Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK:n vaihto

Vierailija
03.04.2015 |

Hain viime syksynä opiskelemaan sosiaali- ja terveysalaa pääasiassa +300km päähän, koska kotikaupungissani valitsemalleni alalle on erittäin kova tunku ja aloituspaikkoja vähän. Muutin yksin monen sadan kilometrin päähän perheestäni ja ystävistäni ja tähän asti kaikki on mennyt hyvin, pidän uudesta paikkakunnasta ja olen saanut kavereita, koulussakin menee hyvin. Jouduin hiljattain sairaalaan moneksi päiväksi ja kotiin palatessani iski paniikki etten pärjää täällä kokonaan yksin, kun lähiomaisen paikalle saaminen veisi vähintään 5h, eikä kaveritkaan voi aina päivystää luonani. Nyt pyhien aikaan koulupsykologi ei tietenkään ole paikalla ja olen varaamassa hänelle ajan kunhan palaa lomalta.

Tiedän, että ennen siirtoa täytyy olla käytynä yksi lukuvuosi joka tulee minulla täyteen tammikuussa 2016. Tietääkö joku voiko siirron saada aikaisemmin perustelluilla syillä ja viranomaislausunnoilla, vai pitääkö vain sinnitellä ja hakea kun se on mahdollista? 

Olisin erittäin kiitollinen asiallisista vastauksista! :) 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkissa kysymys on ennen kaikkea siitä, mikä opiskelijamäärä on juuri nyt tuolla alalla. Siis esimerkiksi siinä amkissa, jossa olen töissä, otetaan suosituimmille aloille alunperinkin muutama ylimääräinen, jotta keskeyttäneidenkin jälkeen ryhmä olisi täysi (ts. se määrä, josta valtio antaa rahaa).

Tapauksessasi oletan, että jos joku haluamasi amkin ryhmästä on keskeyttänyt, voit saada hänen paikkansa ilman ongelmia. Meillä tosin täytyy siirto-opiskelijoilla olla tehtynä tietty määrä opintoja, suoraan ilman mitään suorituksia ei voi vaihtaa.

Ota yhteyttä kouluun vaikka sähköpostilla, jos soittaminen tuntuu hankalalta. Lisäksi suosittelen opintojen tekemistä avoimen amkin kautta, silloin et ainakaan ole kiinni paikassa. Opinnot ovat sinulle ilmaisia, kunhan sovit niistä oman amkisi kanssa.

Vierailija
2/2 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä auttoi jo paljon, kiitos!
Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi