Milloin palaamme normaalielämään?
Näillä näkymin ei vissiin ole muuta ratkaisua kuin että jos virus muuntuisi niin lieväksi, ettei enää aiheuta sairaaloihin kuormitusta. Mutta tämän tapahtuminen on epävarmaa? Palaammeko enää normaaliin koskaan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää jo ymmärtää, tämä on normaalielämää. Tai no, oma arvioni on, että tulevina vuosina huomattavasti nykyistäkin rajoitetumpi elämä tulee olemaan normi.
Tämä tulee olemaan normaalia elämää vain jos ihmiset hyväksyvät tämän ja antavat passien ja muiden rajoitusten jäädä pysyvään käyttöön.
Valtaa pitävät hykertelevät tyytyväisinä hieroen karvaisia käsiään yhteen kun kansa alistuu kontrolliin taudin takia, johon (tai jonka kanssa) menehtyi viime vuonna 0,0001% väestöstä (reilu 550 hlö). Katupölyynkin kuolee enemmän vuosittain (1500 hlö).
Haluatteko oikeasti hyväksyä vapauksien ja ja perusoikeuksien riiston tällaisen vuoksi? Korona-aikana kuolemisesta on tehty kiellettyä, eikä enää ymmärretä että teho-osastot ovat ennenkin olleet hengitystieinfektiokaudella täynnä/äärirajoilla ja ihmisiä on aina kuollut tartuntatauteihin, jopa ennenaikaisesti. Influenssaan myös.
Miksi haluatte luopua normaalista elämästä vapaaehtoisesti? Korona ei ole mikään isorokko jonka aiheuttama kuolleisuus on 30%
Unohdat nyt kokonaan, että kaikissa koronatoimissa on kyse terveydenhuollon kantokyvystä. Ja me tavalliset kansalaiset ei voida sille mitään muuta kuin olla kuormittamatta terveydenhuollon kantokykyä. Ei noilla kuolinluvuilla ole mitään merkitystä tämän asian kanssa. Ainoa merkitys on sillä, montako koronapotilasta on samaan aikaan sairaalahoidossa ja ennenkaikkea montako tehohoitopaikkaa he vievät. Kaikki muu on merkityksetöntä.
Suomi on ottanut koronavelkaa 15 mrd ja maksellut korvauksia suluista ja vähän vaikka mistä. Terveydenhuollossa ollaan keskitetty resursseja liiaksi/turhaan jäljitykseen ja ei-riskiryhmien melko merkityksettömään rokottamiseen. Ja Eurooppaankin on lähtenyt vähän väliä tukimiljardeja.
Mutta mitä jos olisi perustettu Suomeen muutama koronasairaala kuten viisaimmat jo ehdottivat kesällä 2020? Silloin toleranssi näitä tautipiikkejä vastaan olisi parempi, eikä muu terveydenhuoltokaan häiriintyisi. Rajojen vuotoa kannattaisi myös tukkia tietenkin.
No mitäpä jos olisi niin tehty? Mitä itse teit, jotta niin olisi tehty? Arvaan, että et yhtään mitään. Kunhan jossittelet. Turhaan sä MULLE kommentoit, en minä ole päättämässä näistä asioista. Laita kommenttisi niille, jotka voivat ihan oikeasti tehdä jotain asioille. Sori ehkä aggressiivinen ilmaisumistapani, mutta vittuako minä voin sille mitä joku päättäjä jossain päättää tehdä? Jos SINÄ et voi asialle yhtään mitään, miten luulet, että MINÄ voisin tehdä asialle yhtään mitään? Osoita sanasi niille, jotka asioista päättävät, äläkä mulle Me voidaan täällä palstalla spekuloida vielä vuonna 2050, mitä olisi pitänyt tehdä. Mutta ei se hyödytä mitään.
Maailma ja sen ihanat mahdollisuudet ovat olemassa, muttei tavallisen työmuutahaisen käytössä? Nyt vielä keretään kaupoista bonuksia, jatkossa kaavitaan joka puolelta kansalaispisteitä.