Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sanoa että yksityisyyden vieminen sattuu?

Vierailija
01.04.2015 |

Olen introvertti ja arvostan yksityisyyttäni enemmän kuin mitään. Joku aika sitten jouduin suuren stressikuorman alle joka johti stressihäiriöön ja siihen että kävin mm. vuodattamassa itseäni lääkärillä ilman että sain mitään apua. Muitakin asioita tapahtui joihin en mielentilani vuoksi voinut vaikuttaa, mutta jotka huolella tallennettiin erinäisiin rekistereihin ja elämääni puututtiin viranomaisvoimin. Vaikka alkuperäinen stressitekijä katosi niin yksityisyyteeni kajoaminen traumatioisoi minua ainakin omasta mielestäni. Olen mm. tältä palstalta ja muualla puhunut tästä asiasta ja yleinen vastaus on "Niele vain kaikki ja jatka elämääsi". Mutta mitä jos olen liian "omituinen" ihminen vain eläkseeni sillä tavalla. Mitä jos minusta yksitysasioihin kajoaminen tuntuu kuin raiskaukselta kun en mielentilani vuoksi pysty puolustamaan itseäni? Olenko jotenkin epänormaali jos en hyväksy sitä että ilman että uhkaan ketään, minun reviirilleni tunkeudutaan väkisin? Myös se että en voi vaikuttaa omiin terveystietoihini vaan ne saattavat kummitella siellä hamaan loppuun asti, aiheuttaa ahdistusta(mt-häiriöhin viittavaat diagnoosit voivat tulevaisuudessa vaikeuttaa mm. vakuutuksien saamista). Olenko jotenkin viallinen? Onko edes olemassa tällaiselle yhteiskuntaan sopimattomalle? ja yksityisyyteen eri tavalla suhtautuvalle terapiaa? Terveisin 23v, jonka ainoa seuralainen on lopulta diagnosoitu post-traumaattinen-stressihäiriö(ks. edellä mainittu sirkus).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sanoa. Tämä viestiketju on tällä loppuun käsitelty. Ei enempää viestejä.

Vierailija
2/3 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säsiis menit hakemaan apua ja kun sait sitä, et ole siihen tyytyväinen. Ja sitten olet sitä mieltä, että kenenkään, jonka työhön tai toimintaan sun mahdolliset ongelmat voi vaikuttaa (lääkäri, vakuutusyhtiö), ei kuitenkaan pitäisi saada tietää niistä.

Joo, mun mielestä sulla ON muutakin ongelmaa kuin PTSS. Isoin ongelmista on se, että sä käytät voimasi väärään kohteeeseen: muiden syyttelyyn parantumisen sijasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön. On todella ikävää, että minä, potilas, joudun miettimään todella tarkasti mitä kerron ja miten käyttäydyn lääkärin vastaanotolla ettei vaan seuraa mitään ikävää. Tämä johtuu juuri siitä, että en saa päättää omista asioistani mm. siitä mitä merkintöjä jää rekistereihin. Valehteleminen ja manipulointi on keino edes jotenkin hallita tilannetta. Olisi ihana löytää joku lääkäri joka auttaisi minua omilla ehdoillani mutta sellaisia lääkäreitä ei taida olemassa.