Aika erikoista että Helsinki pitää popup pisteet tyhjän panttina ja kolmatta rokotetta ei saa sieltä
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne olisi nyt päästetty nuo ihmiset, siellä olisi ollut kohta muitakin. Parin päivän päästä olisi ollut jo satoja ihmisiä. Ehkä kompromissina voisi antaa riskiryhmille ja yli 60v ilman ajanvarausta. Täällä omalla paikkakunnalla on walk in kaikille iästä riippumatta. Mutta tosiaan pikkukaupungissa.
Jokainen joka saa sieltä on poissa ajanvarausruuhkasta.
Mitään järkeä ei ole pitää pistäjiä tyhjän panttina ja samaan ailaan myydä eioota.
Ja sitten ne piikin saaneet olisi kertoneet kavereille ja naapureille, että sieltä niitä saa. Ja seuraavana päivänä olisi ollut 100 ihmistä siellä ja seuraavana päivänä jo 500 jne.
Eikö muka helsinkiläiset saa mennä Vantaalle rokotukseen? Minä kävin naapurikaupungissa, kun pääsi nopeammin. Ja sieltä varmaan kolmosenkin haen.
Voiko hesalainen käydä ottamassa Vantaan pop upissa?
Eikös Sanna ja Krista ole tuoneetkaan sinne rokotteita? Taitavat vaan bilettää ja toinen senkun puhuu ja puhuu!
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei käsittääkseni, eikös siinä tarkisteta henkilöllisyys/kotipaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutu etuili 1 .2. rokotteiden aikatauluissa. Se vaikuttaa vieläkin koko maahan. Huono juttu tässä on se että koronaa esim. Tampereen alueella yhtä paljon kuin Pääkaupunkiseudulla mutta rokotus junnaa monta kk. perässä kun ottaa huomioon rokotettavien iän.
No se ei helsinkiläisiäkään lohduta et Vantaa ja Espoo toimii mutta stadi ei.
Tää on kyllä niin läpeensä paska asuinpaikka ettei ole tottakaan.
Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä toteudu 5-6 kk rokotusväli tällä hetkellä. Varasin äsken ajan 3. rokotukseen ja ensimmäiset vapaat ajat vasta helmikuussa. 2. rokotus annettu heinäkuussa.
Tuohan 6kk toteutuu: jos ole saanut vaikka 20.7. toisen rokotuksen ja saat 10.2. kolmannen. Silloin aikaa on kulunut 6kk, ei kuitenkaan 7kk.
Vierailija kirjoitti:
te lampaat ootte naurettavia.
Sinä olet niin naurettava, että et sitä edes itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutu etuili 1 .2. rokotteiden aikatauluissa. Se vaikuttaa vieläkin koko maahan. Huono juttu tässä on se että koronaa esim. Tampereen alueella yhtä paljon kuin Pääkaupunkiseudulla mutta rokotus junnaa monta kk. perässä kun ottaa huomioon rokotettavien iän.
No ei tilanne ole täällä Vantaalla sen parempi. Olen 67v ja aika kolmanteen rokotukseen tammikuun puolivälissä, puolisolla aivan tammikuun lopussa.
Vantaalla toimii pop up. Hae sieltä.
Rokotusaikataulut ei toimi kun riskiryhmäläiset on jääneet jonoissa hännille. Niin siinä käy kun rokotteita annetaan nopeimmille ensin.
(eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tilanne ole täällä Vantaalla sen parempi. Olen 67v ja aika kolmanteen rokotukseen tammikuun puolivälissä, puolisolla aivan tammikuun lopussa.
Kyllä toimii hyvin Vantaalla, jos menee walk in - paikkaan ilman ajanvarausta jonottamaan. Minulla oli ajanvaraus ensi viikolle, mutta sain kuitenkin eilen jonottamalla 3. rokotuksen, ja samalla ajanvaraus peruttiin. Enkä ole yli 60v. tai riskiryhmää. Lisäksi ajanvarausta voi muuttaa verkon kautta, ja peruutusaikoja kyllä ilmestyy sinne juuri mm. tällaisissa tapauksissa kuin kohdallani. Jos siis on välttämätöntä, että aika on varattuna etukäteen, eikä ole mahdollista jonottaa. Walk in - jonot ovat paikoin olleet erittäin lyhyitä lukemani mukaan ts. osa on päässyt rokotukseen heti. Itselläni jonotus kesti puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
piikittäkää mua mää oon lammas aahhhhh vittuanna tuhat piikkiä kerrallaan BÄÄÄÄÄ BÄÄÄÄÄ. herää ny jo perhana.
Tähän kiteytyy aika paljon siitä, miten vakavasti otettavia ja sivistyneitä rokotevastaiset ihmiset ovat.
Kannattaa kytätä päivittäin sitä ajanvarausjärjestelmää, peruutusaikoja tulee. Minullekin tarjosi ensin aikaa vasta reilusti tammikuun puolelta, vaikka olen saanut tokan rokotteen 3.6. Mutta toisena päivänä oli vapautunut peruutusaikoja ja sainkin jo viime viikolla kolmannen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käsittääkseni, eikös siinä tarkisteta henkilöllisyys/kotipaikka.
Minä ainakin kävin eri kaupungissa kuin asun. Samassa sairaanhoitopiirissä kyllä ja ajattelin että se riittää. Olen töissä naapurikaupungissa ja jos olisin oman kaupungin pisteeseen mennyt, sinne on matkaa 20km ihan eri suuntaan kotoani. Nyt kävin töiden jälkeen. Ei mitään kyselty tai sanottu. Toki pk seudulla voi olla omat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntien jonot pakkasessa ja altistumisvaara jonottaessa korkea. Ja sitten käännytetään pois kun olkapää on jo paljaana koska kakkosrokotteesta ei ole ihan vielä 6 kuukautta.
Turha kommentoida, jos faktat ei ole hallussa. Vantaalla jonot eivät ole tunteja, ja paikat eivät ole ulkona. Lisäksi 3. rokotuksen saa kylläkin 5kk toisesta rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piikittäkää mua mää oon lammas aahhhhh vittuanna tuhat piikkiä kerrallaan BÄÄÄÄÄ BÄÄÄÄÄ. herää ny jo perhana.
Tähän kiteytyy aika paljon siitä, miten vakavasti otettavia ja sivistyneitä rokotevastaiset ihmiset ovat.
Jep, samanlaisia lampaita kaikki, määkivät minkä ehtivät. Eivätkä tajua edes itse olevansa rokotevastaisuudella aivopestyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei helsinkiläisiäkään lohduta et Vantaa ja Espoo toimii mutta stadi ei.
Tää on kyllä niin läpeensä paska asuinpaikka ettei ole tottakaan.
Eihän Espoossakaan saa vielä alle 60-vuotiaat varata aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana myös, että kolmosannos annetaan vain puolikkaana annoksena
siitä, mitä 2 ekaa. Ruiskut tehdään aamulla valmiiksi, ja laitetaan tietty määrä rokotetta, eikä niitä sit aleta enää erikseen venkslaamaan sen mukaan annetaanko 1.-2. rokote täydellä määrällä vai 3. puolikkaalla.
Mitä tarkoitat? Miten niin puolikkaalla annoksella.
Samaa ihmettelin, ihan samanlainen annos se kolmas on kuin edellisetkin. Tämän teho on enää vain 3 kk, koska rokotettujen immuunijärjestelmä alkaa pettää.
Voiskohan kyse olla riskin pienentämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä toteudu 5-6 kk rokotusväli tällä hetkellä. Varasin äsken ajan 3. rokotukseen ja ensimmäiset vapaat ajat vasta helmikuussa. 2. rokotus annettu heinäkuussa.
Parikymppisen tytönhupakon pitäisi olla tyytyväinen aikatauluihin. Ei juuri terveydellistä riskiä koronasta.
Kannattaisi miettiä asiaa vähän laajemmin. Tuolla tytöllä voi olla lähipiirissään vakavimpaan riskiryhmään kuuluvia. Omalla rokotteellasi suojaat aina myös muita.
pysytään faktoissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntien jonot pakkasessa ja altistumisvaara jonottaessa korkea. Ja sitten käännytetään pois kun olkapää on jo paljaana koska kakkosrokotteesta ei ole ihan vielä 6 kuukautta.
Turha kommentoida, jos faktat ei ole hallussa. Vantaalla jonot eivät ole tunteja, ja paikat eivät ole ulkona. Lisäksi 3. rokotuksen saa kylläkin 5kk toisesta rokotteesta.
Riippuu kunnasta. Joissain paikoissa pitää olla 6 kk väliä, joissain 5,5 kk, toisissa 5 kk ja joissain riittää jopa vain 3 kk. Sekavaa on.
Hmm, ei Vantaa ainakaan tilastoissa mitenkään loista. Kolmosrokotteen on saanut yli 80-vuotiaista tosin jo 30,4%, mutta 75-79 vuotiaista vasta 7,4%, jne. Sinun ikäisistäsi, eli 30-34 vuotiasta 0,8%.