Jalkapohjan kipu - mikä avuksi!?
Tässä on työn puolesta nyt joutunut viime viikkoina kävelemään tosi paljon ja nyt on jalkapohjan ulkoso u kipeytynyt ja sattuu kävellessä. Oon lepuuttanut sitä tän viikon kun lomalla, ei mitään apua :( mikö avuksi? Ja mistä kipu johtuu? En haluaisi töistäkään pois olla koska tärkeetä juttua tulossa mutta kövelyä siellä täytyy harrastaa paljon ja pelottaa että meneeko jalka pahemmaksi
Kommentit (14)
Joku luu voi olla hieman terävänä mikä sitten tuntuu. Itselläni oli vastaavaa vaivaa joku vuosi sitten siinä kesti jotain 1-2 vuotta meni itsestään ohi. Liikunta siihen auttaa, jos on levossa kipeä niin särkistä.
Kantakalvontulehdukselta kuulostaa.
Lääkäriin ennen kuin pahenee entisestään. Jos haluat nopeita vastauksia ja ylimääräistä rahaa löytyy, varaa aika yksityiselle erikoislääkärille. Nimim.kipeän jalan vuoksi liian aikaisin töihon palannut > sairasloma pitkittyi viikkoja.
Googleta plantaarifaskiitti. Voisiko olla se? Itselläni auttoi netistä löytyneet jalkapohjan venyttelyohjeet ja tulehduskipulääkkeet.
Plantaari faskiitti. Pohjelihakset liian kireällä, ylipaino, huonot kengät ja liika rasitus. Venyttelyä, tennispallo jalan alle!
Kiitos vastaajille... Kipua ei ole kantapäässä lainkaan joten ei kuulosta plantaarifaskiitille. Kipu on ainoastaan jalkapohjan ulkosyrjällä. Huomaan varovani sitä ja kävelen nykyään varoen sitä niin että varaan painon enemmän sisäsyrjälle ,siitä ei pidemmän päälle varmaan hyvää seuraa :(
Pallohierontaa ja venyttelyä sekä tulehduskipulääkettä kuurina viikon ajan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:04"]Reaktiivinen niveltulehdus?
[/quote]
Ei ole ollut tulehduksia tietääkseni.
Kävin just lääkärillä saman vaivan takia. Rasitusvamma. Lepoa ja varovasti aloittaa pienillä lenkeillä kun jalka kunnossa. Jos pitkittyy niin uudestaan lääkäriin. Tälläiset ohjeet ja kipulääkkeet sain.
Minulla ekat nivelreuman oireet olivat samanlaisia.
En mä ehdi ja jaksa lepuuttaa! Perkele! Että miks tällasii vaivoja pitää tulla! Mitä tapahtuu jos vaan väkisin kävelen sillä. Ei siihen nyt NIIN paljoa satu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:11"]Minulla ekat nivelreuman oireet olivat samanlaisia.
[/quote]
Mulla on sormetkin välillä tosi kipeet, ne olleet vuosikausia ja tutkittu ties mitä mutta mitään ei löydy. Molempien käsien etusormet varsinkin reistaa. Tänään uimassa olin ja jo se veden vastus sai särkemään ja jotenkin voimattomaksi.
Ap
Hjälp!!!