Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä alkaa vanhuus?

Vierailija
01.04.2015 |

Minkä ikäinen on vanha?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70+ on vanhus, tai ehkä 75+, mutta aika vanha olen itse jo nyt, kun kohta olen 50. Vanha ja vanhus on eri asioita.

Vierailija
2/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimerista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80+. Useimmat ovat kyllä jo aiemmin mutta tuon jälkeen on jokainen.

Vierailija
4/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ala mistään, jos siitä päättelee, millä innolla koko sanaa vältellään. On ikääntyneitä, oloneuvoksia, senioreita, jopa harmaita panttereita, mutta vanha ei ole kukaan. Tietysti joskus kesätoimittaja kirjoittaa uutisen, että "vuonna 1962 syntynyt vanhus jäi auton töytäisemäksi", mutta näitä sattuu.

Vierailija
5/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon riippuu vastaajan omasta iästä. Kun on lapsi, niin kakskymppinenkin on jo vanha.

Vierailija
6/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias ja voisin kutsua yli 60-vuotiasta ihmistä vanhaksi. En käsitä vanhuutta siten, että silloin olisi raihnainen tai sairas, usein vanhukset ovatkin hyvässä kunnossa, varsinkin alle 7-kymppisenä. "Oikeasti" vanhana käsitän yli 75-vuotiaat, riippuen toki kunnosta ja ulkonäöstä.

Vierailija
7/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:26"]Ei se ala mistään, jos siitä päättelee, millä innolla koko sanaa vältellään. On ikääntyneitä, oloneuvoksia, senioreita, jopa harmaita panttereita, mutta vanha ei ole kukaan. Tietysti joskus kesätoimittaja kirjoittaa uutisen, että "vuonna 1962 syntynyt vanhus jäi auton töytäisemäksi", mutta näitä sattuu.
[/quote]
Ihana! :'D

Vierailija
8/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus on viime vuosikymmeninä karannut joka sukupolvi noin 10 vuotta kauemmaksi. Tämän päivän 60-vuotiaat ovat henkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti samassa vaiheessa kuin omat vanhempansa 50-vuotiaina. Siis kun on kyse perusterveistä ihmisistä.

Vierailija
9/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vastaajan iästä - 7-vuotias pitää omia kolmekymppisiä vanhempiaan vanhana, murrosikäiset lapset vanhuksena, taas vastaavasti 96-vuotias isomummi voi pitää viisi ja kuusikymppisiä vielä nuorena.

Yleisellä tasolla minusta vanha tai vanhuus ei aina ole edes ikään sidottu, vaan henkilön asenteisiin ja toimintakykyihin. Jopa kolme-neljäkymppisiä ovat asenteeltaan ja toiminnoiltaan ikäihmisiä, kun joku pirteä kasikymppinen  voi olla ikinuori, kuten Airi Samulin tai puhumattakaan 104-vuotiaasta Hannes Hytönen? (itsenäisyyspäiväjuhlissa) koska hänen ajatuksensa olivat paljon nuorekkaampia ja tässä ajassa kuin jonkun  kolmekymppisen.

Vierailija
10/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:45"]

Riippuu vastaajan iästä - 7-vuotias pitää omia kolmekymppisiä vanhempiaan vanhana, murrosikäiset lapset vanhuksena, taas vastaavasti 96-vuotias isomummi voi pitää viisi ja kuusikymppisiä vielä nuorena.

Yleisellä tasolla minusta vanha tai vanhuus ei aina ole edes ikään sidottu, vaan henkilön asenteisiin ja toimintakykyihin. Jopa kolme-neljäkymppisiä ovat asenteeltaan ja toiminnoiltaan ikäihmisiä, kun joku pirteä kasikymppinen  voi olla ikinuori, kuten Airi Samulin tai puhumattakaan 104-vuotiaasta Hannes Hytönen? (itsenäisyyspäiväjuhlissa) koska hänen ajatuksensa olivat paljon nuorekkaampia ja tässä ajassa kuin jonkun  kolmekymppisen.

[/quote]

Keitä ovat nämä Airi Samulin ja Hannes Hytönen? Koskaan kuullutkaan.

Vierailija
11/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vajaa kuuskymppinen. Olen mieleltäni kuin nuorena, ehkä vähän viisaampi :) Mutta kroppa alkaa prakaa, vaikka yritän pitää siitä huolta.

Vierailija
12/12 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti vanhuuden katsotaan alkavan eläkeiästä eli 63-65-vuotiaana. Mutta eläkeikäinenkin voi olla virkeä ja jos pitää kunnostaan huolta, niin paremmassa kunnossa kuin huomattavasti nuorempi ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän