Pää hajoaa hoitovapaalla ellen pääse 3xvk salille!
Kommentit (13)
Ei todellakaan ole liikaa omaa aikaa, mutta pakko myöntää, etten osaa ymmärtää saliaddikteja. Luulisi olevan mukavaa käyttää sitä omaa aikaa joskus muuhunkin kuin salilla käymiseen.
No ei ole. Itse treenaan 6-7krt viikko, en tosin salilla. Osaksi pään kestämisen takia. Osaksi rakkaudesta lajiin.
Mitä suurta mielenrauhaa tai aivojen sublimaatiota salilla käynti tarjoaa? Mä käyn siellä koska muuten selkä ei kestä, mutta en mä siitä nyt nauti. Se on ok, muttei nautinnollista. Kyllä kunnon pyöräretki antaa pontta aivan eri tavalla. Tai vaikka hyvä teatteri esitys...
Se vain on ainoa liikuntamuoto, josta nautin ja joka parhaiten kohentaa sekä fyysistä että psyykkistä vointiani. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"]Mitä suurta mielenrauhaa tai aivojen sublimaatiota salilla käynti tarjoaa? Mä käyn siellä koska muuten selkä ei kestä, mutta en mä siitä nyt nauti. Se on ok, muttei nautinnollista. Kyllä kunnon pyöräretki antaa pontta aivan eri tavalla. Tai vaikka hyvä teatteri esitys...
[/quote]
Huoh:D Kun sinä et nauti jostain, tarkoittaa se autimaattisesti sitä, ettei kukaan voi nauttia..?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:58"]Onko liikaa vaadittu omaa aikaa mielestänne?
[/quote]
Ei tosiaan. Mä käyn 6 krt/vko.
Minulle tuo kolme kertaa olisi kyllä ihan maksimi. Kaksi pientä lasta (toinen vielä osittaisimetyksellä) ja fyysistä työtä tekevä mies. En kehtaisi tuon enempää olla poissa kotoa vauvan luota ja jättää lapsia väsyneen miehen hoidettavaksi. Itse käyn tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa salilla ja sekin vaatii järkkäilyä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"]Mitä suurta mielenrauhaa tai aivojen sublimaatiota salilla käynti tarjoaa? Mä käyn siellä koska muuten selkä ei kestä, mutta en mä siitä nyt nauti. Se on ok, muttei nautinnollista. Kyllä kunnon pyöräretki antaa pontta aivan eri tavalla. Tai vaikka hyvä teatteri esitys... [/quote] Huoh:D Kun sinä et nauti jostain, tarkoittaa se autimaattisesti sitä, ettei kukaan voi nauttia..?
[/quote]
tää salillakäynti vaan tuntuu tulleen oman ajan symboliksi. Ikäänkuin kaikkien tulisi käydä salilla, ja kehua kuonka paljon se antaa. Oikeastaan salillakäynti on nykyään samassa asemassa kuin kirkossakäynti. Et ole kunnon kansalainen, jollet käy säännöllisesti salissa / kirkossa.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:09"]Mitä suurta mielenrauhaa tai aivojen sublimaatiota salilla käynti tarjoaa? Mä käyn siellä koska muuten selkä ei kestä, mutta en mä siitä nyt nauti. Se on ok, muttei nautinnollista. Kyllä kunnon pyöräretki antaa pontta aivan eri tavalla. Tai vaikka hyvä teatteri esitys... [/quote] Huoh:D Kun sinä et nauti jostain, tarkoittaa se autimaattisesti sitä, ettei kukaan voi nauttia..?
[/quote]
En ole tuo ylläoleva kirjoittaja, mutta luullakseni hän ihmetteli, mikä tekee jatkuvasta salillakäymisestä niin nautinnollista, kun se kuitenkin on niin monotonista eikä tarjoa aivoille mitään siinä missä esim. pyörälenkillä vaihtuvat maisemat tarjoavat.
Itsekin ihmettelen. Ymmärrän kyllä, että itsensä fyysiseen voittamiseen voi jäädä koukkuun, ja että siitä nauttii. Nautin minäkin (en tosin käy salilla, mutta intervalliharjoittelu kotona ajaa minulle saman asian). Mutta tulisin kyllä hulluksi, jos se ainoa "oma aika", jota minulla olisi, menisi viikosta toiseen pelkkään fyysiseen rääkkiin enkä saisi mitenkään aktivoitua mieltäni.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:14"]
[/quote]
tää salillakäynti vaan tuntuu tulleen oman ajan symboliksi. Ikäänkuin kaikkien tulisi käydä salilla, ja kehua kuonka paljon se antaa. Oikeastaan salillakäynti on nykyään samassa asemassa kuin kirkossakäynti. Et ole kunnon kansalainen, jollet käy säännöllisesti salissa / kirkossa.
[/quote] Ei se käyminen riitä. Siellä pitää tehdäkin jotain, jos haluaa hyötyä / iloa / endorfiineja...
Opiskelin toista maisterintutkintoa esikoisen ollessa vauva ja se oli helvetillistä. Väsyneenä en todellakaan halua aktivoida aivojani (ei edes onnistu), vaan ennemminkin tyhjentää mieleni ja keskittyä vain kaikkeen fyysiseen. Salin lisäksi haluaisin seksiä joka päivä. Harmi etten saa. Ap
Ei ole.