Apua! Verta ulosteessa!
Minulla on ollut muutaman kerran yhtäkkiä alkavaa, kouristavaa ripulia, joka on ollut tummaa, melkein mustaa. Myös kiinteitä, tummanpunaisia ulosteita ja kipua vasemman kylkiluun alla ja navan vasemmalla puolella. Välillä sitten ihan normaalin väristä ulostetta.
Löysävatsaisuutta on ollut melkein 4 vuotta, viimeisestä synnytyksestäni lähtien.
Kävin lääkärissä joka rauhoitteli kovasti, kun pelkäsin syöpää, sanoi että jos minulla olisi ollut 4 viime vuotta syövän oireita, en olisi näin hyvässä kunnossa (ei laihtumista eikä kuumeilua.) Nyt odotan verikoetta ja sen tulosten tultua ilmeisesti tähystykseen.
Pelottaa ja ahdistaa, vaikka tiedän, etteivät nämä ole aina syövän oireita, ja lääkäri oli sitä mieltä ettei syöpä ole ainakaan ensimmäinen vaihtoehto. Olen googlaillut kaiken maailman terveyssivuja. Minulla on pienet lapset ja pitäisi jaksaa pääsiäisen yli, pääsen verikokeisiin vasta sitten.
Löytyisikö täältä vertaistukea?
Kommentit (4)
Eikö endometrioosi näkyisi munasarjaultrassa?
Oireet kyllä muistuttaisivat colitis ulcerosaa tai crohnin tautia. Neljä vuotta sitten synnytyksen jälkeen oli aika pitkään samanlaista kouristuksenomaista ripulia (ilman verta) mutta se rauhoittui vähitellen, vaikka ulosteet pysyivätkin pehmeinä.
Nyt viime syksystä saakka minulla on ollut kaikenlaisia ihme oireita peräsuolessa (alustavasti tähystetty), virtsarakossa (rakko ja munasarjat ultrattu) ja lisäksi pari kertaa suun limakalvot tosi kipeät.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:57"]
Syöpä!
[/quote]
No kivaa ja empaattista kun pelottelet.
Voisko olla endometrioosi joka levinnyt suolistoon pesäkkeiksi ja vuotelee kun kuukautisaika?