Ostatteko kavereiden lapsille lahjoja?
Monet kaverini ovat saaneet/saamassa perheenlisäystä ja mietinkin, että miten suhtautuisin näiden lapsien merkkipäivien muistamiseen, alkaen ihan syntymästä. Olen ajatellut, et ottaisin linjan niin, etten lähde näille lapsille lahjoja ostamaan, vaan muistan aikuisten välistä suhdetta viemällä kyläilyreissulla esim. jotain tarjottavaa kahvipöytään. Olen lapsirakas ja onnellinen kavereideni perheenlisäyksestä, mutta tulisi kalliiksi ostella jokaiselle jälkeläiselle lahjoja.
Tietenkin baby shower -juhlat, kummijutut yms ovat asia erikseen.
Miten te olette toimineet asian suhteen? Ja jos teillä on lapsi, niin mitä ajatuksia herättää se, ettei kaverinne osta lahjoja lapsellenne?
Ja tarkennuksena: kaveri=ystävä, kyse on oikeasti läheisistä henkilöistä
Kommentit (5)
Kyllä lapsen synttäreille viedään lahja lapselle eikä vanhemmille ainakin siitä iästä alkaen, kun lapsi ymmärtää, että on hänen juhlansa.
Miltä sinusta tuntuisi, jos syntymäpäivänäsi miehellesi tuotaisiin partavetta ja sinulle ei mitään?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:30"]Kyllä lapsen synttäreille viedään lahja lapselle eikä vanhemmille ainakin siitä iästä alkaen, kun lapsi ymmärtää, että on hänen juhlansa.
Miltä sinusta tuntuisi, jos syntymäpäivänäsi miehellesi tuotaisiin partavetta ja sinulle ei mitään?
[/quote]
Naurattaa esimerkkisi, heh! Jos partavesi olisi hyvää, niin olisin vain tyytyväinen;)
Olin ehkä hieman epäselvä, mutta jos minut on kutsuttu esim. 5-vuotiaan kaverini lapsen synttäreille, ni toki silloin veisin lahjan. Kutsuhommat siis erikseen.
Nro 2 esimerkki on hyvä. Mietin kyllä vielä tuota vauvalahjaa, sen saatan ohittaa näillä kahvipöydän tarjoiluilla.
Kun ystävä saa vauvan ja jos menet vauvaa katsomaan, niin kyllä silloin viedään vauvalle lahja tai vähintäänkin kukkia kortin kera. Muita myös kehua vauvaa ihanaksi, vaikka olisi kuinka alienin näköinen. Itselläni on hieman pistänyt silmään tai oikeammin korvaan, kun kukaan ei ole sanonut vauvastamme että "onpa söpö" tms... Mun mielestäni hän kun on maailman ihanin ja kaunein :) kun puhuin asiasta äitini kanssa, niin hän sanoi, että ei oo ihan perusvauvan näköinen, piirteet ovat melko voimakkaat... Että ehkä johtuu siitä.... Sori ohis.
Vien synttäreille ja jouluksi kummilapsille. Minulle on opetettu, että normaaleihin kohteliaisiin käytöstapoihin kuuluu tuo kahvipöytään keksipaketin ym vieminen.
Vauvalahjat olen vienyt, sekä synttäreille jos kutsutaan. En joulu, nimppari , enkä edes synttärilahjoja muuten. Nyt lapset ovat isoja, eikä ole rasittanut tämä systeemi päätä eikä lompakkoa.