SDP: yli 7 kk:tta työttömänä olleet pakkotöihin
Rinne sysäämässä yli 7kk työttömänä olleet "pitkä-aikaistyöttömät" velvoitetöihin vanhuksia hoitamaan. Melkoisia sammakoita Rinne päästelee. SDP:n äänestäjistähän suurin osa vasemmistoliiton tavoin on työttömiä, ei mene ihan putkeen tuo vaalihöpötys nyt demareilla.
Kommentit (42)
Tämä koskee tietysti myös kaikkia maahanmuuttajia, jotka notkuvat kotona, myös "ikityöttömiä" sompanssinaaraita, eikö?
"Pakkotyöllä" tarkoitetaan tässä demareiden linjauksessa työtä, josta maksetaan kuitenkin tessin mukaista palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:37"]
"Pakkotyöllä" tarkoitetaan tässä demareiden linjauksessa työtä, josta maksetaan kuitenkin tessin mukaista palkkaa.
[/quote] Se suattaa tulla joillekin kunnille iso lasku.
Ja tällä palstalla huudellaan aina kokkarien pakkotöistä. Demari Tarja Filatovhan ne 9 €/päivä hommatkin keksi!
Ei nyt saatana..
Terveisin vanhustenhoitaja (siis se, joka on loppupeleissä vastuussa haluttoman pakkotyöllistetyn mokista vuorossaan)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:37"]
[/quote]Voi tulla kohtuuttoman kalliiksi veronmaksajille, jos henkilön työkunto ei ole tessin mukaista luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:36"]
Tämä koskee tietysti myös kaikkia maahanmuuttajia, jotka notkuvat kotona, myös "ikityöttömiä" sompanssinaaraita, eikö?
[/quote] Ei tietenkään koske, koska heillä on o l e s k e l u l u p a ja täysi työ kansoittaessa tätä maata.
Tästä oli jo eilen pitkä ketju. Raivostuttaa tällaisten ehottelijoiden täydellinen arvostuksen puute vanhuksia, hoitajia ja hoitotyötä kohtaan. Ehdotan, että seuraavaksi työttömät laitetaan pakkotöihin kansanedustajien avustajiksi. Jos kerran vanhusten hoitoon kelpaavat, niin miksei eduskuntaankin.
Miksei sitten voitais laittaa töihin? Itse olen ymmärtänyt, että täällä täytyy tehdä töitä että saa leivän pöytään, näin minut on kasvatettu.
Jos Suomessa muka löytyy töitä, joihin kaikki työttömät voitaisiin laittaa "pakkotöihin" niin miksei työttömiä voida samantien palkata niihin samoihin töihin normaaleina työntekijöinä?
Työttömät voi mennä rajalle harjoittelemaan maanpuolustusta. Ennen kuin sanotte, ettei ole rahaa niin millä tuella nyt elätte.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:47"]
Jos Suomessa muka löytyy töitä, joihin kaikki työttömät voitaisiin laittaa "pakkotöihin" niin miksei työttömiä voida samantien palkata niihin samoihin töihin normaaleina työntekijöinä?
[/quote]Työtön voi hakea töitä ihan samoin kuin töissäolevakin. Työnantaja sitten valitsee kulloisistakin hakijoista parhaat ja sopivimmat.
Soini sanoi telkkarissa fiksusti, jotenkuten näin: "Suomessa on näitä, jotka jää koulun penkiltä elämäntapaintiaaneiksi. Kuka niitä haluaa elättää, en minä ainakaan!" Vaikken muuten miehestä ja sen mielipiteistä välitä, niin tämä kolahti. Tiiedän ja valitettavasti tunnenkin henkilöitä, jotka eivät mene töihin siksi, että saavat kuulemma tarpeeksi tukia. Pötköttelevät sitten päivät kotona, pelaavat tietokoneella ym.
En väitä, että kaikki työttömät olisivat näitä "elämäntapaintiaaneja". Mutta koska heitä on, kärsivät siitä siinä sivussa nämä kunnolliset, rehellisesti työttömät ihmiset. Näin se vain menee.
Miksei sitten voitais laittaa töihin? Itse olen ymmärtänyt, että täällä täytyy tehdä töitä että saa leivän pöytään, näin minut on kasvatettu.
[/quote]
Muuten ratkaisu kyllä olisi hyvä, mutta jos firma saa valtiolta ilmaiseksi työharjottelijoita niin eikö kannata pistää suurin osa henkilöstöstä pellolle ja ottaa ne ilmaistöihin takaisin..?
[/quote] On ihan eri asia jos vanhustyössä on koulutettu ja motivoitunut työntekijä kuin joku kouluttamaton ja väkisin työhön laitettu. Se ei ole reilua ketään osapuolta kohtaan.
Ei haittaa. Eipä noissa pakkotöissä joudu mitään tekemään, jos ei halua.
Minua kun pakkotöihin laittaa niin nauran koko matkan psykiatrille josta tulen 6kk sairaslomalapun kanssa pois. Ratkaiskaa se hoitajapula palkkaamalla niitä vitun hoitajia, älkääkä lässyttäkö keplottelukeinoilla joilla valtio säästää näiden entisten veronmaksajien hoidon kustannuksella!
[/quote]
Koska tuollaisista mukatyöllistämisistä ei ole todellista hyötyä, pelkkää tilastojen siivoamista ne ovat.
Sopii minulle, kunhan se on suhteessa minulle maksettavaan korvaukseen. Työmarkkinatuella kohtuullinen työvelvoite on kymmenen tuntia viikossa. Tällähän olisi huomattava työllistävä vaikutus, koska tarvittaisiin luonnollisesti pakkotyökoordinaattoreita ja muita ohjaamaan tätä toimintaa. Eiväthän työttömät voi mennä omin päin minne sattuu, vaan jonkun pitää suunnitella ja järjestää nämä kuviot.
Voisin kyllä käydä vanhuksia kävelyttämässä ja siinä sivussa neuvoa heitä hieman perintöverosuunnittelussa.