai ja voi voi voi" joka ilmeisesti on Irwin Goodmanin biisi Googlen mukaan? Mutta se versio jonka olen kuullut oli mielestäni naisen laulama. V*tutti se renkutus kun se töissä ollessa soi viikossa monta kertaa. Toinen kauhistus on Jackson Fiven I Saw Mommy Kissing Santa Claus, oksennus nousee suuhun sen soidessa.

Vierailija
540/800 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin hauta niminen kappale. Joka joulu sitä toivotaan radiossa. En ymmärrä sitä lainkaan. Muutoinkin yritän välttää joululauluja. En tarvitse niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi